Gå til innhold

Impreza som vinter bil og Supra som sommer bil?

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg ville heller hatt denne en Supran! Supran går litt saktere! ;)

 

Man kan jo trimme denne også da, husk at motoren er temmelig nær orginal stand!

 

Banzai3.jpg

 

Banzai2.jpg

 

 

Denne motoren tvinger man fint over 1000hk med riktig oppsett!

 

Her kommer noen fakta om den bilen!

 

3 Rotors

2 Sequential Turbochargers

2.0 Liters

550 HP @ 7500 RPM

460 Lb-Ft @ 5500 RPM

 

 

Toppfarta ligger oppi mot 380-400kmt, og det er greit med 'bare' 550hp!

 

Tenk deg når du passerer 1000? Da kan man sikkert bryte lydmurern ;)

 

Chassis:

Two door, Space-Monocoque steel, welded body, with aluminum hood.

 

Dementions (in inches):

Wheelbase - 95.5

Length - 168.5

Width - 68.9

Height - 48.4

Ground Clearance - 4.0

Curb Weight - 2740 pounds

Turning Circle - 35.4 feet

 

Suspension:

Trak-Pro springs, GAB 8-way adjustable shocks, Trak-Pro Super Street anti-sway bar

 

Brakes:

Front and Rear - Cross-drilled and ventilated 11.6 inch diameter sport rotors with metallic pads

Front - 4 piston

Rear - Single piston, floating caliper

 

 

 

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

Bare for å informere. bremse tallene i USA er veldig snille.

 

En supra motor som ble bremset i en benk her i norge til 790hk fikk 987hk på hjulene i USA :rolleyes:

 

Den benken jeg bremset i er 10 % strengere i en den andre norske benken igjen. det vil si at jeg hadde hatt 1100hk og 1300Nm på hjulene i USA. og di tallen bekreftes på Powerhouse sin gate drag bil. ITS GT-80 på 2.4 bar ga 1.100hk på hjulene. http://www.powerhouseracing.com/

 

Face it RX-7 er å blir en lillebror.

95" Top Secret Supra

805hk - 965Nm

www.import-tuning.no

Tlf: 63 93 65 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

hei.

 

Bare for å informere. bremse tallene i USA er veldig snille.

 

En supra motor som ble bremset i en benk her i norge til 790hk fikk 987hk på hjulene i USA :rolleyes:

 

Den benken jeg bremset i er 10 % strengere i en den andre norske benken igjen. det vil si at jeg hadde hatt 1100hk og 1300Nm på hjulene i USA. og di tallen bekreftes på Powerhouse sin gate drag bil. ITS GT-80 på 2.4 bar ga 1.100hk på hjulene. http://www.powerhouseracing.com/

 

Face it RX-7 er å blir en lillebror.

 

Gjenstår vel og se tider på stripa eller runde tider før vi konkluderer det da men...

 

Og med 600kg mindre og dra på burde en 1000hk RX-7 teoretisk blåse dørene av en 1100hk Supra...

 

Men igjen ikke no er avgjordt før tidele ligger på bordet.

 

Personelig hadde jeg valgt RX7 av de to pga kjøreegenskaper og vekt.

Men fikk jeg velge fritt blir det nok ingen av delene...

 

Lykke til med prosjekta gutter håper det går fort og at vi ser dere på banene i sommer :)

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stk MKIV supra: en 95mod Targa som veier 1600kg og 94mod Coupen veier 1400kg :)

 

 

RX-7 veier 1.400kg.

 

Year Model Weight (lb)

1993 Base 2,789

1993 R-1 2,800

1993 Touring 2,862

1994-95 Base 2,815

1994-95 R-2 2,826

1994-95 Touring / PE-P 2,888

All weights are for manual transmissions. Add 37 pounds for automatic transmission

 

Hva mente du om vekten igjen??

95" Top Secret Supra

805hk - 965Nm

www.import-tuning.no

Tlf: 63 93 65 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til.. det er ikke tiden på stripa du ser hk av men slutt farten. Tiden har mye med sjåføren å gjøre.

 

Den motoren jeg pratet om ble bremset både her i norge (hos Ringstad) og i USA, han flyttet til USA og tok med seg bilen sin.

 

PS. Vinterbilen min er en 2000 Mod Toyota Land Cruiser. grom bilen :)

95" Top Secret Supra

805hk - 965Nm

www.import-tuning.no

Tlf: 63 93 65 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

Jeg har to stk MKIV supra: en 95mod Targa som veier 1600kg og 94mod Coupen veier 1400kg :)

 

 

RX-7 veier 1.400kg.

 

Year Model Weight (lb)

1993 Base 2,789

1993 R-1 2,800

1993 Touring 2,862

1994-95 Base 2,815

1994-95 R-2 2,826

1994-95 Touring / PE-P 2,888

All weights are for manual transmissions. Add 37 pounds for automatic transmission

 

Hva mente du om vekten igjen??

 

Sist jeg så vekter på RX7 sto det 1250kg og 1800kg+ på Supra...

2800lb er i følge unitconverter 1270kg...

 

Det jeg sa om vekta er at Supra er en tung bil og ikke no lettvekter.

 

Kjørt bilen din på vekt noen gang.

Da får det tallet som står i voknkort og fabrikk spec en annen betyding.

De fleste veier betydelig mere.

 

Hvem er intresert i den med mest hk???

Ikke jeg, mye mere intresang den raskeste bilen...

 

Merkelig det der med tid, da kommer alle unskyldninger med en gang.

 

Ta de med på stripa eller bane eller hva dere foretrekker så for vi se hvem som er raskest.

Eneste jeg vet er at det er ikke meg.

 

Råeste bilen med mest kr i den eller mest hk er ikke altid den raskeste...

Selv om bilen er meget velbygget og rå som din Supra som jeg synes er en meget heftig bil, rå på alle vis men ikke min favoritt.

 

Lykke til gleder meg til og se en så velbygget og rå bil i aksjon.

 

mvh

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske logisk detta da.

 

Hvis du har en RX-7 med 20b og en Supra TT, og begge har 800hk på bakdekka, så er det et ganske lett regnestykke.

Hvis vi tar i litt og sier at RX'n veier 1350kg og Supran 1600kg så blir det 1.6kg/hk på RX'n og 2kg/hk på Surpra'n eller 592hk/tonn på RX'n og 500 på Supran.

 

Selv om du har en 13b motor skal det forsatt gå fint å ta de aller fleste Suprar på både drag racing og bane, på grunn av at Supran er så tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Også de USA tallene... :D

 

S.W i usa skal ha ca.850RWHP på sin Supra, og den har han kjørt 9.81 med. Synes ikke de hk er så overdrevet akkurat.

 

Er jo noen i USA som har skjønt det, og putta en supra tt motor i en RX-7 ;)

 

 

usj nei.... kanke dytte stempel motor i Rx7n... det er som å dytte i B20 i en boing 747!haha

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

dere maser om hvem som har mest hk....kunsten er å få alle hestene ned i bakken fra 0 - 402 m. å det skal bli morro å se.

 

selv skal jeg også ha værstingbil. men hva det blir og hvor mye hk....det tar jeg når jeg har noe mer håndfast.

 

 

 

:D :D

 

Meget kloke ord der.

 

Har lurt mange der jeg selv om det ikke er no værsting burde det spinne masse med den effekten men det gjør det ikke og da går det mye fortere en med masse hjulspinn...

 

Så gjenstår det og se om Avo Pro Race coilovers blir for stive for og få feste rett frem...

 

Marius: Lol den var god hahaha.

 

Ses vi i kveld da eller?

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår