Gå til innhold

En liten tanke vekker til alle som er negative til styling/show biler!

Ranger emnet


Eye Candy

Anbefalte innlegg

Legger inn dette inlegget på vegna av alle som driver mer med styling av biler enn trim, slik at dere som kjører rundt med vekt letta biler med alt for mye motor i og "optimale" bremser og understell skal se hvorfor noen bryr seg mer om utseende.

 

Regner med en del vil bli provosert over noe her, men hva har vi godt av i et ellers så trygt land???

 

Det er utallig mange som sier: hvem som heslt kan bygge en show bil...bare å slenge på styling og stereo...

 

Hvis man har bygd opp noen sikklige biler vil man bare små le av slike utsagn...jobben med å tilpasse og bygge om...cleane..montere lambo...utallige timene med pusse støv i nesa og alle andre av kroppens åpninger....kjærligheten og nøyaktigheten som blir lagt i en sikklig show bil. Det er umulig å kunne premiere dette...på like linje som ingen vil premiere picasso o.s.v hver enkelt bil er en kunst. Mange klager over at det ikke er noe gøy med bil uten motor....når man har brukt massevis av timer på å få bilen slik man ønsker den....så er vel det siste man ønsker å kjøre den i fillebiter...en styla bil utaler noe om den som eier bilen...man har et ønske om å skille seg ut...da kommer mange å sier....ja du bruker bilen din som penisforlenger i motsetning til jeg som har en sleeper med masse vis av hk. Sett det i et litt annet perspektiv...den som har så potensproblemer at man må parkere hvilken som heslt bil i lyskryssene for å føle seg kar....istedfor å ta livet med ro...er vel egentlig den med penisproblemer????

 

Så har du bane fantastene som maser over...jaja han har understell som senker 110mm men på bane med mitt super duper mikk makk understell parkere jeg han som bare det...før man i det hele tatt starter å vudere bane understell-dekk- o.s.v bør man kanksje ta noe kjøre kurs...en annen tedens blant de som kjører på bane er letting av vekt på bilen....DET ER JO MYE FETERE å lette bilen sin...hva med å starte å lette seg selv....er utrolig mange (små) vassne folk som kjører bane....det du sparer med å ta bort stereoen kan du heller jogge litt å få det av deg på den måten..:)

 

 

En ekte show/styling bil skal være en kombinasjon av Show bil/bane bil og bil med mye hk...

 

Du skal ha 100% finish på det som er gjort...bytte understell, stabstag dekk o.s.v....dessuten skal du ha litt gimikk så det ser ut som du har mye hk..

 

Så for gudskyld....bygg en sikklig show/styling bil før man klager på det og utaler seg om det...det er dette som er KUNST...på lik linje med Hot road o.s.v

 

Håper dette er med å at folk snart skal få øynene opp for hva som ligger bak en styla bil...

 

å ha i bakhode at man kombinere restaurering, modifisering, ombyggning og kunst i en bil....

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sleng ut noen bilder av noen EKTE showbiler da... bare nysgjerrig på hvor ekstremt du mener.

Jeg synes begge deler er greit jeg, drømmer om en skikkelig banebil, men også en bil jeg har lagt mye tid i utseendet, fordi jeg liker å bruke tid på smådetaljer som gir et godt resultat ferdig... kommer til å gjøre det med Golfen, men det blir jo ingen showbil som du tenker på ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg veldig godt. Som vi vet så har alle forskjellige interresser og meninger om hva som er show. Når noen sier ordet show-bil til meg ser jeg for meg dette:

supra.jpg

 

nå var det bildet av en bil med noe mer motor enn "normale" biler. Men etter min mening skal styling og motor stå i stil. dvs. at bilen ikke skal se ut som et fly når det har 100hk

opelcorsarice.jpg

 

 

 

men for all del. det finnes mye kult av show biler. som også går bra. men bilen er vel for å brukes?

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner hva trådstarter mener. Selv om jeg er mere den typen som liker at det ser ok ut fra 50meters avstand og liker å være på banen å kjøre litt.

 

Det er gøy å gå rundt å se hva folk har gjort med bilene sine, og det er imponerende å se hva mange får til, og jeg ser at det ligger mye jobb bak alt sammen. Men alikevel så er det noe usjarmerende med biler som er senket og har bodykit som gir dobbelt marktrykk ved 100kmt, med 1.8 motor med flere generatorer og 200kg i glassfiber og stereoanlegg. Biler som ser raske ut men åpenlyst ikke er det er et stort antiklimaks. Det går ann å ha raske biler uten å kjøre de i filler og forresten. Har mere sans for det da. Det råeste er jo de som stiller til utstilling og db drag osv osv, og fortsatt hevder seg i breisladden feks. Andreas Vaa (eller var det anders vaa) supra feks.

 

DB-drag forresten. det er en merkelig sport.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smaken er som baken.....den er delt :)

 

dette blir jo helt individuellt da, men for min del, en bil som ser ut som den går bra, må gå bra syntes jeg. Hvis den er så lav, så spesiell, så spektakulær at du ikke vil kjøre den på vei men kun frakte den på henger,så er det en ren showcar.

 

benz, ford og de gutta der bygget bilen for at den skulle kunne brukes vettuh :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil med pent utseende kan man ha glede av hele tiden, sleepere er egentlig kun nyttige på bane...

 

Bra sagt.

 

Idiot.

 

Er vel ikke noe moro å kjøre rundt med en bil, overlessa med plastikk? Spesielt når den er så skjør som det de overstyla bilene blir...

 

Litt plast for å sette et lite preg på bilen er tøft. Å (nesten) få bilen godkjent ombygd fra Toyota til Cessna er bare teit.

 

Fine biler har litt styling og går fælt. :)

..og de kan selvfølgelig brukes på veien.

(husk at dette er min mening, a, gutta. ikke bli sure og diskuter påstander)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye misunnelse ute og går og tenker jeg. Ikke alle som har penger i både pose og sekk.

Styling trendene er på stor fremgang og det synes jeg at folk skal akseptere.

 

"..... den bilen der er jo bare full av plastikk" er et vellkjennt uttrykk.

Sjeldent at man disser andre veien hvis dere skjønner.

Nissan 200SX RS13 med trivelige mods.

www.sandvik-bros.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Forstår din frustrasjon, men synes du bommer litt med ditt inlegg/ikke er noe bedre selv.

 

Når du begynner å snu det jeg kaller idiot-utsagn som "pensiforlenger" mot andre, kaller folk som kjører på bane vasne og små, og generelt sutrer om at "man kan ikke uttale seg før man har bygd noe gromt selv", så synes jeg du drar deg ned på ett nivå som desverre ikke er bedre enn alle andre.

 

Alle som har en sportsbil har den ikke for at den skal være "penisforlenger". Det skjønner alle som har en og f.eks. koser seg på en svingete vei en sommerkveld. Det handler om bilglede.

 

Alle som kjører på bane er ikke små og vasne. Dette har jeg selv sett på banetreff i Norge. Noen er små og vasne, men det synes jeg er helt greit. Det handler om bilglede.

 

Alle som har sett ett ekstremt bygg og kommentert det, har faktisk ikke gjort noe galt. De har en rett til å si hva de mener, og de ser på bilen din sannsynligvis pga. at de opplever bilglede av å se på biler.

 

Man kan ikke bygge noe ekstremt, og tro at alle liker den. Se på f.eks en fabrikkbygd bil idag. Kjedeligere biler finnes ikke, men det er jo det som selger i antall (-at flest mulig finner designen "spiselig"). Biler med "kult" utseende selger sjelden store antall.

 

Aksepter at noen har en annen smak enn deg selv, og overse smålige uttallelser om din bil. Stort sett er folk bare missunnelige allikevel.

 

God bilsommer

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken, full av dritt:)

 

En del styla biler er nydelige, og all beundring for en veldig bra gjennomført jobb, det er flott å sjå på, men eg ville ikkje prioritert det. Noe anna er det når bilen er bygd for å sjå ut som et råskinn med karbonfolie, 18", race bremser, aluvinge, 4" endestuss og 90 hk, da blir det for dumt. Eller når du stiller med en en Skyline som visst skal ha 1000 hk, er gjennomført til minste detalj med bling bling og ikkje tar bilen ned av hengeren som han frakta bilen dei 4-5 mila til treffet, da sliter eg med å forstå vitsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supra.jpg

 

 

Her har du et eksempel på en nesten fullstendig show bil...mangler litt bredding

 

Regner med at 90% av dere ikke engang la merke til dørhåndtakene var tatt bort???? eller at fronten er støpt fast i skjermene?? derimot hadde han hat en stor turbo med masse turbo lægg i hadde alle blitt impornert... :pray

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Forstår din frustrasjon, men synes du bommer litt med ditt inlegg/ikke er noe bedre selv.

 

Når du begynner å snu det jeg kaller idiot-utsagn som "pensiforlenger" mot andre, kaller folk som kjører på bane vasne og små, og generelt sutrer om at "man kan ikke uttale seg før man har bygd noe gromt selv", så synes jeg du drar deg ned på ett nivå som desverre ikke er bedre enn alle andre.

 

Alle som har en sportsbil har den ikke for at den skal være "penisforlenger". Det skjønner alle som har en og f.eks. koser seg på en svingete vei en sommerkveld. Det handler om bilglede.

 

Alle som kjører på bane er ikke små og vasne. Dette har jeg selv sett på banetreff i Norge. Noen er små og vasne, men det synes jeg er helt greit. Det handler om bilglede.

 

Alle som har sett ett ekstremt bygg og kommentert det, har faktisk ikke gjort noe galt. De har en rett til å si hva de mener, og de ser på bilen din sannsynligvis pga. at de opplever bilglede av å se på biler.

 

Man kan ikke bygge noe ekstremt, og tro at alle liker den. Se på f.eks en fabrikkbygd bil idag. Kjedeligere biler finnes ikke, men det er jo det som selger i antall (-at flest mulig finner designen "spiselig"). Biler med "kult" utseende selger sjelden store antall.

 

Aksepter at noen har en annen smak enn deg selv, og overse smålige uttallelser om din bil. Stort sett er folk bare missunnelige allikevel.

 

God bilsommer

 

mvh

 

Tror du missforstod litt å forstår deg godt der.....

 

Personlig syns jeg alle deler av bil er morsomt og er vel kanskje en av de mest allsidige personene sånn sett...om du kjører mx5, nsx, impreza, civic med eller uten motor...så lenge man bryr seg om bil:)

 

Dessuten gir jeg totalt f-... hva andre syns om bilene vi bygger så lenge kundene er fornøyd...men når jeg hører folk som blir bytter til orginale baklykter fordi man blir mobba med lexus lykter ol syns jeg det går litt langt...er ikke alle sjeler der ute som er like sterke....

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor alle skal prakke på andre sin mening. Meninger er individuelle. Det finnes like mange meninger som det finnes brukere på dette forumet. La nå folk få mene hva de vil, og kjøre hva slags bil de vil. Kanskje de er fornøyde med bilen sin selv om den ikke har 200+ hester :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår