Gå til innhold

En liten tanke vekker til alle som er negative til styling/show biler!

Ranger emnet


Eye Candy

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig i at det er mye "harrytuning" der ute, men å si at 18" og gode bremser er teit er vel litt dumt.

For det første er det lurt å starte i enden med stabile hjul og gode bremser før man bygger stor motor.

For det andre er gode bremser en billigere og bedre investering enn motor om man skal være rask rundt en bane (til å begynne med).

 

 

 

 

Det er forskjell på gjennomført og fin. Sikkert mange som blir imponert over bilen. De fleste blir nok imponert over hvor gjennomført bilen og detaljer er, men de unnlater å nevne det, fordi de syns bilen er stygg som få.

 

Eg ser absolutt poenget ditt, men eg kan ikkje sjå at eg har påstått at gode bremser er teit. Skal bilen på bane er ny fersk bremsevæske og gode klosser viktigere enn store bremser på en motorsvak bil. Store bremser og felger vil kunne virke negativt på rundetidene pga høyere uavfjæra vekt, men alt med måte.

 

Dei fleste bilene med det som du kaller Harrystyling kommer aldri på bane. På dei 20-30 banekjøringene eg har vært på, eller kjørt på har det vært få harry styla biler på banen.

 

Eg beundrer gjerne en gjennomført bygd bil, enten det er styling, orginal eller racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du modifiserer bilen din, henger sammen med 2 ting: hvilken intresse du har, og hvor mye penger du har.

 

Er selv en av de som er mest opptatt av utseende på bilen, og legger alle pengene i det.

 

Og alle som må kommentere med at "fin bil, men du burde ha mer motor!" eller "hvorfor bruke så mye penger på utseende når den ikke har noe motor" og lignende TILBAKESTÅENDE KOMMENTARER burde gå skyte seg i hue. Seriøst, når du er så tjukk i hue så burde du gå leke på motorveien om kvelden uten refleksvest :fuckme2:

 

De som styler opp bilen sin, og lar motoren være standard, gjør ikke det av fritt valg. Problemet er at rimelig mange av oss ikke driter penger, har sinnsykt feit jobb, eller er bortskjemte drittunger som får alt de peker på. Så da tar vi de pengene vi har, og bruker det på det som intresserer oss mest: utseende.

 

Folk må klare å tenke så langt at de skjønner at ikke alle kan ha alt.

 

At det skal være så vanskelig for folk å forstå, overrasker meg alltid like mye.

 

Ja detta er jo da din mening, mens i mine øyne mener kanskje 80 % av bilforumets brukere at de heller vil ha litt motor fremfor styling, men disse 80 prosentene kan deles opp i to deler også, de som liker å ha litt av begge deler, et eksempel er jo en eg civic vti med ww leppe kit å 16", også har vi de som liker å trimme mest, men gjerne lakkerer ned å slenger på noen 16 eller 17 tommere også...

 

Konklusjonen på denne tråden blir jo som på alle andre tråder som tar av litt at folk har forskjellige meninger! Men i akkurat denne sammenhengen, så syntes jeg at funksjonalitet er et sentralt ord, at bilen skal og må kunne brukes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn dette inlegget på vegna av alle som driver mer med styling av biler enn trim, slik at dere som kjører rundt med vekt letta biler med alt for mye motor i og "optimale" bremser og understell skal se hvorfor noen bryr seg mer om utseende.

 

Regner med en del vil bli provosert over noe her, men hva har vi godt av i et ellers så trygt land???

 

Enig i mye i dette innlegget og også i andre innlegg.

 

Det jeg alltid savner i slike debatter, er selvinnsikt. Det at man er klar over at en selv har en vinkling på bilinteressen sin og ser ting utfra det.

 

Her følger noen typiske utsagn som jeg synes er på jordet:

 

"Å den bilen står jo på bakken, den får han ikke kjørt med!"

 

"Haha, han har kosta på 200k i stereo, men har bare 50 hk"

 

"Med den motoren der får han aldri godkjent bilen!"

 

Dette er typiske utsagn fra folk som bare ser ting fra egen synsvinkel og jeg vil påstå at det ofte bunner i misunnelse også. F.eks at hvis noen har bilen 1cm høyere enn meg, så er det høydehus, men hvis de har 1cm lavere, så er bilen ikke kjørbar.

 

Vi har alle ulike oppfatninger av hva som er pent og ikke med bil og bilen vår ser ut og har prestanda deretter. Hvorfor ikke glede seg over andre biler selv om de ikke er slik eller av det merke man liker selv?

 

Norge er et spesielt land med mye misunnelse og enkelte har tydeligvis problemer med at naboen har 100k mer enn seg selv til bil, trimming, dekk eller hva det nå gjelder.

 

Konklusjon: Prøv å se ting fra litt ulike synsvinkler og kos dere med alle biler som er gjort noe med, enten vi smiler i skjegget fordi vi synes det var så grusomt stygt, eller fordi det er sånn bil man har selv, men dessverre dobbelt så kul ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om ANDRE styler SIN bil slikt som DEM vil? Hva om ANDRE IKKe har samme smak som DEG? Det er mange som kritiserer plastrakettene og jeg er IKKE en av dem. Jeg kunne GODT hatt meg en 1,4 som så ut som det monsteret. Jeg hadde stortivds med MIN bil samme f*** hva folk syntes :D

 

Men kanskje dere som liker å kritisere gjorde det samme når dere var 5 år og kanskje satt med ett bord sammen med nabogutten og tegna : "Fy søren så støgg tegning". Små barn gjør slikt. SMÅ BARN!!! Voksne personer lar ANDRE få ha sine meninger og kreasjoner i FRED og thats it. Desverre så er det få skikeklgi VOKSNE mennesker i dette landet og det blir tydeligvis ikke flere etterhvert som dagene går.

