Gå til innhold

Hva kan man gjøre med en 240GL 93-mod?

Ranger emnet

Straydog

Anbefalte innlegg

Min kjære mor har en nydelig Volvo 240GL 93-mod som er gått ca 80.000.

Da jeg kommer til og overta bilen når jeg fyller 18 (noe som er en stund til), så lurer jeg på hva jeg bør gjøre med bilen både teknisk og utseendemessig.

Jeg mener selv at 240 blir veldig fort rånete hvis man rører den utseendemessig, så derfor tenkte jeg:

- hvite lykter

- nye felger

- noe senking

- effektanlegg

Med noe mer enn dette mener jeg selv at man ødelegger bilen hvis man ikke da investerer masse penger i eksteriør, noe jeg ikke har tenkt til.

Så, har dere noen innspill? Jeg skal se om jeg ikke får opp noen bilder også, så dere får se herligheten. :D

- God natt!

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

jeg ville også gått for oppsettet ditt.

samt du kan jo bruke penger på kraftigere stabilisatorstag, polyurethane foringer, justerbart panhardstag, gt-stag, hjulhustårnstag, ambulansestag, etc.

da blir bilen god som faen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke tenkt å bytte motor da? no' turbo eller no. -ellers så er jeg helt enig med deg, bare senk den pent nedpå, og stiv den opp, og hiv på feite felger!

Tror ikke det skal noe turbo i den bilen med det første, nei. Sikkert nytt luftfilter og effektanlegg som blir å komme på den bilen. Muligens chip også, men det tar jeg senere...

Noen som vet hvor mye jeg kan hente ut av den med chip?

Heimstad: Bilen er fullstendig strøken, bortimot rustfri og original. Forrige eier var en gammel dame som nesten ikke brukte bilen. Gikk glatt gjennom EU-kontrollen også, bare venstre bærekule som måtte byttes.

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chip på orginal sugemotor er å kaste bort penger. du får vel kanskje 7hk og 20nm

Ikke noe vits, med andre ord..

Noe eventuelt motorbytte ligger langt fremme i tid iallefall, jeg er såvidt 16 enda, så det er en stund til jeg skal kjøre den daglig, så...

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spar sånn at du har rundt 35-40 lapper å bruke på bilen til du blir 18. da burde du bli fornøyd. da oppgraderer du understellet med noe bilstein dempere, stivere fjærer. foringer. og nye felger.

så kan du kjøpe motor for resten =)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider