Kebab gud Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Bruttern hadde en ulykke i dag.. og jeg vil høre hva dere har å si om skyld.. (ettersom jeg ikke har sett tegninger , bilder eller var der så er alt dette hva jeg hører fra folk som var der etter det skjedde + forklaringen til bruttern min) Slik er det.. bruttern min kjørte i oslo og traff en gammel civic begge fikk skade på førersiden forran. brutteren min dyttet Civicen inn i en parkert bil (var ikke i 10kmt heller da:P) (brutten har en E36 320i.. andre bilen var en gammel civic.. selvsagt flyt civicen litt) slik er det.. brutter kjørte på en side uten biler langs kanten, men civicen hadde biler langs siden sin.. de traff i en sving.. føreren av civicen skylte på at broren min tokk svingen for brått.. mens brorern min (som først trodde det han også) sier at han kan umulig ha kuttet svingen.. er det ikke civicen som skulle ha vert mer forsiktig ettersom den hadde hinder på sin side? kan også legge til at civicen kjørte uten forsikring så de sliter nå syykt.. ulykken var så stor at snuten osv kom.. brutten min mistet ikke lappen så det er tydlig at han ikke gjorde noe ulovlig.. men så.. hvem har skylden.. den som kjører med hinder på sin side eller den som ikke har hinder? (uvist om veien er delt eller om det er snakk om en gate i sentum) PS: la oss samtidig le av føreren av civicen som sliter no jævlig.. EDIT: kan legge til at DAMEN som kjørte civicen hoppet ut av bilen og løp bort og sa "du tokk svingen for krapp" .. noe som gjorde at broren min raskt begynte å bli tvilsom.. er sant som de sier.. første som slenger ut en undskyldning vinner.. for den andre begyner med engang å tvile Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorgen Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Har du hinder på din side har du vikeplikt hvis det ikke står skiltet annet.. Siter 02 Konebil - Offroader'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 PS: la oss samtidig le av føreren av civicen som sliter no jævlig.. synes ikke du skal le av dette ! sliter han så sliter han, gå igjennom saken på best mulig måte, tenk at det kunne skjedd deg også.. og nei..jeg er ikke føreren av den civicen, og har heller ikke vært i ulykker heldigvis... Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Klarer ikke helt å se for meg ulykken jeg...hva slags vei skjedde dette på? Har kjørt endel gammel Civic og det er kanskje den biltypen jeg føler meg minst trygg i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Forklaring.. Blå = parkerte biler Rød = bruttern Grønn = uforsikret civic **det skjedde lengre ned i svingen men her er hvertfall en fin tegning** jeg har kjørt der mye selv.. det er en trang sving og jeg vet utifra erfaring at folk som kjører ned kjører ofte midt i veien pga bilene som er parkert... Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 hvis han kjørte uten forsikring så får han vel skylda uansett vil jeg tro. uansett hvem sin skyld det var,bilen hans skulle jo ikke hvert på veien i det hele tatt. det er farlig mange uten forsikring på veiene i norge,skjønner ikke hva de tenker på. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 synes ikke du skal le av dette ! sliter han så sliter han, gå igjennom saken på best mulig måte, tenk at det kunne skjedd deg også.. og nei..jeg er ikke føreren av den civicen, og har heller ikke vært i ulykker heldigvis... Hvis man kjører uten forsikring så kan man le jo.. greit at ulykken kan skje hvem som helst.. men som regel har de fleste forsikring.. er vel sånn i norge at man MÅ ha forsikring for å kjøre bil ... Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Hvis man kjører uten forsikring så kan man le jo.. greit at ulykken kan skje hvem som helst.. men som regel har de fleste forsikring.. er vel sånn i norge at man MÅ ha forsikring for å kjøre bil ... du har ikke lov til å ha skilter på bilen om den ikke er forsikkret.. og hvis du kjører med skilter uten å være forsikkret så skal du avskiltes.. (er egentlig ikke bilen forsikkringen ligger på .. men skiltet.. på en måte :P) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Skulle ikke overaske meg om broren din sliter litt her... i slike saker blir det ofte skylddeling, dvs. at hver part dekker sin