 

Støtter deg 120% Eye-candy.

 

All show and no go ??

All go and no show ??

Who cares?

 

PS italieno : Om ikke du liker at en skyline forblir oppe på biltralla så bygg din egen skyline og kjør på bane ;) (vi kan pratest om akkuratt den situasjonen en dag for jeg var der når han kom halv 5 på natta :P )

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er av typen som foretrekker motor fremfor styling på min bil, men etter at motor er slik som jeg vil, hadde jeg nok lagt ut litt på utseende på bilen også.

det er vel mest forskjellig prioritering og og smak som er ute og går, selv om bilen er styla til 1000, og har original motor, betyr det ikke at den blir slik for alltid, de kan oppgradere motor en eller annen gang.

og de med motor, kan style bilen sin en annen gang.

 

men de som irriterer meg, er slike som prakker på styling som får bilen til å se styggere ut enn originalt, så i tillegg lexus lykter og alu vinge, till slutt massevis av klistremerker fra TRIM! merker... og det med original motor, så kjører de rundt som galninger og tror bilen går bedre med 5 tonn stygg plastikk, 20 meter høy vinge å lexus baklykter så er så chrome at ræppere stjeler dem for å bære rundt halsen som bling bling.

 

jeg prioriterer det jeg har råd til selv :p til nå så er det reparering av motor og stereo O.o etter hvert blir det forhåpentlighvis ny motor og CObra karosseri deler for utseendet, har problemer med og få tak i felger, lavt innpress -_-

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, her var det mange meninger og rotete utsagn.

jeg skal ikke snakke for alle her, men jeg har hørt mange av de utsagnene som dere sier:

"får aldri godkjent"

"for høy!"

"for lav"

"For mye platik"

osv. lista er endeløs.

 

jeg selv kjører Volvo, altså en IKKE plastikk bil, hadde jeg kjørt en E30 så hadde jeg kunne hatt mere plastik.

 

Når jeg nå endelig ahr starta på mitt prosjekt, så tenker jeg kjøre egenskaper og comfor. Men jeg er veldig entusiastisk til folk som tar motet til seg for å bygge noe ingen andre har. Noen feiler og noen blir ferdig.

Ang dere som sier at det er idiotisk å ha masse stereo og lite HK så sier jeg bare at det er fort DYRERE å bygge en bra stereo en det å¨trimme en motor.

Bare se på Soundstream Arosa sitt ville prosjekt.

 

 

Goood Sommer

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt ka du mener Eye-dandy.'

Kjører også volvo, som ealoken. Er omtrent ikke plast på den heller. For min egendel er jeg originalfantast og vil ha det strøkent omtrent ned til det sykelige. Sistnevnte er noe som gjelder mange av de som lager show(plast)biler.

 

Vil først si noe om begrepet styling. Mener "styling" er veldig misbrukt. Når folk styler er det gjerne med no glassfiber-kit som ikke ligner grisen. Bilen ser deretter frykelig ut i de fleste tilfeller. Bilens originale linjer blir helt ødelagte. Så plusser man på med masse detaljer som m3-speiler og lexuslykter, detaljer som er fine hver for seg men som ikke passer sammen, og passer i alle fall ikke bilen. Stylinga har dermed ikke gjort bilen no stiligere, og da er den vel for pokker ikke stylet!?

 

Men det er mulig folk vil ha en stil som ikke er så stilig?

 

Men klart jeg har respekt for hva andre liker og vil gjøre med bilen sin. Enten de så satser på "styling", trim eller hva det nå måtte være. Smaken er som kjent som baken.

 

Folk som legger ned hundrevis av timer på sparkling, pussing, tenking, banning og steiking på "styling", og resultatet likevel ikke ser ut, fordi det passer med bilen får jeg meg bare ikke til å gi skryt for. Da holder jeg heller kjeft..

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er jo innefor skjermene både foran og bak, hva skal du med bredding da?

 

Og hva faen er vitsen med å ta bort håndtaka? Snart tar vel folk bort vinduer og lykter også...

 

Skjermer som henger laaaangt over hjula er det værste jeg ser. Ser tafatt ut med sånn bredding. Men japsegutta syns vel det er kult. :\

 

Folk har jo begynt å bytte ut baklyktene med LCD-skjermer. "FETT"

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

04.jpg

 

sport29.jpg

 

Du liker dem sikkert ikke, Eye Candy. Du er glad i plastikk.

 

Men dette er FINE biler. Og jeg deler mening med mange!

 

Bilene du viser har bredding, sideskjørt, panserscoop og vinge. Er de ikke stylet da? (Jeg vet at dette godt kan være originale biler, men det ser du ikke av bildene) Du må huske at styling ikke nødvendigvis er synonymt med aluvinger og lexuslykter.

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår