Gå til innhold

Hjelp bilen fusker

Ranger emnet


jjjj

Anbefalte innlegg

biler med jetronic insprut har 2 bensinpumper, en i bensintanken og en etter. Den i tanken skal sørge for at den andre får bensin når det er lit bensin på tanken. HVis denne pumpen i tanken streiker, så vil du få problemer når tanken er ca halvfull. Da vil ikke "hovedpumpen" klare å dra ut lenger.

 

Sjekk også at bensinmåleren virker, så du ikke blir lurt der!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey !!

 

Jeg har AKKURAT samme problem som du beskriver ! Er ikke så lenge siden jeg kjøpte bilen min, så jeg har ikke fått kjørt tanken telt tom (litt under halv nå). SElgeren sa at en av pumpene var gåen, og sa også at når tanken nærmet seg tom så ble den helt rar, og lagde også en buzze lyd. Lyden har en tendens til å bli sterkere hvis den står på tomgang lenge, og tilslutt blir lyden døds høy og bilen blir helt idiot. Hvis jeg da stopper den i et par min og starter igjen, er alt helt fint.

 

Jeg har gått og tygd på denne nøtta en stund, "den pumpa i tanken, eller den andre". Siden Rober forklarte det så fint med at den pumpa i tanken er den bensinen som sørger for at hovedpumpen for nok bensin når det er lite bensin på tanken, kan det bety at også min løfte pumpe er gåen ?. (Robert!?).

 

JJJ vet ikke om det er forskjellige pumper, men jeg tror kanskje det pga. at det er forskjellige innsprut systemer på 86mod og de nyere?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komoettelerannetrart: Ja, det virker som om det er pumpetanken din som er gåen. Men hvis den blir helt bra igjen etter at du har hatt bilenm av en stund, så må vi spekulere litt.

 

Er det bra helt til tom tank? Isåfall tyder det på at det er dårlig kontakt eller noe? Men jeg kan si 99% sikkert at problemet ligger i pumpen i tanken. Somsagt, så skal den forsyne hovedpumpen som ikke klarer å dra opp bensin når tanken er under halvtom (ca).

 

Pumpen er vel billig, og ikke så veldig hokuspokus å bytte, så jeg ville prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ! ja, pumpen koster 880kr hos mekonomen, men vet ikke om jeg skal satse på det da hehe:) Den er uansett mye billigere enn hovedpumpen.

 

Jeg har ikke lappen enda, kjøpte bilen min 13 december, hadde den ute i ca 20 dager, så satte jeg den inn i hus fram til sommeren.

 

Jeg fylte full tank når jeg hentet bilen, og nå er den litt under halv.

Jeg vet ikke, men for å sidet sånn, når bilen står på tomgang så står den vell i de fleste tilfeller i ro, ergo ligger bensinen rolig også.. kanskje det kan ha noe med det å gjøre?.

 

Det at den startet og var helt fin en liten stund etter på, "tror jeg", husker ikke helt sikkert, men mener jeg bare stoppet den i noen minutter og så startet igjen.

 

 

Jeg blir å satse på at det er den pumpa som er gåen.

Det er vell egentlig mest sansynlig uansett..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Ok hvor mye koster bensinfilteret?

 

Skifter det samtidig som jeg bytter pumpa.

 

Helt kjapt, hvor kommer jeg til pumpa ? Fortell meg veien !:)

 

Bagasje rommet eller under baksetene?

 

 

Hvor ligger filteret?.

 

 

Har du hatt golf ?

 

Joaim

 

 

Løftepumpen sitter i tanken, bare å flippe baksete forover og røsk vekk teppet, Sitter under et rundt lokk.

 

Bensinfilteret sitter under bilen, en rund sylinderformet dings med et rør inn og et rør ut :rolleyes:

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du litt info fra haynes:

 

18 Fuel lift pump - testing, removal and refitting

 

Testing

1 The fuel lift pump is attached to the base of

the fuel gauge sender unit fitted to the fuel

tank (see illustration).

2 If the pump is suspected of malfunction,

first check that the pump wiring does not have

an open circuit. Remove the luggage

compartment floor covering and the circular

cover in the floor for access to the sender unit

and connections. Detach the wiring connector

and make a continuity check between the

centre wires and the outer (brown) wire of the

connector (see illustration).

3 If the wiring proves correct, then check the

pump relay and pump fuse (No. 5). Assuming

the fuse to be in order, check the relay by first

detaching the Hall sender connector from the

ignition system distributor.

4 Remove the fusebox and relay plate cover

then pull free the pump relay from position 2.

5 Using a voltmeter, switch on the ignition

and check the voltage reading between the

following:

a) Contact No. 2 and earth

b) Contact Nos. 2 and 1

c) Contact Nos. 4 and 1

d) Contact Nos. 5 and 1

6 In each case, battery voltage should show.

7 Check that when the central connector wire

is earthed briefly, there is a voltage drop. If the

voltage does not drop, check the ignition

(TCI/H switch) unit. If the voltage does drop,

renew the fuel pump relay. If the problem still

persists, have the ignition Hall sender unit

checked.

 

Removal

8 If after making the above checks the pump

still malfunctions, remove the sender unit as

described in Part A of this Chapter, Section 8,

then detach the pump for renewal.

 

Refitting

9 Refitting is a reversal of the removal

procedure.

post-1860-13804851042646_thumb.jpg

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jjjj

Har et par spm angående pumpa i tanken!

-hva er driftspenninga(12v??)

-Går denne kun når det er lite bensin på tanken,eller går den konstant????

 

 

Det blir ikkke bedre enn det haynes utklippet...

 

Den skal ha 12 volt ja, og går sannsynligvis hele tiden, men jeg er neimen ikke sikker :) Står vel i haynes boken tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår