Gå til innhold

Bygge motor

Ranger emnet


AC^

Anbefalte innlegg

Enkelt å greit er ikke den blokka noe å vurdere en gang... For mye borra! Greit det koster en del å få tilpassa og balansert ei 23veiv i 230... (rundt 7 lapper) Men som det sies her så er det verd å bruke nytt friskt emne... Helst ei suge blokk (230F) Bruker å være mindre piska de! :D Kan borres til 2,5L med et slag på 85mm som du kan få med eksenterslipt 23/21 veiv! Bruk isåfall boforsveiva... Når det gjelder stempla så ville jeg heller gåt for JE istede for wiseco eller noe annet! Koster ikke så mye mere, men er MYE bedre! Der har du riktig vekt fra fabrikken (pga de er laget for kunden, ikke masseprodusert). Slipper å begynne med vektjustering og slikt tull!

 

det å bygge en bunn som holder fra starten av er ikke så dumt det, iallefall når du tenker på mere effekt etter hvert! Har kjørt ca 400hk med org 230ft deler, og man blir lei av å bytte stempler etter hvert! :D

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar over det, men grunnen til at jeg vurderer den blokka som er borra såpass mye er at jeg får den til under halve prisen..

 

 

jamen på en side så snakker du om at du vil ha en holdbar motor og så skal du kjøre med en blokk som er borra opp?? rødmotoren har tynne nok sylindervegger orginalt....du trenger ikke borre opp noe mer for store effekter..

 

en kamerat av meg som akkurat bremsa 460 hk på 1.7 bar i en rødmotor. orginal slaglengde og motorvolum.....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å greit er ikke den blokka noe å vurdere en gang... For mye borra! Greit det koster en del å få tilpassa og balansert ei 23veiv i 230... (rundt 7 lapper) Men som det sies her så er det verd å bruke nytt friskt emne... Helst ei suge blokk (230F) Bruker å være mindre piska de! :D Kan borres til 2,5L med et slag på 85mm som du kan få med eksenterslipt 23/21 veiv! Bruk isåfall boforsveiva... Når det gjelder stempla så ville jeg heller gåt for JE istede for wiseco eller noe annet! Koster ikke så mye mere, men er MYE bedre! Der har du riktig vekt fra fabrikken (pga de er laget for kunden, ikke masseprodusert). Slipper å begynne med vektjustering og slikt tull!

 

det å bygge en bunn som holder fra starten av er ikke så dumt det, iallefall når du tenker på mere effekt etter hvert! Har kjørt ca 400hk med org 230ft deler, og man blir lei av å bytte stempler etter hvert! :D

 

 

og hold deg unna je og wiseco og det der. kjøp venolia hos sten parner i sverige, lette og fine stemler. 4 stempler og 4 spm h-råder koster 12 000 svenske.....da har du en skuddsikker bånndel til en fin pris

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hold deg unna je og wiseco og det der. kjøp venolia hos sten parner i sverige, lette og fine stemler. 4 stempler og 4 spm h-råder koster 12 000 svenske.....da har du en skuddsikker bånndel til en fin pris

Jeg har sett litt på det fra dem også... Non som har meninger om de motorene de bygger? Filmer, bilder av motorer/biler med motor fra de?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på det fra dem også... Non som har meninger om de motorene de bygger? Filmer, bilder av motorer/biler med motor fra de?

 

 

det og kjøpe komplett fra parner koster vel skjorta....

.....men som sagt...henrik h her på forumet bremsa motor forrige uke...b230 fk, venolia stempler, spm h-profil råder, porta 531 topp, t5 racekam, porta støpjernsmanifold og euro-1 sprut...bremsa 460 hk hos skinne bros men har mer da wastegaten ga seg ved 1,7 bar.....herligheten har kosta +\- 60 laken mener jeg og huske...hva slags turbo og dyser husker jeg ikke. gutta driver og skrur som gale for og bli ferdige til be-4-you trackday på onsdag...du kan jo komme en tur og se da hva den er god for.....

 

håper det var et bra svar... well

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det og kjøpe komplett fra parner koster vel skjorta....

.....men som sagt...henrik h her på forumet bremsa motor forrige uke...b230 fk, venolia stempler, spm h-profil råder, porta 531 topp, t5 racekam, porta støpjernsmanifold og euro-1 sprut...bremsa 460 hk hos skinne bros men har mer da wastegaten ga seg ved 1,7 bar.....herligheten har kosta +\- 60 laken mener jeg og huske...hva slags turbo og dyser husker jeg ikke. gutta driver og skrur som gale for og bli ferdige til be-4-you trackday på onsdag...du kan jo komme en tur og se da hva den er god for.....

 

håper det var et bra svar... well

 

ja, men da har de vel gjort alt selv?

dyrere om man ikke kan noe særlig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det og kjøpe komplett fra parner koster vel skjorta....

.....men som sagt...henrik h her på forumet bremsa motor forrige uke...b230 fk, venolia stempler, spm h-profil råder, porta 531 topp, t5 racekam, porta støpjernsmanifold og euro-1 sprut...bremsa 460 hk hos skinne bros men har mer da wastegaten ga seg ved 1,7 bar.....herligheten har kosta +\- 60 laken mener jeg og huske...hva slags turbo og dyser husker jeg ikke. gutta driver og skrur som gale for og bli ferdige til be-4-you trackday på onsdag...du kan jo komme en tur og se da hva den er god for.....

 

håper det var et bra svar... well

 

be-4-you trackday på onsdag -Nå til onsdag? -Hvor da?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men da har de vel gjort alt selv?

dyrere om man ikke kan noe særlig selv.

 

noe av dette er satt bort som balansering og borring. ellers ar alt gjort selv...går jo greit så lenge man holder tunga rett i munnen. skal man ha noe som nærmer seg 400 hk så må du jo ut med fra 40 000 og oppover vis det skal holde mer enn 3 dager.....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår