Pedal to the metal Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Enkleste og billigste for å få mest hk ut av en original motor er vel å chippe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Jan Erik hadde ordna det der i lunsjpausen sin med en tang og litt tyggis han. :) Neh, dette er en jobb for McGyver :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Enkleste og billigste for å få mest hk ut av en original motor er vel å chippe? Enklest og billigst, mulig, men lønner seg hovedsakelig på turbobiler (både diesel og bensin). Vanlige sugemotorer vil du få tilnærmet lik 0 gevinst på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Enklest og billigst, mulig, men lønner seg hovedsakelig på turbobiler (både diesel og bensin) Som i størst grad blir gjort på tyske biler, da turbotrykk også blir justert når du "chipper" bilen. Er vel derfor noen chip-produsenter også har med eksos-anlegg i pakka, for å få bedre flow som er fint å ha ved høyere turbotrykk. På japanske biler så styres ikke turbotrykket på denne måten, så der hører man ikke om de samme effekt-tallene ved å "chippe" bilen. Klart effekt-økningen har noe med justeringen av tenningstider også, men hovedsakelig har det nok mest med økning av turbotrykket å gjøre vil jeg tro. Så det er ikke bare å kjøpe seg Ferrari og reise over svenskegrensa og kjøpe "en liiiten 200-kroners chip" for å få den til å bånne 300km\t, for å sette det på spissen.. ;) Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Er vel ikke mye tvil om at det skal mer en ei plombering og en "pling" til for å skille en 280hesters motor fra en 500hesters. Talla er en ting, kjørbarheten er er en annen ting. Nei, vi får ta Autofil med en klype salt, og heller kose oss med "sprellene" til Jan Erik, mye morro også da :popcorn Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Autofil sees best med et lass av salt. De fleste vil nok definere "en pling og en plong" som en relativt enkel operasjon, det er nok ikke tilfellet for å få ut 500hk av en RB26. Det finnes ingen "plomber", hva skulle isåfall det være? En loff i eksosen? Man må nok, som noen her allerede har nevnt, gjøre mer eller mindre omfattende inngrep for å oppnå denne effekten. Jeg tror kanskje dette har noe med at man har forvekslet det faktum at RB26 er dimensjonert for mye mer effekt, enn de 280 originale hestekreftene, med at den kan trimmes en del uten å bytte innmat. Når det gjelder "en chip", så er vel dette ofte en brikke med et map/program for tenning og bensin, som er i henhold til oppjustert turbotrykk, som faktisk er det som gir den ektra effekten. Dvs. på sugemotorer vil det oppnås minimalt med effektøkning, men man har derimot er mer optimalt program for motoren, noe som kan gi lavere forbruk, men lite ekstra effekt. Husk at en motor går på luft og bensin, jo mer luft, jo mer bensin, dess mer effekt! En sugemotor kan ikke få inn mer luft enn den klarer å suge inn, mens en turbomotor har en turbo som tvinger inn luft. Det siste der ble veldig basic, men det er kanskje noen her som har nytte av denne informasjonen? ;) Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DriftKing8 Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 for og få 500hk i en rb25 eller rb26 må du te med mer trykk(f.eks større turbo) større intercooler,bensinpumpe,eksos,større dyser, datasprut og luftfilter.. Da nærmer du deg 500hk:-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Gratulerer med å ha gjenopplivet en 2 år gammel tråd ;) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Ser at dette er en 2 år gammel tråd, men svaret er ikke komt frem så vidt jeg ser.. Han sier at det bare er å fjerne en plin og en plong og en dært, men så lett er det ikke. Motoren er heller ikke strupet noe mer ned enn andre japse motorer, du kan ikke strupe fra 500 til 280.. Bilen de hadde i Autofil var ca500hk, MEN eneste som var orginalt i den motoren var nesten bare blokka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2008 Ser at dette er en 2 år gammel tråd, men svaret er ikke komt frem så vidt jeg ser.. Se igjen. Marius ga svaret 18.07.2005, klokka 10:50. Noe mer detaljert svar kan man ikke gi for det er 1000 forskjellige måter å gjøre den jobben på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Jan Erik hadde ordna det der i lunsjpausen sin med en tang og litt tyggis han. :) La oss holde beina på jorda, den du beskriver der er MacGyver det...:hellothere::tannløs: Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power 68 Skrevet Juni 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Er det ingen her som kjenner mannen som eier bilen da? Det er jo samme skylinen som er brukt i den oljetesten på bilforumet! Kanskje dette er et sent svar på denne tråeden. Men jeg våger meg likevel til å svare.. Kjenner ikke eieren på denne Skylinen men jeg mener denne mannen jobber på Bjørnstad Bil som ligger i Fannrem, Orkdalen i Sør-Trøndelag. De har også noen "syke" Evoer og Nissan 200 SX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.