egen skade. Forsikringselskapene elsker denne løsningen, ettersom de da slipper å betale ut noe. Hvis de må betale ut, er det fordi bileierene tar skaden på kaskoen, noe som fører til bonustap og mer penger i kassa til forsikringsselskapene :deng Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Skulle ikke overaske meg om broren din sliter litt her... i slike saker blir det ofte skylddeling, dvs. at hver part dekker sin egen skade. Forsikringselskapene elsker denne løsningen, ettersom de da slipper å betale ut noe. Hvis de må betale ut, er det fordi bileierene tar skaden på kaskoen, noe som fører til bonustap og mer penger i kassa til forsikringsselskapene :deng Vell, nå har det seg slik at den civicen ikke har et "stort fint forsikringsselskap" i ryggen, så det blir dama i civic mot "røkla" :D vil nok tro at hvis kebabgud sin bror gjør sakene sine riktigt så får hun dama all skylda.. du beholder ikke altformye troverdighet etter en ulykke hvis du ikke har forsikring etc, og det bør man heller ikke... får sikkert ett fett regresskrav slengt etter seg :) Ble bilen kondemnert eller? ps: kebabgud, overskrifta "ulykke" høres veldigt brutalt ut, trodde det dreide seg om personskader etc, kollidert hadde kanskje vært mere dekkende :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Vell, nå har det seg slik at den civicen ikke har et "stort fint forsikringsselskap" i ryggen, så det blir dama i civic mot "røkla" :D vil nok tro at hvis kebabgud sin bror gjør sakene sine riktigt så får hun dama all skylda.. du beholder ikke altformye troverdighet etter en ulykke hvis du ikke har forsikring etc, og det bør man heller ikke... får sikkert ett fett regresskrav slengt etter seg :) Ble bilen kondemnert eller? ps: kebabgud, overskrifta "ulykke" høres veldigt brutalt ut, trodde det dreide seg om personskader etc, kollidert hadde kanskje vært mere dekkende :) Hvis den Civicen en gang har vært regga i Norge, er det det forsikringsselskapet som sist var linka til bilen som er ansvarlige... Så går nok det selskapet til regresskrav mot eier/sjåfør i ettertid... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 føreren av civicen skylte på at broren min tokk svingen for brått..mens brorern min (som først trodde det han også) sier at han kan umulig ha kuttet svingen.. er det ikke civicen som skulle ha vert mer forsiktig ettersom den hadde hinder på sin side? EDIT: kan legge til at DAMEN som kjørte civicen hoppet ut av bilen og løp bort og sa "du tokk svingen for krapp" .. noe som gjorde at broren min raskt begynte å bli tvilsom.. er sant som de sier.. første som slenger ut en undskyldning vinner.. for den andre begyner med engang å tvile Ut av tegningen som du la ut så viser den jo at broren din hadde innersving og da er det jo godt gjort hvis han skulle ta den for krapp, vil jo få deler av bilen utenfor veien da. Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 ps: kebabgud, overskrifta "ulykke" høres veldigt brutalt ut, trodde det dreide seg om personskader etc, kollidert hadde kanskje vært mere dekkende :) vel damen i civicen ble kjørt til legevakta for sjekk .. (sier seg selv.. en civic mot en BMW :P) Shaky: vel som sagt jeg vet ikke alt om hva som skjedde.. men nå er det slik at var ikke det at han kutta svingen.. men at han lå for langt ute... når jeg ser på skaden så ser jeg ikke hva hu sier at han lå for langt ut.. spesielt ettersom jeg ofte ser folk ligge midt i veien der selv.. kan også gi dere bilde av skaden på bilen hans.. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Spiller ingen rolle hvem sin skyld det er når han kjørte uten forsikring, da blir det hans (civicfører) feil uansett. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Hvis den Civicen en gang har vært regga i Norge, er det det forsikringsselskapet som sist var linka til bilen som er ansvarlige... Så går nok det selskapet til regresskrav mot eier/sjåfør i ettertid... nei, det er ikke riktigt... men det finnes et fond eller forening som man kan rette kravet til hvis man har en kollisjon med et uforsikra kjøretøy som ikke vil gjøre opp for seg.. kebabgud: hehe nei det burde jeg tenkt på hehe, civic er litt svekling iforhold til en ekte bayer :):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg