Gå til innhold

a31.8T bra kjøp?

Ranger emnet

Einar Jin

Anbefalte innlegg

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=797494&username=

Dette er en bil jeg har sett på...nettopp fått invilget lån! så er på utkikk etter en a3 1.8T!!!!

Hva mener lesere her om pris å sånt? har ikke så mye peil på hva ting er verdt!

Å til dere med litt peil på styling å tuning:

Har fått høre at jeg bør kjøpe en orginal billigere å style å tune selv...at jeg vil få så å si samme "nivå" som denne med like mye penger brukt! Stemmer det?

Er glad for masse info! Å evt om noen veit om et bra kjøp av samme type bil!

Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke no expert råd,men du kan jo tenke deg: hvis du tuner en bil,så kommer du nok til å gi på litt en gang i blandt??når du har skaffet deg masse extra power,så hvorfor ikke teste dem?? det er nok ganske vanlig at man tenker sånn til en viss grad(noen mer enn andre) men kan vel garantere deg at ingen som har lagt noen tusen i bilens sin for å få mer power kjører konstant på lavt turtall...det jeg prøver å få fram her er: kjøper du en ferdig tunet bil kan du ikke regne med noe annet enn at den tidligere eieren har kjørt den litt hardt til tider..(ville ikke du gjort det samme kansje?) også det med styling,som regel bruker det å være billigere å style bilen selv,ihvertfall om du monterer det meste på egenhånd..men styling er ikke akkurat noe som slites,så det er vel opp til deg hvor mye du har lyst å betale for bilens utsende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at du kan glemme å få igjen alle pengene du har lagt ned i forbedringer på bilen din når du selger. Hvordan det da skal bli billigere å kjøpe orginal bil og fixe det sjøl skjønner nå ikke jeg helt.

når du tuner en bil og sliter motoren så synker den jo i verdi,men den synker ikke proposjonalt med en orginalt motor som er like slitt..dvs en rævkjørt tuna motor vil alltid koste mer enn en rævkjørt orginalmotor..om de er slitt ca likt..og det med styling..de fleste biler som har eks bodykit og noen småting her og der til totalt 30k extra..man ser ofte at bilen blir overprisa mye høyere enn bare kostnaden av delene som er satt på..det er helheten som selger..en som har lagt 30k i styling i bilen sin og skal ha 250k for den....skal love deg at du klarer å finne en like bil uten styling for 200k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en a3 1.8T som jeg kjøpte for halvannet år siden for 150.000. Den samme bilen i dag (har ALT utstyr, inkl sportsunderstell, fabrikksenk osv) vil du kunne finne for 130-140 tusen kanskje med rundt 100.000 på telleren, og da har du egentlig alle muligheter med tanke på at du betaler ca 40 tusen mindre enn for den du har sett på. Da kan du tune bilen din selv akkurat som du vil... Det er vel kanskje litt morsomere og bygge en heelt egen bil..? Det er i alle fall det jeg er i gang med nå som jeg straks har betalt ned bilen :P Tror det er mye kulere enn å kjøpe en som er ferdig tunet... Alternativt så ville jeg vurdert å kjøpe en Turbo Quatro... Den får du kanskje for 160.000 vil jeg tippe med det meste av utstyr... En annen ting du burde tenke på i tillegg til det at bilen mye sannsynlig er rævkjørt, er om hovedservice er tatt på den, skiftet registerreim osv... Den servicen tok jeg selv rett etter jeg kjøpte bilen og det kom seg på rundt 12-13 lapper... Den svei. Det jeg vil frem til er at du må vurdere åssen stand bilen er i, sånn sett bort fra all stylingen... Håper disse rådene kan hjelpe litt, uansett, jævlig bra bilvalg! :D Jeg digger den bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider