Gå til innhold

Bytte frontrute...

Ranger emnet

BMW 325i

Anbefalte innlegg

vist du har god peiling på glass og har utstyret for det så er det vel ikke så alt for mye jobb.. men når jeg bytta rute på min så sa dem at ruta kostet ca 95% av prisen.. men vist du har delkasko med glassforiskring så fikser du det bare slik at du tar det på forsikringa.. da betaler du bare egenandel uansett.. for meg kostet det 2000 kr.. og tror ruta koster 3-3500 ca...

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke ruta koster så mye.. jeg må betale ca 500 for ny rute, med rabatter da.. er vel litt over 50% el no jeg får.. hvis du vil ha det bra, ville jeg fått noen på verksted som har greie på det, til å bytte den.. er ikke så lett som du kanskje tror, hvertfall hvis du ikke har gjort det før..

-98 Volvo 945 turbo (bruksbil) :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. ruta mi hadde kosta meg 4500 med bytting.. vist jeg ikke skulle tatt det på forsikringa.. å de brukte maks 3 timer på den.. sidn det gikk 3 timer fra jeg leverte bilen å til jeg hentet den igjen.. tror ikke de tar 4000 kr for 3 timers arbeid.. så tror med mindre du mener en brukt rute så tror jeg muligens du burde sjekke prisene dine på nytt.. :)

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok å sjekka opp pris på rute og bytting på 240 og på 960.

240:

Rute m/klips og lim osv kom på 1723+mva

Med arbeid 3453+mva

960:

Rute m/klips og lim osv kom på 3031+mva

Med arbeid 5162+mva

Dette var fargede glass, med stripe øverst. Bare limet som følger med er ca.600kr ekstra sa de, så selve ruta er nok ikke så dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler max 500kr for ei rute, men vi driver eget bilverksted, med opretting, lakk, mekanisk og bilglass! så tror jeg veit hva jeg snakker om.. men grunnen til at jeg får rutene så billig er at vi får opptil 70-80% rabatter på ruter;) hehe

-98 Volvo 945 turbo (bruksbil) :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167468

Lenke til kommentar
Del på andre sider