Gå til innhold

Prosjekt gti 8v 86mod

Ranger emnet

Snurre Sprett

Anbefalte innlegg

Ser mange legger ut sine prosjekt tråder her, og eg bruker å titte på de av og til, så eg tenkte eg skulle legge ut min. Dette prosjektet startet vel med at eg kjørte i hjel bimmeren og trengte da en bil de 2 siste måndene før eg reiste til militæret, og transport til rudskogen i fjor sommer. Så da ble det innkjøpt en golf 2 8v gti med sveisa bakluke, 90 fangere, og effektanlegg. Denne var i grei stand, noen småfeil fra å bli eu ok, men på vei ut av rudskogen poppet eg en slange, og toppakningen gjikk til ** ikke så lenge etter, så store deler av hjemmreisen foregjikk på henger..

Så reiste eg i militæret og golfen har stått lagret innedørs. Rundt juletider skaffet eg meg også en delebil, så planen var å få golfen på veien igjen fortest muli slik at eg kunne kjøre bil... men slik gjekk det altså ikke..

Slik gjikk det på rudskogen i fjor:p, været var ikke noe å skrive hjem om..

bilenmin.jpg

Og her er min vakre delebil, noen som vil ha kjeks?

delebil.jpg

Nå var det slik at delebilen har mekaniske løftere og den eg har, har hydrauliske, og med trimmkam allerede liggende å slenge fant eg ut at eg kunne prøve å skifte toppakning først, siden eg aldri har gjort det før.. Vel gjort, å motoren i bilen, så har eg kanskje ikke helt hugset hvordan denne var etter 1 år, og det som flere har trudd var ulyder fra vannpumpen kommer fra motoren en plass. Så motor blir nå tatt ut av bilen og trimmkammen er til salgs, tilnærmet som ny.

Å så finner jo eg litt mer rust kvar dag (får lyst til å grine kvar gang eg finner mer :p) , så det som skulle bli et kort prosjekt for å få bilen på veien blir nå mer omfattende.. Bilen blir nå plukket så godt som helt ned, all tectyl skal skrapest bort, og rust skal bort, er det for gale så går driten på søppla, sammens med delebilen som er kjeks..

Satser på å gjer det meste sjøl, er jo det eneste som en lærer av, så om det er noen som ser at eg gjer noe helt galt så er det bare å skrike ut :-o

Det som er gjort til nå er;

Sandblåst travers og bærebroer og malt med noe arcanol lignende greier

Montert Polyethan foringer i forstilling

Takluke fra passat med tilt (trenger mer justering, montert for å skjekke at den passer)

Planer ( X på det eg har liggende å slenge/gjort)

[X] 9x16 felger

[X] Takluke med tilt

[X] 90 fangere

[X] 90 dører (noen som har svarte vinduslister de ikke trenger?, eg har krom på dørene)

[X] Lakk til hellakering

[X] Polyethan foringer

Stabstag rundtom

Infelling av skilt i bakfanger

Sveise ny clean bakluke

G60 bredding

Monovisker

Emblemfri grill (hjemmemekk så lenge, litt for å øve på glassfiber)

Jettafront m/lyktlist

El vinduer og el takluke (skrik ut om noen har el motor til takluke)

Mer senk med tiden (tror den er 50/50) men senkeskåler fremme skal på

Trekke om setene i skin ”look”

++ mer kommer

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har det ikke blitt gjort så mye, var i garasjen 2 timer og plukket ned litt invendig.. Og rust finner man selvfølgelig..

Her er litt interiør ute:

AUT_6043.jpg

Fått ut vinduet på ene siden:

AUT_6042.jpg

Og slik be bilen forlatt i dag:

AUT_6040.jpg

Status i dag er at de er en del rust, men det var mindre i golvet en forespeilet, så får vi se når eg har pusset å skrapt på det..

