Gå til innhold

har noen bytta fra 8v til 16v i audi 80 ? trenger tips...

Ranger emnet

torgeirlo

Anbefalte innlegg

jeg har planer om å bytte fra 8v til 16v i min audi 80 GTE 85 mod. det jeg lurer på er om noe jeg bør vite, om det er noen her som har gjort det samme, greit å vite om d er noen ?

har dere da godkjent den motoren, og hva skal til for å få godkjent.

har noen forresten bytta til 16v skivebremser bak mot tromler fra før ? passer det rett på eller hvilke bremser må jeg ta fra for å få oppgradert bremsene bak ?

mvh torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare bytte toppen eller hele sulamitten? Er ikke bremsene helt greie på en GTE a? Og det er ikke vits i å godkjenne no sånt. Står ikke i vognkortet hvor mange ventiler man har. Ingen legger merke til no sånt når man kikker ned i motorrommet.

jeg tenkte å bytte hele motorn. jeg har 200x40mm trommelbremser, men da jeg snakka med biltilsynet, sa de at jeg måtte skaffe større tromler eller skivebremser.

har du gjort slikt bytte eller ?

eller vet du hvilke bremser som går på GTE bak, da tenker jeg ikke å bytte boltsirkelen, jeg har 4x100. Vet at 5er biler har 4x108, men ønsker å slippe det.

noen sier at bremser fra 16v gti passer rett på, mens andre sie rdet ikke passer, så jeg vet ikke. Derfor trenger jeg å vite om noen her har gjort det samme som jeg tenker å gjøre, eller vet av noen som har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Den letteste måten å godkjenne dette på er da å ta med bilen til ett audi merkeverksted å få en til å se over alt og skrive at bilen er godkjent hos dem. Da pleier det å være en enkel sak å godkjenne på biltilsynet når man viser lappen til dem. Sånn bremsemessig, så må du nesten bare leite etter biler med skivebremser bak og 4 på 100 boltsirkel. Regner med at du går for billigmetoden og skrur av fra en annen bil, enn å kjøpe alt nytt? Er masse biler som har denne boltsirkelen. Omtrent alle tyske biler ihvertfall. Kanskje du finner på en BMW E30 323? Eller Audi 100 fra før 1985 eller no trur jeg.

Jeg har import fra Sveits, 1987mod og har 5 bolt, men en kollega har import fra Tyskland, 1989mod og han har 4 bolt. Er bare å begynne å leite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider