Gå til innhold

smalere gummi på felgene?

Mutta

Anbefalte innlegg

Fy Faen...

Når er jeg lei, kjøpte meg bil med jævlig fete felger på. da jeg kjøpte den var det vinterdekk som stod på og jeg tenkte "no gleder jeg meg til sommeren" men det viser jo seg at det sku bli problemer med det! sommeren kom og jeg slengte på felgene. for det første så bilen ut som et fly som skal ta av med felgene på, fan meg 6cm klaring mellom dekk og karosseri! bak er den så segen at jeg ikke kan har folk baki for da skraper den ani!

Så jeg tenker. jeg kjøper meg senkesett. da skal jo bilen bli stivere og den kommer til å se mye fetere ut! jada! går inn på ast performance. de gir meg noen gode senkefjører(40-25), de sier at alt kommmer til å bli bra no! den kommer ikke til å ta ani lenger. jeg stikker innom og bilextra og kjøper noen nye dempere siden bilen har gått så langt(260 000km).

Går hjem og tenker at no skal alt bli på stell. men neida. den ser jævlig fet ut. men bilen krenger jo som er helvette i svingene. og foran smeller det hver gang jeg kommer i en hump i en sving. så det jeg lurte på var. jeg har nå 205 40 R17 felger på. jeg jeg får 195 dekk på de 17tommer felgene?

Vet at det er tragisk at jeg skal få smalere dekk. men ikke fan om jeg gidder å stresse mer med å få bilen stivere.

minbil4.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har en 94 modell Civic Coupe med 205/40/17 dekk og 40/40 senking. Ikke noen problemer med subbing eller at det slår eller noe. Selv med full bil. Så kan i grunn ikke skjønne hva problemet ditt kan være....

Svaret er vel så enkelt som at det sikkert er feil inpress på felgene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har en 94 modell Civic Coupe med 205/40/17 dekk og 40/40 senking. Ikke noen problemer med subbing eller at det slår eller noe. Selv med full bil. Så kan i grunn ikke skjønne hva problemet ditt kan være....

Har du bare senkefjærer eller har du sports dempere også!

Hvilke type fjærer har du. jeg har vogtland!

Hvile innpress skal jeg ha på felgene! og hvor kan jeg se på disse felgene hva de har som innpress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dum av ferie tror jeg, det er sikkert impresset på felgene som er feil ja. Det står muligens på innsiden av felgen hva impresset er, men det er ikke sikkert. På civic ska impresset være 42, men det er lov å ha pluss eller minus 7,5 eller noe, hvis jeg ikke husker helt feil. Impresset på mine er 42, så det er nok derfor det går bra med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dum av ferie tror jeg, det er sikkert impresset på felgene som er feil ja. Det står muligens på innsiden av felgen hva impresset er, men det er ikke sikkert. På civic ska impresset være 42, men det er lov å ha pluss eller minus 7,5 eller noe, hvis jeg ikke husker helt feil. Impresset på mine er 42, så det er nok derfor det går bra med meg.

Skal skjekke det med en gang jeg skal ut! håper det er det! vil egentlig ikke kvitte meg med de. men det må jo til viss det skal gå fint. skal jo fyre på noen stygge 14"bmw felger før jeg reier. 185brei:( hehe. men det er bare når jeg reiser! blir helt tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være litt pirkete. civic har orginalt innpress på 45. ET42 er uansett lovlig (kjører med den ET selv også). Har hatt opptil 50 mm senking uten att det har vært noen problem, kjører nå på ca 35 mm senking. Så med riktig innpress, kan en senke mye uten å få problemer..

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være litt pirkete. civic har orginalt innpress på 45. ET42 er uansett lovlig (kjører med den ET selv også). Har hatt opptil 50 mm senking uten att det har vært noen problem, kjører nå på ca 35 mm senking. Så med riktig innpress, kan en senke mye uten å få problemer..

Har du bare fjører! føler at bilen er så jævlig myk. alle sier at den skal bli så jævlig hard med senkfjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funnet ut hva som er gale. den er rett og slett for myk. fyrte på 185 dekk idag. og den tok ani ennå! skjønner ikke! folk her inne har mer enn 40mm og de har jo 215 dekk. koffor funker det ikke med min?? blir så irritert. no er sverige turen ødelagt:( han fyre på butikken sa at dette sku gå. og siden det ikke gikk. har ikke jeg retur rett da? reklamasjon!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funnet ut hva som er gale. den er rett og slett for myk. fyrte på 185 dekk idag. og den tok ani ennå! skjønner ikke! folk her inne har mer enn 40mm og de har jo 215 dekk. koffor funker det ikke med min?? blir så irritert. no er sverige turen ødelagt:( han fyre på butikken sa at dette sku gå. og siden det ikke gikk. har ikke jeg retur rett da? reklamasjon!??

Hjelper lite med 185 bredde på dekkene hvis inpress er feil på de felgene de dekkene sitter på og... Finn ut av det du før du gjør noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare fjører! føler at bilen er så jævlig myk. alle sier at den skal bli så jævlig hard med senkfjører.

Har omnipower coilovers, stivt og bra. Desverre så er det ikke mulig å få godkjent..

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider