Gå til innhold

pris for frakt av dekk/felg

Ranger emnet

el`satanical

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg har funnet meg 4 stk brukte felger med dekk som jeg gjerne vil ha fraktet nordover. Fra Oslo til Finnsnes, i Troms. Hva er billigste måten å få de hit på? Og hvordan "går man fram" ?

Jeg ser nor-cargo har en slik kalkulator, men jeg må si jeg ikke har peiling på de målene jeg må oppgi... Felgene er i size 15" med 205/50 dekk, dersom man skal regne litt fint på det ;)

Håper virkelig noen her kan hjelpe, fordi jeg er helt blank! Det virket ikke som selger heller hadde noen erfaring på dette, så jeg tok på meg jobben med å fiske det fram ;)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nor-Cargo frakter ikke for privatkunder, med mindre du har en bedriftsavtale. Du kan sende ett og ett hjul med Posten (alle fire samtidig blir for tungt etter Postens satser). Et annet alternativ er Tollpost. Skal du sende det i oppkrav via et transportfirma blir det uansett dyrt (kan faktisk koste flere tusen!), så jeg anbefaler forhåndsbetaling dersom begge parter godtar dette. Da blir det som regel 3-4 ganger så billig.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet med ca 20 kg per dekk med felg, slik at jeg må ha en norgespakke pr enhet.... Men syns fortsatt det er litt mye penger da. Dekkene som sto på var ikke gode, men lovlige, dvs at jeg må ha nye dekk til neste år, og da går spinninga opp i vinninga med å kjøpe brukt.... Derfor jeg må få portoen så lav som mulig...

Ingen som kjenner noen som kjører langtransport eller lignende som er inntressert i å tjene en 500lapp på å få felgene nordover?

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet med ca 20 kg per dekk med felg, slik at jeg må ha en norgespakke pr enhet.... Men syns fortsatt det er litt mye penger da. Dekkene som sto på var ikke gode, men lovlige, dvs at jeg må ha nye dekk til neste år, og da går spinninga opp i vinninga med å kjøpe brukt.... Derfor jeg må få portoen så lav som mulig...

Ingen som kjenner noen som kjører langtransport eller lignende som er inntressert i å tjene en 500lapp på å få felgene nordover?

tror det kostet meg 700kr å få bakaksel på norcargo, fra østlandet.

ellers, kan du jo få han til å ta av dekkene.

da får du det til i to norgespakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...