twinflower Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Alle husker Jan Erik's geniale kommentar mens han med hue nedi en Skylinemotor snakket om hvor lett det var å få motoren fra 250 til 500 hester. Man skulle visstnok fjerne en pling og en plong og noe småtterier, men nøyaktig HVA er en pling og en plong? Kan noen fortelle meg akkurat hva som må til for å få disse ekstra 250 hestene? (Det er bare ren nysgjerrighet dette, og ikke la tråden spore av med hvor oppskrytt skyline eller autofil er, slikt er ikke så relevant her) Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 "Pling og en plong"-uttalelsen er like verdifull som det faktum at han i samme innslag om skyline hevder at det sitter en 2,6liters V6 under panseret på GT-Ren han kjører. Det er bare piss. Kort og godt. Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Nå sier han vel 280 Hk i innslaget om jeg husker rett, men om han hevder at det er en V6 så driter han nok på draget.. fram med rettetanga Jan Erik, her er det en rekkemotor. Du bør vel poste dette under Nissandelen for å treffe de rette folkene ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 pling og plong: er noe man ikke vet navnet på og man lager da et navn på det. f.eks. en LITEN del kan være en: dings, liten dubeditt :D Det du sikkert må fjerne i en slik Skyline er vel noen blomberinger her og der, men om det er bare det som skal til tviler jeg på.. Og når Jan Erik sa det så ler han litt, kalles HUMOR, akuratt likt i f.eks. TopGear de har det morsomt når det lager programemn og det er da vel ikke så viktig om du/dere får 100% rett data, der vet jo hva som er rett. men noe som irriter meg med Autofil er at Jan Erik sier noe, og det står noe annet i beskrivelsen av bilen, det burde de kalre å få likt. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Greit. Altså. Denne tråden handler ikke om Jan Erik, og det handler enda mindre om alt han sier. Det jeg ville ha svar på var hva som måtte til for å slippe løs de siste hestene. Plomberinger var det som først slo meg, siden (jeg tror) bilen er trimmed ned for å komme gunstigere ut i andre markeder med andre avgiftssystemer. Så, anyone? Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Greit. Altså. Denne tråden handler ikke om Jan Erik, og det handler enda mindre om alt han sier. Det jeg ville ha svar på var hva som måtte til for å slippe løs de siste hestene. Plomberinger var det som først slo meg, siden (jeg tror) bilen er trimmed ned for å komme gunstigere ut i andre markeder med andre avgiftssystemer. Så, anyone? nå er ikke jeg noen skyline ekspert, men som på alle turbobiler er det vel åpnere luftfilter, større eksosanlegg, høyere turbotrykk og mer bensin som er "trikset". Det som gjør skyline spesiell er at det er mer å hente med disse modifiseringene, enn på andre biler, med unntak av supra da. edit: skal vel også sies at nissan har gjort en god jobb med topp og bunndel på disse motorene. overdimensjonert rett og slett. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Juli 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 nå er heller ikke jeg noen ekspert, men sånn som jeg har forstått det er motoren utviklet for å produsere 500hk. Men for å oppnå så høy effekt må du gjøre en god del, og i fare for å få juling for å ikke vite dette 100% så tror jeg det dreier seg om noe så omfattende som porting av topp, turbobytte/justere trykket, omprogrammering/chipping. Det er vel egentlig ikke bare å fjerne en pling og en plong, men det er vel enklere å få 500hk ut av børsa der i forhold til mange andre i samme klassen. Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2005 Tusen takk for svar :p Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Kan tenke meg at "en pling og en plong" er: større turbo, ny motorstyring, og sikkert en del andre småting.. har ikke no spes peiling på skyline men klarer bensinpumpa å gi 500 hester? Er dysene store nok? er orginalkjøleren stor nok? er oljekjøleren stor nok? Er en del ting som er vesentlig for å få 500 hester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 En plin og en plong i dette tilfellet er restriktorer på turboene. Motoren yter 500 + hk fra fabrikken, men er 'bremset til 280 hk pga avgifter i Japan som slår de norske. Ingen japanske biler yter mer enn 280 hk normalt pga av dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 For å få 500hk ut av en RB26 må du gjøre følgende. Boostcontroller Større dyser Større turboer Større bensinpumpe Nytt eksosanlegg Nytt luftfilter Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Tror neppe de er "plombert", er bare lavt ladetrykk som standard (0,5 på rb25det? Vet ikke rb26) Tror absolutt jeg også ville lagt litt penger i kjøling om jeg skulle opp på 500, og få noen med bra peiling til å bygge komplett sprut isteden for å kjøpe et ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 For å få 500hk ut av en RB26 må du gjøre følgende.Boostcontroller Større dyser Større turboer Større bensinpumpe Nytt eksosanlegg Nytt luftfilter "bare å fjerne en pling og en plong ja" ahahahhaha ahahahhaha Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 "bare å fjerne en pling og en plong ja" ahahahhaha ahahahhaha Jan Erik hadde ordna det der i lunsjpausen sin med en tang og litt tyggis han. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juli 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2005 Er det ingen her som kjenner mannen som eier bilen da? Det er jo samme skylinen som er brukt i den oljetesten på bilforumet! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.