Gå til innhold

koble sammen grøftlys og parklys

Ranger emnet

janis130

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet har eg også drive og lurt på ei stund. Det viser seg nemlig at på enkelte bilar av denne typen er det kobla slik i utgangspunktet. Desverre er ikkje det tilfellet med min bil.

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvordan jeg får koblet slik at parklys og tåkelys kan lyse samtidig? bilen er en mazda 626 1993 kombi

Hei!

D du\ dere bør gjøre er å koble grøftelysa via relè. D har jeg gjort.

Ta strøm fra parklys som styre strøm, å koble via bryter hvis man vil ha muligheten til å slå dem av og på når man vi.

Mazda 323 GT-R -92

Mazda 323 1.3stv -84 (70000km!komplett service og tectyl hefte) Rwd=)

Toyota Crown -66 neste prosjekt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvordan jeg får koblet slik at parklys og tåkelys kan lyse samtidig? bilen er en mazda 626 1993 kombi

Hvordan ser lysbryteren din ut?

Har du automatiske kjørelys(A-K), altså kommer det lys på når du starter bilen, uten at du har rørt lysbryteren?

Hvis det gjør det så kobler du den ledningen som er fra A-K til ledningen til tåkelysene, slik at tåke/park kommer automatisk når du starter, istede for hovedlysene.. Har gjort dette på Golfen, er sikkert ganske likt opplegg på din bil også:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser lysbryteren din ut?

Har du automatiske kjørelys(A-K), altså kommer det lys på når du starter bilen, uten at du har rørt lysbryteren?

Hvis det gjør det så kobler du den ledningen som er fra A-K til ledningen til tåkelysene, slik at tåke/park kommer automatisk når du starter, istede for hovedlysene.. Har gjort dette på Golfen, er sikkert ganske likt opplegg på din bil også:)

Heh...nei på disse bilene er det ikke sånn. (bryter bare inn jeg:D)

Her er d tåklysa som er kjørelys, helt til du slår over brytern til park eller hovedlys.

Derfor har jeg koblet relè styring på grøftlysa, så de bruker strømmen fra parklysa som signal. Så koble signal strømmen via bryter så de kan slåes av, ettersom onkel blå ikke liker grøftlys sammen med hovedlys:(

Espen

Mazda 323 GT-R -92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh...nei på disse bilene er det ikke sånn. (bryter bare inn jeg:D)

Her er d tåklysa som er kjørelys, helt til du slår over brytern til park eller hovedlys.

Derfor har jeg koblet relè styring på grøftlysa, så de bruker strømmen fra parklysa som signal. Så koble signal strømmen via bryter så de kan slåes av, ettersom onkel blå ikke liker grøftlys sammen med hovedlys:(

Espen

Var sånn cirka det jeg tenkte på også:D Bare at man bruker den funksjonen som allerede er der ifra fabrikk, på en måte:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sånn cirka det jeg tenkte på også:D Bare at man bruker den funksjonen som allerede er der ifra fabrikk, på en måte:D

Hehe. ja, bare d funker så spiller det vel ikke så stor rolle=)

Mazda 323 GT-R -92

Lenke til kommentar
Del på andre sider