Gå til innhold

Pussing og Polering av Alu?

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Jeg tenker jeg skal fullføre det jeg har begynnt på dekselet over kam-kjedet på BMW'n min..

Bilde_218.jpg

Så hvordan skal jeg gå fram?

Skal jeg våtslipe?

Pusse bort øverste lakk med 80-papir?

Også gå fram med 200-400-600-800-1200?

Så Autosol?

Så Poleringsmiddel?

Takk for tips.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 80 papir får du store sliperiper som kan bli arbeidsom å fjerne, fjern heller lakkrester kjemisk, med lakkfjerner.

Så kan du gå på med 400-600-800-1200 alt etter hvor grov flata er, gå så på med Autosol. Så kan det være lurt å legge et strøk med klaralakk oppå så det holder seg, ellers blir det bare oksidert og matt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kjøpe deg poleringsemner til drill eller annen maskin som er beregnet for høyglanspolering. Så kjøper du høyglanspoleringsmiddel (hardvoks) hos en jernvare e.l. Da får du et myyyye bedre og raskere resultat enn med autosol ;)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kjøpe deg poleringsemner til drill eller annen maskin som er beregnet for høyglanspolering. Så kjøper du høyglanspoleringsmiddel (hardvoks) hos en jernvare e.l. Da får du et myyyye bedre og raskere resultat enn med autosol ;)

Norton og 3M har skiver som du setter på en 5" vinkelsliper (En som du kan justere ned farten på vel og merke..) Type betegnelse på dem er 2SF 4mm

Disse får du kjøp hos AEO eller tools kjeden

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema har sån poleringsrondel du setter på drillen, koster ikke mye og funker fint;)

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hmm, syns det ble litt knuslat glans på dekslet ditt Jonte :D

Før

ext-2000d.gif

Etter

01010119.jpg

Startet med 80.. idiotisk tabbe og måtte da pusse i evigheter for å få det bra.. Sluttet med 1200 og sånn poleringsemne og autosol.. La Autoglym poleringsmiddel på for at det ikke skal oksidere.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider