jumbo12 Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Hei igjen! :pray Thx for hjelpen forigegang, håper igjen at noen smarte folk der ute kan hjelpe meg litt... Etter litt leiting rundt omkring fant jeg meg noen helt greie nye, som var ganske rimelige. Mindre artig var det da jeg skulle ha dekk, 195/45/15. Som viste seg å være alt annet enn billige og lette å få tak i (Toyo, Continental, og noen fant jeg jo da). Så i og med at jeg regner med at jeg må bytte dekk et par ganger frem i tid så kunne jeg tenkt meg 195/50/15, men da må det valses og det hadde jo egentlig vært litt kult uansett om det ikke koster skjorta. SÅ om det er noen som har erfaring med valsing av hjulbuene? Noen som evt. gjør dette i kongsberg området? En pris antydning, og kanskje om noen har noen tanker om hvor mye det bør valses? Har ikke noe peil på valsing i det hele tatt! Mvh. Han fra åsen Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 det kan sikkert valses 1-2 cm uten at lakken sprekker, sålenge lakken varmes opp litt først. valsing blir som regel gjort ved å feste vaslseverktøy på nav og varme opp hjulbuen... burde ikke koste skjorta, sikkert 1000-1500. Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 det kan sikkert valses 1-2 cm uten at lakken sprekker, sålenge lakken varmes opp litt først. valsing blir som regel gjort ved å feste vaslseverktøy på nav og varme opp hjulbuen... burde ikke koste skjorta, sikkert 1000-1500. :pray Thx, hvordan er det, det blir seende ut etter lett valsing da? Noen som har et bilde? Er litt redd for lakken, men om jeg får det gjort på et ordentlig verksted så er det vel kanskje ingen fare? Jeg får vel plass til 195/50/15 dekket da? Er vel ikke noen som vet om noen som driver med dette i kongsberg området? thx, for all respons Mvh han fra åsen Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 sålenge ikke lakke sprekker så ser det helt normalt ut. men la oss nå glemme denne valsingen. Sannsynligvis så har du ikke senka nok til at det subber i første plassen. For det andre så koster 195/45-15 dekk mindre enn 3000 kr direkte levert på døra di. 50 profil ser bare teit ut uansett... se her: http://www.dekkonline.com/start.html Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Juli 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 sålenge ikke lakke sprekker så ser det helt normalt ut. men la oss nå glemme denne valsingen. Sannsynligvis så har du ikke senka nok til at det subber i første plassen. For det andre så koster 195/45-15 dekk mindre enn 3000 kr direkte levert på døra di. 50 profil ser bare teit ut uansett... se her: http://www.dekkonline.com/start.html Hehe.. Var vel egentlig mest en unnskyldning for å gjøre noe med bilen så den skiller seg litt ut fra resten av hurven, men hvis man ikke ser noe forskjell, så er det jo liten vits... Kjører ihvertfall på 195/45 nå og det gjør seg med litt lavere profil!!! Nå er det bare å finne noe annet små plukk som kan hjelpe på helhets intrykket :titties: Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 jeg ramser opp litt: senking, ny grill, nye frontlykter, nye baklykter, fet stereo, effektpotte osv... masse å ta av :) Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Juli 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 jeg ramser opp litt: senking, ny grill, nye frontlykter, nye baklykter, fet stereo, effektpotte osv... masse å ta av :) hehe... For det første 40mm, den skal ikke lenger ned enn det. Frontlyktene liker jeg og baklyktene får du ikke penere enn. Folk kan si hva dem vil om de, men dem er lekkre. Effektanlegg sammen med noe annet snax, er under vurdering. + at jeg har lyst til å bygge om til skiver bak, men dette er vel en heller større operasjon. Noen som vet om noen ombygings kit der ute=? Moderat sterio kommer også, men jeg er av den rasen som liker å høre på musikk selv. Trenger ikke noe batteri-sluk for å rive veggene til uskyldige omliggende hus! Så forsterker skal handles til de høytalerne jeg har sammen med 2 til i bak dørene, + kanskje ett eller annet morsomt i hattehylla. Men det tar jeg en dag jeg føler fordet. Er jo ikke akkurat noen voldsom operasjon! Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Juli 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 jeg ramser opp litt: senking, ny grill, nye frontlykter, nye baklykter, fet stereo, effektpotte osv... masse å ta av :) Hva slags frontlykter tenker du på egentlig? Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigas Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Ta bort polo og vw merket på bakluka ;) Siter 96 mod, Polo 6N, Colour Concept. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yellowpolo Skrevet Juli 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2005 sorry for å skeie ut litt i posten din her, men de lyktene der.. noe sted man kan få dem i norge for 2000kr, sett dem koster rundt 1900kr i danmark. Men er det da inkl sidelykta ? Forresten, angel eyes ser sikkert kult ut med badlook sveising da det ikke blir for bmw look-a-like. Siter Polo er som et kinderegg, lite og noe godt inni.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 trekker tilbake det jeg sa om de lyktene, så dem på en bil her endag i byen det så skikkelig gromt ut der den sto stille kun med angel eysa på :D Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg