Gå til innhold

Diverse problemer med G60..(bilen koker over blant annet)

Ranger emnet


Kmo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte meg en G60 for ca. en måned siden og har fått et lite problem..

 

Skulle skifte termostat, og da åpna jeg foran på blokka under de sensorene, der Mekonomen sa at den satt...men det gjorde den ei...den sitter visst under dynamo som jeg har forstått? (rett meg hvis feil, noen som vet hvor mye arbeid det er?)

 

Etter det tenkte jeg å vente litt med å skifte så fylte på med vann på frostveskebeholderen og lot det stå åpent, så det skulle få lufte seg(er vel en spesiell frostveske på disse)..problemet nå er at den hele tiden koker over, virker ikke som det er noe sirkulasjon..:s Temp. føleren inni bilen har aldri vist motortempen siden jeg har kjøpt den..lampa blinker når den blir varm..

 

Noen som har vært borti lignendene problem?

 

PS: Noen som vet hvor jeg får tak i tåkelysglass og dørhåndtak??

 

Mvh Kristian

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert borti dette ja.

 

Hos meg var det gåen toppakning.

 

Termostaten ligger nede ven vannpumpen.

 

Ut med servo pumpen , under der ligger det et bend - mellom bendet og pumpa sitter termostat.

 

 

Det kan være terostaten.

 

Det kan også være vannpumpa som har tatt kveld.

 

 

 

Skift termostaten først du.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter termostat nå...uffda, det hadde ikke vært kult...dyrt og mye arbeid hvis det er det da?:/

 

Men bilen går jo godt, ville ment den hadde vært litt dau hvis toppakningen var gåen?

 

Går g-laderen på egen olje? Hva er den lille boksen med rød olje eller hva det er ved siden av batteriet?

 

Er ikke sikker på når laderen var sist til overhaling, men hvis det er riktig trykk, er det nødvendig med overhaling da? Hva skjer hvis den dør?

 

Også plages jeg fortsatt, etter å ha skiftet termostat med at motortempen ikke vises..

 

Takk for tips!:)

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går g-laderen på egen olje? Hva er den lille boksen med rød olje eller hva det er ved siden av batteriet?

 

Er ikke sikker på når laderen var sist til overhaling, men hvis det er riktig trykk, er det nødvendig med overhaling da? Hva skjer hvis den dør?

Takk for tips!:)

 

G-laderen bruker samme olje som resten av motoren. Den kommer inn fra toppen av motoren og går gjennom den stålomspunnene slangen inn i laderen.

 

Det som skjer avhenger av hva som ryker, men i de fleste tilfellene er det enten lagerene på den lille akselen som ryker, da får du et fint hull på toppen av laderen. Hvis listene slites ut, sliter du ned midtdelen helt til det smeller og veggene og/eller listene spretter ut.

 

Uansett vil du få magnesium/aluminium i intercooleren og kanskje inn i motoren

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei:)

 

Tror nok det blir overhaling og porting etterhvert;)

 

Men er det servoveske eller hva den lille boksen med rødt oppi ved batteriet da?

 

Har fyllt på 20-30ltr vann nå og skjønner ikke hvor det forsvinner! :omfg

 

Skal skifte vannpumpe i morgen.. drunk

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille beholderen er servotanken ja.

 

Den kan lekke i vannpumpa ?

 

Om det er toppakning bør du se det på hvit røyk i eksosen.

 

Bilen går ikke dårligere - heller bedre sies det når pakning slik at vann kommer inn i forbrenningskammeret.

 

Du har mange slanger , radiator og varmeapperat register også det kan komme ut i.

 

Med de mengdene bør du jo se at det kommer ut en plass ?

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant e lekkasje på det huset som de to temp sensorene sitter på foran på blokka..har fikset den så skal se i morgen..

 

Men hvit røyk, det ser jeg ja..skal sjekke toppakningen så fort som mulig, sende den inn på en slik test, frykter at den er gåen ja..

 

Selve den er jo ikke dyr, men arbeidet med å skifte den koster vel flesk?

Du har jo erfaring vet jeg Sonic..

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant e lekkasje på det huset som de to temp sensorene sitter på foran på blokka..har fikset den så skal se i morgen..

 

Men hvit røyk, det ser jeg ja..skal sjekke toppakningen så fort som mulig, sende den inn på en slik test, frykter at den er gåen ja..

 

Selve den er jo ikke dyr, men arbeidet med å skifte den koster vel flesk?

Du har jo erfaring vet jeg Sonic..

 

Dette må du gjøre :

 

Pakning ( kjøp topp sett og ta alt i toppen når du er i gang )

( ventiltettninger osv )

 

planing om du må ha det

 

nye bolter

 

ny registerreim

 

nytt strammehjul

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken temp skal kjølevannet ligge på mitt ligger på 70 maks 75 for tiden synes det er litt for lavt .det bør vel ligge på rundt 90 hvertfall :?

Kommer an på termostat, men det var noget lavt ja. Hva måler du med, instrumentpanelet? De er ofte litt på bærtur, sikker på det stemmer...?

 

Er det ikke for vamrt så er det for kaldt.... :) Jæ*** klaging på deg da...!

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår