Gå til innhold

Porting

Ranger emnet


Ferrari

Anbefalte innlegg

skaff deg en skraptopp og prøv på først. Tar litt tid å venne seg til verktøyet og hva som passer best hvor, og hvor lenge. Har mange timer med dremel og g-ladere, lærer fortsatt masse

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har portet endel topper etterhvert også en 535i 88 mod.. det ble merkbar forskjell, det er ikke så mye å frese ut av toppen for den er bra allerede fra fabrikken men det er endel maskinerte "kanter" fra produksjonen og at endel av pakningene fra innsuget faktisk var mindre en hullene.. bruk litt tid her og bruk mye tid fra der som ventilene tetter og innover..her er det endel å gjøre

også selve innsug ventilene, disse ble glattet til m smergel papir,

 

verktøyet er ikke annet en god boremaskin til å porte med sammen med gode freser( hardmetall) koster ca 600 /stk

liten vinkelsliper med smergel skive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har portet endel topper etterhvert også en 535i 88 mod.. det ble merkbar forskjell, det er ikke så mye å frese ut av toppen for den er bra allerede fra fabrikken men det er endel maskinerte "kanter" fra produksjonen og at endel av pakningene fra innsuget faktisk var mindre en hullene.. bruk litt tid her og bruk mye tid fra der som ventilene tetter og innover..her er det endel å gjøre

også selve innsug ventilene, disse ble glattet til m smergel papir,

 

verktøyet er ikke annet en god boremaskin til å porte med sammen med gode freser( hardmetall) koster ca 600 /stk

liten vinkelsliper med smergel skive

 

Er litt enig i det du skriver her..

 

Hold deg til å finpusse skarpe kanter, og ting du SER hemmer flow..

 

Med en gang du prøver å øke/minke areal på porten, bør du vite hva du gjør..

Jeg ville ikke rørt ventil seter heller..

 

Spørs jo hvor kald fisk du er ;) Jeg ville levert toppen til PPF i sverige, EBB i bergen (eller er det stavanger?) eller autotrim i tr.heim for porting, om jeg skulle gjort noe som helst..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve ventilsetet blir vel ikke rørt bortsett fra å slipe ventilene, en annen ting

er å lede oljedamp vekk ifra innsuget til egen beholder da dette griser til innvendig i innsug/topp, på min så det ut som om det var et "teppe" inne i innsuget...brukte ca 4 timer på å få det rent med bensin/grus, mener at dette har betydning også..dette er viktig på turbomotorer for hvis luftfilteret

der begynner å bli tett vil turboen begynne å dra inn mer oljedamp også..har sett dette tydelig på en vw caravelle 2.5 tdi..der innsuget var nesten helt tett av oljegriseri, husk også hvor varm denne oljedampen kan være og dette kan ikke være særlig bra når man strever etter å få inn så kald luft som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjelder faktisk alle m/uten turbo som har veivhusventilasjon tilkoblet

men det er verre for turbomotorer

 

En enda større grunn til å koble bort veivhusvent. er vel at oljedampen gjør at det blir lettere å få tenningsbank.. Gjør blandingen lettere anntennelig..

 

Så at du ikke nevnte ventil seter, men jeg ville bare få frem at om en stusser på hvordan en skulle porta litt, så bør en holde seg unna slike ting, og KUN holde seg til åpenbare ting inni der..

 

 

PPF har hjemmeside ja.. http://www.pure-pf.com

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår