Gå til innhold

Småfusk etter oppstart (Audi 80)

Ranger emnet


kinx

Anbefalte innlegg

Hello :)

 

Kjøpt meg en Audi 80 '93 med en 2.0L med hele 90hk. Helt ok arbeidsbil, men jeg har et lite problem. Når jeg starter bilen, så går den helt fint, og tomgangen er helt stabil, men i starten er den utrolig dau. Oppoverbakker er omtrent nekt, helt til jeg får dratt den ut på andre-gir (noe som sannsynligvis ikke er helt lurt på en såpass kald motor), da blir den helt grei. Har spurt såvidt rundt med noen kompiser, som tipset om at det kunne være automatchoken som ikke helt hang med, en annen sa noe om kaldstartsreleé, uten at jeg ble noe særlig klokere :)

 

Noen som har vært borte i samme symptomer på den type motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innsprut eller gasser på 90 hk?

 

Hadde til tider et lignende problem på min 94 80 2.0E 115 hk. Etter oppstart var det ganske lite kraft i motoren de første 30-60 sekundene. Fant desverre aldri ut hva det var, så jeg tok den letteste veien ut og solgte bilen :)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monotronic er no drit !

 

Sliter med akkurat samme problemet på min Audi 80 2,0 90HK !! vel og merke en 93 mod. det også.. Kan det være at dysa har gått litt tett ? at det kansje hjelper å skru det fra hverandre og blåse det reint... kansje.. ?

Mvh

Julian Rasmussen

--------------------

http://www.streetteam.no

--------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monotronic er no drit !

 

Sliter med akkurat samme problemet på min Audi 80 2,0 90HK !! vel og merke en 93 mod. det også.. Kan det være at dysa har gått litt tett ? at det kansje hjelper å skru det fra hverandre og blåse det reint... kansje.. ?

 

 

Skjønner ikke helt at det kan være noe sånt.. releé/føler/choke virker mer sannsynlig, imo. at det gir seg om jeg lar den stå på tomgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe lignende med min 85mod 1.8S (gasser) når den er kald og holder på varmes opp.

 

Gir jeg for mye gass når jeg er under 3000RPM, virker det som hele bilen kveles, akkurat som om motoren får alt for mye bensin eller at lufttilførselen blir stoppet til.

Det rykker skikkelig til, nesten som om noen trykker på bremsen.

 

Går jeg over 3000RPM, er problemet helt borte. Det jeg må gjøre da er å clutche meg over 3000 eller å gi veldig lite gass til jeg har passert 3000.

 

Problemet forsvinner også når motoren er varm. Noen som kan tenke seg hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår