Gå til innhold

320Is Italia. Italiensk Bmw M3 E30

Ranger emnet

CalibR

Anbefalte innlegg

M3 för Italien BMW 320is såldes enbart i Italien och Portugal där de hårda skattereglerna mer eller mindre omöjliggjorde försäljning av den "vanliga" M3. Motorn var alltså en 1990 cc stor variant av S14. Den ståtade med en effekt av 192 hk/6900 rpm, alltså enbart marginellt sämre än M3:ans 195. Maximalt vridmoment var 210 Nm/4900 rpm (M3 hade 230 Nm/4750 rpm).

0-100 klarades på 7,5 sekunder och för den som känner sig manad nås 200 km/h efter 39,8 sekunder. Toppfarten angavs till 231 km/h.

320is fanns såväl som två- respektive fyrdörrars. Den levererades med diffbroms och dogleg-låda och saknade katalysator. Invändigt fanns detaljer som oljetempmätare, vita instrumentnålar och visning till 260 km/h. Standardutrustades förvånande nog med 14-tumshjul.

Med endast 4000 exemplar tillverkade, är detta i sanning en främmande fågel på våra breddgrader. Vet ej om någon 320is hittat till Sverige än, men det finns en chans att den snygga grå på bilderna gör det i framtiden.

http://autopower.se/ovanligabmw/top10_320is.asp

Hei. Jeg fikk vite av far og noen andre her på forumet at Bmw M3 E30 ble solgt som 320Is i Både Italia og antageligvis Portugal. Å ble levert med 192Hk og har en akselrasjon fra 0-100 på 7,9

Men åssen blir det å forsikre en sånn? Okey.. Jeg er 18 men det er overhode ikke noe statstikk på den her i Norge. Å den heter da 320Is (i Portugal og Italia) men tanken hadde vært artig å forsikre den som en 320Is.

Noen som vet om dette går ann? :smilbmw yummy

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fadern til en bekjent av meg eier en sånn bil, rå bil. var på våler ifjor, men ikke lett å se iom at den ser ut som en vanlig e30. hvordan det er å forsikre den det vet jeg ikke, men prøv å ring ditt selskap å hør.

fet tralle: http://www.redbrick.dcu.ie/~geo/320is/forsale.html

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider