Gå til innhold

Clutch..

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

Nå må man skifte clutch på golfen gitt, den er ikke noe bra akuratt nå nei.

Slurer når jeg båtner pedalen. ikke bra..

Hvor er det billigst å kjøpe clutch? Hva trenger jeg? Er det vanskelig å gjøre dette selv? Vil ikke ha den på verksted, blir alt for kostbart..

Ca. pris på clutch?

mvh. kim

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det billigst å kjøpe clutch? Hva trenger jeg? Er det vanskelig å gjøre dette selv? Vil ikke ha den på verksted, blir alt for kostbart..

Ca. pris på clutch?

mvh. kim

Du kan sjekke på http://www.mekonomen.no,så på reservedeler & tilbehør på siden,så velger du merke og modell. Så kan du velge mer spesifikt etter biltype/motornavn, så videre på clutch og da ser du prisen!. Der kjøpte jeg clutchsett til 2195,- tror jeg.

På min måtte vi løsne motorfester og heise opp motoren for å få bytta clutchen. Så jeg vil ikke anbefale deg å gjøre det selv, med mindre du har litt peiling. Men har du noen kjente som er mekanikere så går det ganske greit, er endel jobb dog. Nå veit jeg ikke om det er litt forskjell fra modell til modell, men endel jobb er det!

Og et fint tips er at du setter strammedingsen(plastikk festet) på clutchwiren tilbake på festet før du løsner den. Hvis ikke blir den bananas vil jeg tro :D Ettersom den er selvjusterende, hvis du har den typen da :)

=)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. pris på clutch?

mvh. kim

Et clutch sett ligger vel på 1500 til 2000 ca.

Fikk et billigverksted å gjøre det for meg og da betalte jeg 3 eller 4000 for alt.(møller nesten 8000)

Har aldri gjort det selv, men girkassa må nå ut +++

Tips, stram clutchwaieren litt mer sammen så kan du kjøre en stund til:)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, fant komplett clutch sett på norskbildelesenter til 1500kr, uorginal da men. Spiller det noen rolle? Der fulgte det med lammel, clutch plata og utløserlager.. tenkte jeg skulle ringe litt rundt i morgen. Merket stor forskjell på sluringa fra i går til i dag.

Får stremme clutchwaieren litt så jeg får kjørt litt til ja :) uheldig jeg også når dette skjer i ferien min, endelig 3 uker ferie nå og hadde planer om sverige, oslo og ålesund:( men men, får prøve å fikse d så fort som mulig, jeg har en kamerat som er mekanikker så han ville hjelpe til. han sa jeg slapp å ut med motoren, var bare å skru av girkassa, og dra den til siden og så ned, så er det bare å skifte.. litt arbeid er det jo med det men.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider