Ferrari Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Har lyst til å porte toppen på min BMW M10 motor selv. Kan noen forklare meg fremgangsmåte på hvordan dette gjøres, evt. gi noen linker til relevante internettsider? Kan man gjøre dette med en dremel multi og portesett fra f. eks gasolin.no? Ha en fortsatt fin helg alle sammen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Gå inn på artiklene om porting her: http://mototuneusa.com/thanx.htm Muligens du får noe ut av denne diskusjonen, om den sporer litt av: http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=4553#96462 Bruk ellers søkefunsjonen på det forumet over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Sidene til Puma Racing er og bra: http://www.pumaracing.co.uk/head01.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Takker for mye bra info:) Virker som folk er veldig skeptiske til porting på det forumet, mens når man leser fra de nettstedene er det liksom ikke no problem å få til. Bør jeg la toppen være? Hærper jeg den mest sansylig bare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 skaff deg en skraptopp og prøv på først. Tar litt tid å venne seg til verktøyet og hva som passer best hvor, og hvor lenge. Har mange timer med dremel og g-ladere, lærer fortsatt masse Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO16V Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 http://www.guy-croft.com/page2.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Takker:) Får se om jeg tørr å røre toppen, for alt jeg vet så kan den jo flowe rimelig bra fra fabrikken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
racebox Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 har portet endel topper etterhvert også en 535i 88 mod.. det ble merkbar forskjell, det er ikke så mye å frese ut av toppen for den er bra allerede fra fabrikken men det er endel maskinerte "kanter" fra produksjonen og at endel av pakningene fra innsuget faktisk var mindre en hullene.. bruk litt tid her og bruk mye tid fra der som ventilene tetter og innover..her er det endel å gjøre også selve innsug ventilene, disse ble glattet til m smergel papir, verktøyet er ikke annet en god boremaskin til å porte med sammen med gode freser( hardmetall) koster ca 600 /stk liten vinkelsliper med smergel skive Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 har portet endel topper etterhvert også en 535i 88 mod.. det ble merkbar forskjell, det er ikke så mye å frese ut av toppen for den er bra allerede fra fabrikken men det er endel maskinerte "kanter" fra produksjonen og at endel av pakningene fra innsuget faktisk var mindre en hullene.. bruk litt tid her og bruk mye tid fra der som ventilene tetter og innover..her er det endel å gjøreogså selve innsug ventilene, disse ble glattet til m smergel papir, verktøyet er ikke annet en god boremaskin til å porte med sammen med gode freser( hardmetall) koster ca 600 /stk liten vinkelsliper med smergel skive Er litt enig i det du skriver her.. Hold deg til å finpusse skarpe kanter, og ting du SER hemmer flow.. Med en gang du prøver å øke/minke areal på porten, bør du vite hva du gjør.. Jeg ville ikke rørt ventil seter heller.. Spørs jo hvor kald fisk du er ;) Jeg ville levert toppen til PPF i sverige, EBB i bergen (eller er det stavanger?) eller autotrim i tr.heim for porting, om jeg skulle gjort noe som helst.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
racebox Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 selve ventilsetet blir vel ikke rørt bortsett fra å slipe ventilene, en annen ting er å lede oljedamp vekk ifra innsuget til egen beholder da dette griser til innvendig i innsug/topp, på min så det ut som om det var et "teppe" inne i innsuget...brukte ca 4 timer på å få det rent med bensin/grus, mener at dette har betydning også..dette er viktig på turbomotorer for hvis luftfilteret der begynner å bli tett vil turboen begynne å dra inn mer oljedamp også..har sett dette tydelig på en vw caravelle 2.5 tdi..der innsuget var nesten helt tett av oljegriseri, husk også hvor varm denne oljedampen kan være og dette kan ikke være særlig bra når man strever etter å få inn så kald luft som mulig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 PPF i sverige. Har de internettside? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 hehe, caravelle 2.5 tdi ja, de er svarte inni de ! det er også en av fordelene med tørrsump, null oljedamp i innsug. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
racebox Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 det gjelder faktisk alle m/uten turbo som har veivhusventilasjon tilkoblet men det er verre for turbomotorer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 det gjelder faktisk alle m/uten turbo som har veivhusventilasjon tilkobletmen det er verre for turbomotorer En enda større grunn til å koble bort veivhusvent. er vel at oljedampen gjør at det blir lettere å få tenningsbank.. Gjør blandingen lettere anntennelig.. Så at du ikke nevnte ventil seter, men jeg ville bare få frem at om en stusser på hvordan en skulle porta litt, så bør en holde seg unna slike ting, og KUN holde seg til åpenbare ting inni der.. PPF har hjemmeside ja.. http://www.pure-pf.com Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Takker for masse gode tips! Så det dere mener, er at jeg skal gå over skarpe kanter som kan stoppe luftgjennomstrømningen, og gjøre dem rundere på en måte? Også pusse ventilene med sandpapir? vil det jeg skrev over, gjøre noen forskjell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.