Slenger med et bilde av hjula som skal på når den tid kommer:)

9x16.jpg

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten update,

har nå plukket ned litt meir, gjenstår å hive uti motoren, ned med eksosen og bensintank..

AUT_6104.jpg

Så har eg skrapt tectyl under deler av bilen og grov renska dørken invendig på jakt etter rust:( litt av resultatet er:

20072.jpg

AUT_6102.jpg

AUT_6103.jpg

desverre så er det mer en dette, men men, har vert å lånt meg sveise apparat, så til helga håper eg å sette i gang å øve på det, har ikke sveiset før, men må lære en gang eg også..

så om det går bra så blir det punkta fast plate bak listehull og ny bakluke også fikset:)

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser spennende ut dette. Du kommer iallefall til å lære mye mens du holder på :) Bilen blir nok bra den :D

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau dette her gjekk til ****, har ligget under bilen å skraper rust, og nå er det nok, det er for mye i bærende konstruksjon til at dette er lønnsomt.

alt av deler selges;)

så da er eg ferdig med golf for denne gang, blir nok bmw på meg igjen tenker eg..

takk for meg på golf 2 delen, kommer nok til å titte inn om av og til:)

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

å så lang tid tok det før eg skaffet meg en golf til:p denne gangen så har eg funne et litt bedre utgangspunkt:) ingen bulker, men litt rust er det, men ikke så jevli som de 2 delebilene mine, for de er det over alt..

bilen er en golf 2 gl 87mod (tror eg, eller 88mod), det står gti motor i den, ellers er den standar gl.. 88dører og 90fangere er det også:)

bremser var det dårlig med, frambremsa på ene siden hang når eg hentet den, så skiva var glassert når eg kom hjem, det var en gøy tur hjem med litt herjing, før bilen blei parkert i vente på mekkeplass..

planene for bilen er som før, berre litt meir gjennomført.. satser på rudskogen 06:)

legger opp bilder av bilen snart:)

ellers har eg også skaffet meg arbeidsbil:D

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

på tide med en liten update da:p har ikke blitt gjort noe spes i det siste, er begynt i jobb og i helgene er det som oftest festing, ,med dama flydd på skogen så det er vertfall blitt bedre med tid til mekking på godt å vondt, og bmw trenger sitt vedlikehold til tider:p

holder på å ribbe delebilene, skal ha vekk karroseriene før snøen kommer, og så er eg så vidt begynt å fikse meg plass å skru (gammel låve, en del som må ordnest) så rekner med å begynne til vinteren:)

men her er vertfall et bilde av det nye prosjektet

prosjekt.jpg

og så måtte eg en tur i photoshop bare fo å få en liten illustrasjon:D

planergolf.jpg

nå har eg ingen planer om når det skal vær ferdig, bare tar litt å litt når eg har lyst, morsommere det, tidspress er ikke min greie vertfall:p

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clean bilen og lakk speila! ;) og lakk det i den fargen du har photoshoppa inn!... var faktisk en smule tøft

men for skikkelig helhetsinntrykk av pshop'n din.. sett på farge på speila og lista under lykta foran.. og ta bort alt av lister på siden og fjern håndtak! hadde blit max rått!

STÅ PÅ!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:) felgene vil eg nok beholde, verken selge eller bytte:D gjør seg så bra på bilen, har tenkt å ha bilen så clean som mulig, å lakken blir noe i den banen som eg har photoshopet uten at eg skal røpe lakkoden, men kommer fra en amerikaner:)

"bmn" kan sikkert selge dørtrekka, men må sjekke hvordan de er, men er hull til høytalere fremme. eventuelt kan eg se på de som stod i den kvite, men de mener eg å huske at det var rift i, men om det var fremme eller bak vet ikke eg.. gi meg en dag eller 2 så skal eg sjekke:)

om det blir opplett i morgen skal eg ut å skru, så da kommer det kanskje noen situasjonsbilder:)

-91 Bmw e36 325i Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...