Gå til innhold

Min Volvo 145

Ranger emnet


Hilmar

Anbefalte innlegg

  • Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er et av motoren,Det ser ut som et dass, men det virker:driving

motor.jpg

 

 

92mod b230 fb

531 topp vx3 kam

Glt insug,

240turbo manifold,13c turbo (fk)

K-jetronic ifra 240 turbo

940 intercooler

 

Bruker helt vanlig clutch hus, med m45. 240 motorfester som er spacet ut ca 1,5 cm, b20 gummi, b20 bunnpanne og b20 oljepumpe. 240 bunnpanne går ikke neddi uten å slås å bankes i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker helt vanlig clutch hus, med m45. 240 motorfester som er spacet ut ca 1,5 cm, b20 gummi, b20 bunnpanne og b20 oljepumpe. 240 bunnpanne går ikke neddi uten å slås å bankes i.

 

hmm, hva? bruker du ikke et slikt clutchus for å rettstille motoren??:eek:

ser på bilde at den ikke er rett stilt ja:s

så passer det med vanli clutchus da? :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passer det ja. er egentlig bare å plokke ut en motor ifra 240 å "kaste" den neddi ein 140.

 

Måtte "justere" litt på innerskjermen få å få plass til turbo, også flytta jeg fram bremsekraft forsterkeren litte.

 

ja det kan du si meg ja!:D

jeg som trodde at jeg måtte ha det jævla clutchuse, men det trenger jeg ikke nå da!:) doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss dette ble bra!!

Kjempe intresangt at du fikk den rett nedi , på gamle gir kassa ,skulle gjerne sett noe mere bilder av hvordan det ble der med turbo og indreskjermen , og motorfestene.

Har du fått det godkjent?

Jeg har nå fått tak i en motor fra en 94 mod 940 lavtrykksturbo som jeg skal hente om et par uker på østlandet, det er vel samme motoren som du har?

 

Har du noen tips om ting jeg bør tenke på før jeg går i gang og hiver den inn?

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ikke m40'n ifra 140'n. men en m45 ifra 240. også bruker jeg originale 240 fester som er spacet ut ca 1,5cm ifra blokka. bruker b20 gummi. b20 oljepumpe og b20 bunnpanne.

 

Blir jo litt rart med b20 bunnpanne på skråstilt motor da, men 240 panna bli litt for stor, den tar borti traversen, også tar den borti den bolten til den nederste brua på venstresiden.

 

men fyller man på litt ekstra olje fungere b20 panna bra denn, jeg har iallefall ingen problemer.

 

 

Nor det gjelder innerskjermen, så er det bare å slegge inn den rammevangen som kommer ned i motor rommet, da ble det et par cm klaring ifra skjerm og til turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et av motoren,Det ser ut som et dass, men det virker:driving

motor.jpg

 

 

92mod b230 fb

531 topp vx3 kam

Glt insug,

240turbo manifold,13c turbo (fk)

K-jetronic ifra 240 turbo

940 intercooler

 

Bruker helt vanlig clutch hus, med m45. 240 motorfester som er spacet ut ca 1,5 cm, b20 gummi, b20 bunnpanne og b20 oljepumpe. 240 bunnpanne går ikke neddi uten å slås å bankes i.

 

My hester har du her da?:)

Fikk du gokjent den da? viss den står i en 140.

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Steike så bra den bilen din blir altså, den leppa synes jeg passet knallbra!

 

Beundrer pågangsmotet ditt ja , jeg gav opp og solgte min 145 nettopp , kjøpte meg en 740TIC heller , men 140en er jo litt ekstra rå med turbo da ;)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår