Gå til innhold

Annlegg i 240

Ranger emnet


Surf

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Får katet til høsten (forhåpentligvis :P), og må derfor piffe opp familiens gamle traver som jeg skal overta. Dvs en Volvo 240 '84 med 175 tusen på nåla. Bilen er i god stand, nylig skiftet clutch og nye setetrekk, så jeg har nok bil fremover en stund :)

 

Men stereoanlegget i bilen holder ikke mål, så her må noe gjøres.

Anlegget skal ikke brukes til å råne rundt å høre på trance, kanskje litt, men hovedsaklig rock 'n roll ol (acdc , judas priest, osv)

 

Har skaffet en pioneer DEH-P7700MP som er montert i øverste brønn, og den gamle "spilleren" har tatt ut pensjon.

 

Neste på listen er et frontsett, som skal drives av spilleren inntil jeg kjøper en forsterker.

 

Har sett på Kicker, og har nesten bestemt meg for dem.

Kicker KS652 6.5" 2-veis Component Er dette noe å satse på ?

 

Kom med forslag, både på frontsett, en 12" sub og forsterker(e). (kanskje kjøpe alt i kicker ?)

 

Gi meg også forslag til hvordan jeg skal montere frontsett optimalt(kasse i døren?, osvosv)

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begrunn svarene deres! Hvorfor focal fremfor kicker ?

 

Vil ha komponentsett btw!

 

Hvis du har hørt forskjellene mellom dem, så skjønnær du det! Focal spiller sykt my bedre enn kicker. mye mer presist og deiligere lyd! Snakket med flere som har focal i bilen og det spiller helt sykt. Valget er ditt, men jeg er ikke i tvil! yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sikkert mange andre som har hørt forskjell på de synest at focal spiller bedre, og lyden er bare fantastisk! Jeg har et mindre frontsett enn hva jeg nevte og er fornøyd med det!

 

Og forsterker er jeg helt overrasket hva helix klarer og gi i forhold til prisen!

Jeg har en Helix Dark Blue 1000.2 selv, og jeg er ihvertfall ikke misfornøyd!

 

Cadence og trøkker bra! Har også cadence!

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et minus er jo at focal sitt billigste komponentsett koster nesten 2 laken da ?

 

Noen andre forslag?

 

Takk for svar!

 

 

Du får jo som regel det du betaler for, men hvis du vil ha kicker så kjøp det!

Jeg ga deg bare noen tips :)

86 Bmw 325i

96 Toyota Carina E 1.8

98 Audi A4 1.9Tdi

[x] 86 Bmw 325i

[x] 85 Audi 100 2.2E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bilogmc.com/html/products_2.asp?clientid=432930&productid=18112628&productname=Kicker+K65%2E2&category=Bilstereo&subcategory=Komponent+sett&show_product_list= <- de har jeg.. har montert de i en volvo 240 ( http://www.hovin.net/gallery/bj ) og jeg er veldig fornøyd, jeg tror det du ser på er den nyere utgaven av mitt.. og om det funker like bra så er no mi mening av det spiller bra. kjører det på en kicker kx700.5 forsterker (brokobla).. så det spørs vel sikkert litt på monteringa av de og. men lykke til :)

01: Volvo v70 XC

solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2

solgt. Nissan 200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at L.O.S settene er konstruert for å konkurrere med produkter som Focals sett som ligger nesten dobbelt så høyt i pris.

 

Personlig ville jeg tatt en kikk på andre ting en Kicker.

 

Hva slags prisklasse tenker du på for forsterker og sub?

En firekanaler for å drive komponentsettet med to av kanalene brokoblet til å drive suben er å anbefale. Her kan du få mye mellom 3.5 - 5.5 lapper som vil dra skinnet av pølsa. Legger du 2.5 - 3 lapper på bordet for en sub i tillegg vil du få bra saker.

 

Du kan jo for enkelhets skyld ringe/maile Engen Audio og høre hva han har å anbefale da han fører mye snadder inne bilstereo og har snøring på det han driver med.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår