Gå til innhold

fusking med motor, vurderer motorbytte

Ranger emnet

DaBooo

Anbefalte innlegg

sliter mye med en slags småhumping i bilen, har prøvd endel ting nå men uten særlig hell.

kjører en 520 1990 modell bwm med 525i 1991 motor, bilen går veldig bra syntes jeg selv når den ikke "humper", men når jeg gir gass osv mens den er i en dårlig periode virker det som jeg mister 40% av hesten.

Alt draget blir borte + at gassen slutter å gi mere turtall på rundt 4-5000 som om noe blokkerer turtallet, den kutter helt å jeg må slippe gassen for å kunne gi gass igjen ellers kveles bilen.

har bytta olje, oljefilter, luftfilter, plugger, bensinfilter og tatt ut feilkoder, ingen av disse tinga gjorde noe betydlig forskjell untatt at med flonka nye plugger gikk bilen helt fint i 1-2 dager

alt maset og problemene har fått meg til å kansje ville bytte motor om ikke noen har noen andre tips vil jeg gjærne høre om noen veit hva som skal til for og slenge i en M5 motor, pris og hva som må gjøres etc

133km/h i 100 sone blei 8 raske lapper ut vindu!

Det de ikke veit har de ikke vondt av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt ut feilkoder på bilen, fikk høre at var det feil med coilene ville det slå ut der ?

katalysator har jeg aldri fått tips om å skjekke, får vel ta en titt ;)

Mye mulig at det hadde kommet noen feilkoder da ja. Prøv BMWforumet sikkert noen BMW-guruer som kan svare deg der.

Siden bile gikk fint en stund med nye plugger, kan jo det tyde på at det er i tenninga problemet ligger, og da er det jo litt begrensa med ting det kan være.Er jo ikke helt sikkert at alle feil kan leses med feilkoder eller...

66 Chevrolet El Camino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er så forbanna irriterende for meg er at jeg kan nada om bil selv :)

derfor jeg må spørre om alt.

har lagt ut på bmw forumet også men etter 4 uker uten svar gadd jeg ikke vente mere :)

men det er ingen som veit hva som skal til for å sette i m5 motor ?

pris/hva som må gjøres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Problemet ga seg aldri, bare dempa seg litt etter en stund (uvisst årsak)

Nå er bilen stålet uansett så hurra for det :puke: (mye anlegg blei borte uten at jeg greier hoste opp noe vettu kvittering på det)

Folk som tar ting skulle vært skutt :fatality:

Takk til de som prøvde.

Kan hende det blir m5 motor seinere engang, når penga begynner og trille inn igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider