Gå til innhold

BILDER fra volvotreff Heidal 16.07.05!

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! En kompis nevnte at dette formunet hadde en del bilder av bilen min. La meg svare på en del sp. som er nevnt her. Bilen er en 242L -77. Fatter'n kjøpte denne bilen ny i slutten av -76. Da han tenke å kvitte seg med den i begynnelsen av 90 tallet, tok jeg over bilen, og begynte ombyggingen/oppgraderingen. Det har tatt meg over 10 år å få samlet alle bitene til den stand som bilen står idag...Den var 110% for noen år siden, men den står stort sett laget, siden jeg har en annen 242 som jeg bruker daglig. Siden dette er en -77 orginalt, så er det ganske mye som er skiftet ut.... Etter å tatt livet av 2 M46 kasser, var det bare å se etter bedre kasser. Og siden man driver å samler deler til ny motor(B21ET idag), så var jeg så heldig å få tak i en M90.

Vurdere å reise til Ål, men jeg får se hva jeg rekker......snakkes

hm,hvor fikk du tak i innredningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har vel ikke noen bilder av den?

Ingen av hele bilen, tok bare noen småbilder mens den stod i en trang garasje.

Skjønner ikke at jeg ikke tok noen skikkelige bilder av den:iconsm

Kjøpte den like ved Verdaln (selvsagt) som delebil, var ikke importert og betalte 10k for den.

Dumme meg som ikke tenkte på å bytte chassinr:(

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av hele bilen, tok bare noen småbilder mens den stod i en trang garasje.

Skjønner ikke at jeg ikke tok noen skikkelige bilder av den:iconsm

Kjøpte den like ved Verdaln (selvsagt) som delebil, var ikke importert og betalte 10k for den.

Dumme meg som ikke tenkte på å bytte chassinr:(

hehe,Har gått flere slike innpå her ja..

Ille at du ikke tok bilder av den ja,hva hendte med den da?

En innpå her har en sort 242 turbo,men på den er ramma skjøta men den

har allt av utstyr og rett innredning som i de fleste turbobiler.

Gikk en rød en innpå her også,242 turbo usabil,den var importert i 1995 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kjøpt som delebil, endt opp som delebil.

Tok vare på de fleste delene, helt til jeg trodde jeg hadde sluttet med Volvo for et par år siden.

Noe av det siste jeg solgte var dørtrekka:(

La ut et dårlig bilde her, men er tatt med et billig digitalkamera i 2000.

Kjørte den forøvrig hjem til Oslo den gang, litt av en tur det:)

Unnskyld OT Channah :pray

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kjøpt som delebil, endt opp som delebil.

Tok vare på de fleste delene, helt til jeg trodde jeg hadde sluttet med Volvo for et par år siden.

Noe av det siste jeg solgte var dørtrekka:(

La ut et dårlig bilde her, men er tatt med et billig digitalkamera i 2000.

Kjørte den forøvrig hjem til Oslo den gang, litt av en tur det:)

Unnskyld OT Channah :pray

hm,må si jeg føler meg skuffet..hehe

Prata med en fyr angående noe deler ifra en 242 turbo usa bil i osko en gang.mulig det var deg? Uansett,.har har meget lyst på en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får bidra med bilde av bilen til en bekjent her i bergen eg da,73 mod 142 med et hundre prosent strøken 242 turbo innredning,komplett med sort innertak for soltak,sorte dørhåndtak for el.vindu etc,innredning og alt av elektrisk utstyr er plukket rett fra en 83mod 242 turbo usa bil!

jan_egil3.jpg

Nydelig bil!!!

Faen ass....jeg vil ha en 242 turbo orginalbil helpme violin

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm,må si jeg føler meg skuffet..hehe

Prata med en fyr angående noe deler ifra en 242 turbo usa bil i osko en gang.mulig det var deg? Uansett,.har har meget lyst på en slik bil.

Ikke tro jeg ikke angrer, er faktisk en av drømmebilene det her.

Går litt i småtanker om å importere en selv, men det koster vel en del det også.

Mulig du pratet med meg, mange som ringte. Bodde i Oslo, men bilen stod lagret i Valdres.

Er der fortsatt, men 6 fot under:(

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får bidra med bilde av bilen til en bekjent her i bergen eg da,73 mod 142 med et hundre prosent strøken 242 turbo innredning,komplett med sort innertak for soltak,sorte dørhåndtak for el.vindu etc,innredning og alt av elektrisk utstyr er plukket rett fra en 83mod 242 turbo usa bil!

jan_egil3.jpg

hm,den kunne jeg gjerne ha hatt.Hadde blitt bra med real senking og 17" superstarhjul på den..

Flere bilder av den da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jan_egil3.jpg

Fy satan i den inste helvete for en grusomt rå bil!

Fe faen stå pikk her ej sitte...!

Men korfor ingen 164 på treffet? :hvaskjera

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider