Gå til innhold

Problem med BMW E36 325ia, går ikke helt reint!!

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt litt småtrøbbel med BMW'n min, for en stund tilbake siden.. Ved oppstart på kald motor så fusket den litt, gikk opp og ned på turtall i 5 sekunder, nykket litt, virket som den ikke gikk på alle 6 sylindrene.. Men, etter disse 5 sekundende var alt bra, og bilen fungerte flott.. For å få bort denne feilen har jeg gjort noen tiltak, jeg har rensa LMM'n, og innsugsbelgene for litt dritt, jeg har skiftet tennplugger, jeg har kjørt dyserens på bilen, jeg har fylt full tank og kjørt god og varm for å fjerne eventuell kondens, etc..

 

Men, det blei ingen forskjell.. Når jeg byttet pluggene så jeg en tennplugg som var misfarget, og bestilte inn 2 nye.. Satte disse på, og bilen blei faktisk litt mer køddete.. Som om det var blitt mye større differanse på pluggledningene og at den skulle fuske mere.. Jeg skulle til å bestille 4 nye pluggledninger nå på Mandag, for å prøve å bli kvitt problemet..

 

Men, i går, klokka 6, når jeg er ferdig med nattskiftet mitt så skjedde det noe underlig.. Jeg kjører fra jobb og ut til Shell, ca 5 minutters kjøretur, stopper der, handler litt stasj, og når jeg kommer ut, så står bilen der, og høres ut som en Harley, og sånn går den, mens jeg kjører hjemover.. Jeg stopper på veien og prøver å starte den på nytt, samme greia, jeg kiker på eksosen, ikke noe merkverdig, men jeg lukter en lukt som er sånn "Popcorn-lukt".. Kjører hjem, og parkerer.. Sovner, og nå er jeg stått opp, hvert ute å sjekke på bilen..

 

Starter den opp, den fusker i noen få sekunder, også går den bra igjen, ingen problemer, jeg lar den gå til motortempen er på driftstemperatur, og kjører meg en liten tur, på lavt turtall, når jeg gir litt mere gass, da kommer Harleyen fram igjen, og den blir der, på belastning er den der.. Kjører hjem og parkerer.. Eksospotta vibrerer en del mere nå enn den gjør til vanlig..

 

Noen ideer? Jeg tenker jeg skal ta av alle pluggledningene og Ohm'e dem, men jeg har ikke noe å måle med nå, venter på en kompis som er på jobb, skal jeg prøve å bytte tilbake til de 2 gamle pluggledningene?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

 

Får se hva jeg finner ut.. Skal prøve å feilsøke litt med ny coil og pluggledninger og litt måling osv nå først, og om jeg ikke blir noe klokere på det, så får jeg kjøpe meg ny Lambda..

 

Noen som husker hva de forskjellige verdiene skulle være på de forskjellige ledningene i lambdaen? Så jeg kan måle meg fram..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår