Gå til innhold

bare lurer på noe

TommyMAn

Anbefalte innlegg

hvor mye mer effekt får du ut av en 1,5 lsi, når du setter i en turbo?

:D

-T-

Hva mener du med dette? Setter du en turbo inn i bilen din, vil du ikke få noe effekt.

Skal du ha turbo i bilen din, hvilket kit? Oppsett? Hvor mye boost? Hva slags motor-styring? Hvor stor Turbo? Hva slags turbo? Hvor mye penger er du villig til å bruke? Det er ekstremt mye som spiller inn her.

Men alt fra 0,5 - 180 hester med orginal innmat i blokka. Alt ettersom hvordan oppsettet er.

Bygger du blokka opp og, så er vel en "øvre smerte-grense" på ca 300-350whp i en d15 maskin... Men da snakker vi et bygge som er usannsynelig dyrt og veldig avansert. ;)

Kom med noe mer spesifikt, så kanskje du får bedre svar?

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi... trodde eg skulle få et enkelt svar eg..

tenkte viss eg sku kjøpe et turbokit for 10000.

-T-

Kjøper du turbokit til en d15 er d egentlig ingen vits om du ikke skifter om ikke alt så iallefall en del av innmaten. Du vil kanskje kunne kjøre på en 0,1-0,25(?) bar i ladetrykk på original innmat og likevel vil den ryke fortere enn uten turbo... Legger du 30000,- til så kan du derimot få noe som går relativt bra fremover! D er noen i Norge som har bygget turbo på d15, men ikke mange fordi d helt klart svarer seg å kjøre motorswap istedenfor turbo på en slik bil... :) koster mindre og er MYE mindre arbeid!

- Audi A4 B6 S-line 04mod

X - Audi A4 95mod 1.8T

X - Honda Civic HB 94 mod black pearl edition

"Får i ulveklær!!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi... trodde eg skulle få et enkelt svar eg..

tenkte viss eg sku kjøpe et turbokit for 10000.

-T-

Kjøper du turbokit til en d15 er d egentlig ingen vits om du ikke skifter, om ikke alt, så iallefall en del av innmaten. Du vil kanskje kunne kjøre på en 0,1-0,25(?) bar i ladetrykk på original innmat og likevel vil den ryke fortere enn uten turbo... Legger du 30000,- til så kan du derimot få noe som går relativt bra fremover! D er noen i Norge som har bygget turbo på d15, men ikke mange fordi d helt klart svarer seg å kjøre motorswap istedenfor turbo på en slik bil... :) koster mindre og er MYE mindre arbeid!

- Audi A4 B6 S-line 04mod

X - Audi A4 95mod 1.8T

X - Honda Civic HB 94 mod black pearl edition

"Får i ulveklær!!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider