p10 Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 For å ha noe å gjøre i sommerferien bestemte jeg meg for at det var på tide å gjøre noe med utseende på Primeraen min. Før galskapen begynte så den slik ut: Jeg bestemte meg for å plassere ekstralys bak grillen, noe som medførte at jeg ble nødt til å bygge om grillen. Mens jeg alt var i gang kuttet jeg litt i frontfangeren, satte inn gitter og lakkerte både den og bakfangeren i bilens farge. Jeg er veldig fornøyd med finishen tatt i petraktning at dette er mitt første prosjekt og at jeg har holdt på i garasjen hjemme! Her er lysene montert. Gikk med ca en dag til modifisering og tilpassing av fester o.l. Da var det ingen vei tilbake. Første prøvemontering: Jeg brukte glassfibersparkel for å fylle i alle hullene jeg laget, mens jeg alt var i gang tettet jeg hullene til lyktepusserene også: Her er grillen ferdig tilpasset. Nå gjenstår masse pussing, grunning og lakking... #stønn#: Her har fangerene fått første lag med grunning. Før dette har jeg lagt etpar lag med plastprimer: Til sammen ble det 9 lag med lakk og 4 lag med klarlakk på fangerene før jeg sa meg fornøyd! Det tok 3 dager å lakkere!!! Og her ser dere resultatet: Det er ikke showfinish på arbeidet, men tatt i betraktning at jeg er den heldige innehaveren av 10 tusen tommeltotter, er jeg veldig fornøyd med utfallet!! Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Hehe, vi er nok flere med disse velkjente tommeltottene ;) Men jeg må arbeidet ditt ble fint da..så du bør være fornøyd :) Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 ikke dårlig det der da! :pray Har hatt lyst å gjere det samme med grillen sjølv(uten lysa),kva sparkel/korleis gjekk du fram på det?skar du i den osv? Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 ikke dårlig det der da! :pray Har hatt lyst å gjere det samme med grillen sjølv(uten lysa),kva sparkel/korleis gjekk du fram på det?skar du i den osv? Jeg har en slags "forklaring" på det med grillen et sted her på forumet, tror ikke posten er så gammel. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 dette blir bra vettu :) blir nok mye bedre når du får på laguna leppa mi :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 ikke dårlig det der da! :pray Har hatt lyst å gjere det samme med grillen sjølv(uten lysa),kva sparkel/korleis gjekk du fram på det?skar du i den osv? Brukte Hagmans Glassfibersparkel, det er mye sterkere enn stålplast. I tillegg brukte jeg en veldig fin netting som er ment for å legge i rusthull og liknende. Den gjorde at det ble mye enklere å tette hullene! Til å kutte brukte jeg en slik dremmel-sak med kutteskive. Måtte prøve meg litt fram for å finne ut hvordan jeg skulle kutte ut de delene av grillen jeg ikke ville ha, men det var ikke noe problem når jeg først kom igang. Men husk å bruke VERNEBRILLER!!! Glovarm plast er ikke deilig å få i øyet... tro meg!! Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 dette blir bra vettu :) blir nok mye bedre når du får på laguna leppa mi :) Hehehe... den biten ordner vi i morgen! Jeg tar kontakt! Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Se her ja :) Blir bra! Artig å lese om flere som modder rød pre 93 sedan. :) Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Juli 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Da er Lagunaleppe handlet inn (takk til sony606). Regner med å montere den neste uke... Jeg vurderer å lakkere den i samme fargen som resten av bilen, men skal montere den først og se hvordan den tar seg ut slik som den er nå! Blir også å lakkere kanalene siden disse fortsatt er svarte, regner med at dette skal på P10en til å virke enda litt lavere! :) Speilene er også noe jeg planlegger å gjøre noe med før høsten og vinteren kommer. Kjører med Cup-speil som egentlig er til Civic. Skal lage meg en ny festeplate slik at jeg får montert speilene helt plant mot døra. Muligens blir jeg også å gjøre noe med midtkonsollen min hvis tiden strekker til.... Time will show! Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 tøft det du gjorde med grillen, men hvorfor tok du ikke av bakfangeren da du lakkerte? Det er liten vits i å lakkere laguna leppa. Den er så myk at når du subber så kommer lakken til å falle av! fin bil forresten! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 tøft det du gjorde med grillen, men hvorfor tok du ikke av bakfangeren da du lakkerte? Det er liten vits i å lakkere laguna leppa. Den er så myk at når du subber så kommer lakken til å falle av! fin bil forresten! For å få av bakfangeren måtte jeg ha demontert kroken, og det orket jeg ikke! Var ikke noe problem å lakkere den mens den sto på! Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 må du legge ut bilde av hvordan laguna leppa blir seende ut. regner med det blir bra, ettersom bilen ble veldig lav fremme når vi holdt den opp og så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Bilder kommer når jeg har montert den! Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p10 Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 ENDELIG er lagunaleppa jeg kjøpte hos Sony606 montert.... Dere skimter den kanskje bak all dritten og alle instektkadaverene på dette bildet! Den blir nok sittende der over vinteren, blir nok en litt heftigere leppe der til neste år... sammen med større hjul... og sideskjørt.... og ny bakfanger... og nytt eksosanlegg... og... og... og... ARGHHH!!! Lista blir jo bare lengre og lengre jo mer jeg får gjort med bilen!!! :hammer Siter Nissan Primera LX '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 hehe, det der ble jo pent joh. regner med den ble endel lavere ifront hvertfall. og du har hvertfall en unik laguna leppe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg