Gå til innhold

Impreza som vinter bil og Supra som sommer bil?

Ranger emnet

boXer

Anbefalte innlegg

Originally posted by MrHappy

Når skal folk forstå at det er ikke hk det kommer an på hvor rask bilen din er, det er rett og slett utveksling og feste. Du kan ha 2 like motorer i like biler, og trylle med drevsatsen i den ene bilen, og den vil være utrolig mye raskere, men vil tape igjen på topp fart. Så spørsmålet er da om man skal ha en superrask gate(lyskryss til lyskryss) racer, eller om man vil ha en langbeint jævel for 200km/t og oppover!! :D

Det er ihvertfall min mening!!

PS!! Jeg vil ha en suuper rask gateracer hehehehe

:peace:

Ja men når bilen er nesten 100% original bortsett fra motor, og det funker så bra som svenskene og japanesere og usa har bevist kan man jo fokusere på hestene eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by boXer

Er vel ganske logisk detta da.

Hvis du har en RX-7 med 20b og en Supra TT, og begge har 800hk på bakdekka, så er det et ganske lett regnestykke.

Hvis vi tar i litt og sier at RX'n veier 1350kg og Supran 1600kg så blir det 1.6kg/hk på RX'n og 2kg/hk på Surpra'n eller 592hk/tonn på RX'n og 500 på Supran.

Selv om du har en 13b motor skal det forsatt gå fint å ta de aller fleste Suprar på både drag racing og bane, på grunn av at Supran er så tung.

I dragracing kan det jo lett regnes ut, men også der er det føreren som til slutt er avgjørende. I teorien vil RX,en gå ca. 9.85 og Supraen ca. 10,42, men det er hvis vi tenker oss at alle kreftene blir overført til asfalten.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetil

Fatter ikke at det drivverket kan holde ?

Det er helt sykt at det holder egentlig.

RX-7 som kjører høye 9'ere med original kasse :cool:

Og Supra'r med 1000+hk på motor uten å ha gjort noe særlig på innmaten i motoren. Skulle ønske gammle bobler var sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

Ja det har han. men han har et hjemme lagtet insug med mildere porting og kammer en meg. jeg har et Veilside Insug med 100mm gasserspjel som Veilside kjøret 0-300km/t på 13.7 sek med :):):) PGA comprisson kan han bare kjøre 2.2bar på Race bensin mens jeg kan skru opp til 3.0 bar.

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/importtuning/subdet107.htm

greit greit greit! du har fin stor bil med mange hk...

men går den noe bra? klarer du å kjøre vogna? når bytta du vann i akvariet sist? den står vel ikke bare i garasjen? :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Da gjenstår det og se om det var verdt penga om det går så fort som de som skryter sier...

Og husk er ikke bestandig teori stemmer med praksis.

Uansett heftig bil.

Lykke til

Era

hvis man kunne likeså godt kjøpt en Diablo! Da burde man jo ha skikkelig prestanda på den vanlige gatebilen for at det skal være vært penga! :)

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Kompis av meg har en 92 Diablo (gått 15.000) kostet 1.200.000,- forsikringen er på 124.000,- i året. En service koster fra 25.000,- til 120.000,-

Jeg betaler 9.000,- i forsikring på supran. Service koster fra 2.000,- til 8.000,- :D :D I tillegg kommer jeg til å kunne kjøre i fra både Diablon å sykkelen hans (R1) hehehehe

95" Top Secret Supra

805hk - 965Nm

www.import-tuning.no

Tlf: 63 93 65 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Import Tuning

En Kompis av meg har en 92 Diablo (gått 15.000) kostet 1.200.000,- forsikringen er på 124.000,- i året. En service koster fra 25.000,- til 120.000,-

Jeg betaler 9.000,- i forsikring på supran. Service koster fra 2.000,- til 8.000,- :D :D I tillegg kommer jeg til å kunne kjøre i fra både Diablon å sykkelen hans (R1) hehehehe

hehe ja!

Men uansett... kompisen min har en 98 mod Lamorghini Roadster og en 355 Ferrari Spider med Tubi style eksos :)

og pappan min har større motor sag en din! hehehe

:D :D ;) :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider