Gå til innhold

Plassering av strøm-, signal-, og høytallerkabler

Ranger emnet

zn00z

Anbefalte innlegg

Hei, vært ute på tur i dag å svidd av noen tusenlapper på kabler og forsterker i dag :S

lurer om non av proffene kan si meg om det gjør noe om jeg trekker høytallerkablene på samme sted som strøm, og den andre siden sammen med signalkablene?

kan jo nevne at det ikke er noe mega forsterker jeg driver. vi snakker en 400 watt rms. (vet ikke om det har noe å si jeg, men...)

forresten.. når jeg første spør, kan jeg jo stille spørsmålet:

ble jeg lurt når jeg kjøpte Audison srx5 forsterker til å drive både SEAS Reference front- og hattehylle sett?

Selgeren skrøt veldig av de 50watta pr. kanal og ambefalte meg helt klart dette framfor en haug med drit med juksewatt...

E jag lurad?

Ha en best lørdagskveld da ;) fest med måte!

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feste med måte? Nå har du ramla inn på feil forum tror jeg :titties:

Strømkabelen legger man (praktisk nok) på samme side som man har batteriet, svært ofte på førersiden. Signalkablene bør ligge på motsatt side, og høyttalerkablene kan legges sammen med strøm eller i midten av bilen om du vil det. Man bør også bruke skjermede signalkabler.

Og nei, du er nok ikke blitt lurt. Kombinasjonen Audison og Lotus tror jeg vil kunne spille meget bra, med en veloppløst og detaljrik lyd som ikke blir for skarp og skjærende. Du har truffet på en hederlig selger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :), så man kan altså legge høyttalerkabler sammen med strømmen. Så knall :D

Litt dritt at man ikke kan legge høyttalerkablene hvor signalene ligger da :S , menmen... litt mer jobb gjør vel ikke noe, er rimelig n00b på dette, men regner ikke med at jeg er så langt på vei når jeg kablene er strekt. hva gjør det? når det er rimelig artig :D

Liten MX-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :), så man kan altså legge høyttalerkabler sammen med strømmen. Så knall :D

Litt dritt at man ikke kan legge høyttalerkablene hvor signalene ligger da :S , menmen... litt mer jobb gjør vel ikke noe, er rimelig n00b på dette, men regner ikke med at jeg er så langt på vei når jeg kablene er strekt. hva gjør det? når det er rimelig artig :D

Nå har ikke jeg mye erfaring med dette men jeg har iallefall fått beskjed om at jeg kan legge høytalerkabler sammen med signalkabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider