Gå til innhold

Koble vakum til bensintrkksregulator før gasspjeld

Ranger emnet


Dr_BASS

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hva skjer hvis man kobler vakum til bensintrykksregulatoren før gasspjeldet? Vil ikke denne da levere litt for mye bensin når man slipper opp og at man derfor får et smell i potta ved girskift? Kunne vært artig å vite, vet ikke om jeg tør å prøve selv i tilfelle det blir for lite bensin slik at den går magert

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en sugemotor vil det gi samme resultat som om man kjører uten slangen:

Bilen vil gå for fett ved fin kjøring. Det vil også skje på en turbomotor.

 

Bilen vil vel få for høyt bensintrykk når man ikke har noe ladetrykk på motoren, men det retter lambda sonden mest sannsynelig opp i alikevell. Men så er det ikke sikkert at et lite peak i bensintrykket når man slipper gassen vil lage smell i potta. Er mulig at lambda sonden vil justere det bort ellers så kan det jo hende det bare blir litt svart røyk ved gass-slipp.

 

Få deg Haltec/Autronic med tenningskutt ved max rpm du :eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår