Gå til innhold

Four-link på 240

Ranger emnet


SandemRacing

Anbefalte innlegg

Har ikke fått ordna bilder enda, da eieren av bilen ikke har vært hjemme.

Men når du sier at du skal lage alle stag selv.. Døm selger jo komplett four-link kit på RacingPower for under tusenlappen og det er et universalkit.

Spørs bare hvor mye du har igjen for å mygle sammen noe selv.

Kan jo også bruke den multilink akselen, men den har større sporvidde og det er vel aldri feil i rallycross???

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wattlink er at bakakselen ikke flytter seg sideveis, fourlink er at karosseriet drar seg ned, slik at du tar starten lettere, og ut av svinger osv. også er det mulig å ha justerbare stag framover, sånn at du kan justere gradene på bakakselen...

 

også at den ikke forsyver seg så mye da, som volvo242tic sier, men det har egentlig mest med foringer å gjøre tror jeg.. har du slitne orginale foringer, er det stor forskjell hvis du har feks. nylon eller andre typer foringer..

-98 Volvo 945 turbo (bruksbil) :

 

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regna med han spurte om four link? eller kanskje han mete wattlinken.. :wonder

 

anyway, han har jo fått svar av deg/meg nuh..hehe

 

kjører du four link er det jo ikke vanlig å bruke foringer, er jo stål mot stål..foringer er feigt..hehe..

 

for å oppsumere : four-link og watt link gir bedre veigrep, raskere start, og flere justeringsmuligheter..

 

når man har forulink er det også vanlig å bruke coilovers..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en komplett en liggende,med sentrifugaldiff..

MEN den er nesten like stor som en golf1...

det er ikke et prosjekt jeg tør starte!!

nå er endelig bilen min kjørbar, med TrueTrac diffbrems :)

 

men, jeg ville likt å sett det.

 

jeg ville også likt å sett volvo 480 med feks s40t4 motor..

har sett folk bygger om 480 med 960 multilink bakhjulsoppheng og b230 motor. (RWD!!)

 

tenk hvor digg den bilen må være da, med lotus understell!! :)

så en til salgs på blocket.se for 40.000kr (bilcross, proff bygget)

(lenge siden jeg så annonsen).

 

anyhow:

jeg ville ikke tatt nylonforinger på gatebil.. blir for mye støy!

om det er banebil, kan man ta aluforinger også..

men, det vibrerer noe jævlig i forhold til polyurethane, som jeg mener er det beste til gatebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke et prosjekt jeg tør starte!!

nå er endelig bilen min kjørbar, med TrueTrac diffbrems :)

 

men, jeg ville likt å sett det.

 

jeg ville også likt å sett volvo 480 med feks s40t4 motor..

har sett folk bygger om 480 med 960 multilink bakhjulsoppheng og b230 motor. (RWD!!)

 

tenk hvor digg den bilen må være da, med lotus understell!! :)

så en til salgs på blocket.se for 40.000kr (bilcross, proff bygget)

(lenge siden jeg så annonsen).

 

anyhow:

jeg ville ikke tatt nylonforinger på gatebil.. blir for mye støy!

om det er banebil, kan man ta aluforinger også..

men, det vibrerer noe jævlig i forhold til polyurethane, som jeg mener er det beste til gatebiler.

 

Multilink+senking er noe dritt,sleit ut 19" dekka mine på 400 mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår