Gå til innhold

Merkelig tilkobling av turbotrykksmåler

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har akkurat vært og hentet seg en sierra Cosworth.

Det er montert en mekanisk Turbosmart single stage boostcontroller inne i kupèen, men det som er litt "nytt" for meg, er at turbotrykksmåleren er koblet til den ene slangen fra boostcontrolleren til kompressorhuset/wastegaten.

Skal det være slik? Vil boostcontrolleren vise riktig trykk på denne måten? Må si at dette var litt uvant tilkobling av turbotrykksmåleren for meg, trodde de "måtte" tilkobles innsugsmanifolden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha studert disse tilkoblingene litt nærmere, ser vi at den ene slangen fra boostcontrolleren som sagt går til turboen, mens den andre slangen, faktisk går kun til innsuget. Denne slangen er også turbotrykksmåleren koblet til.

Nå vil vel turbotrykksmåleren fungere rett, men hvordan blir det da med boostcontrolleren, i og med at den ikke er koblet til både kompressorhuset og wastegaten, men istedet kompressorhuset/wastegaten og innsuget?

Ser at det foreligger kvittering fra ES tuning på denne monteringen, men jeg må likevel klø meg i hodet over disse tilkoblingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha studert disse tilkoblingene litt nærmere, ser vi at den ene slangen fra boostcontrolleren som sagt går til turboen, mens den andre slangen, faktisk går kun til innsuget. Denne slangen er også turbotrykksmåleren koblet til.

Nå vil vel turbotrykksmåleren fungere rett, men hvordan blir det da med boostcontrolleren, i og med at den ikke er koblet til både kompressorhuset og wastegaten, men istedet kompressorhuset/wastegaten og innsuget?

Ser at det foreligger kvittering fra ES tuning på denne monteringen, men jeg må likevel klø meg i hodet over disse tilkoblingene..

Es tuning har sikkert ikke gjort d rett.. de har rimelig god peiling. Ringer du dem får du forklaringen og sikkert :)

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider