Gå til innhold

En liten tanke vekker til alle som er negative til styling/show biler!

Ranger emnet


Eye Candy

Anbefalte innlegg

EDIT:

Jeg tror saken er dén at folk ikke har noen aning om hvordan man i det hele tatt skal trimme en motor, og kanskje er for redde for å spørre. Så da holder man seg til det man kan: smelle på lykter, plastkit, et sett felger og dekor.

 

lurer litt på om du mener det er mye lettere og style en bil en og trimme?

isåfall er jeg imponert over hvor lite du vet om det.

 

uansett.

for min del spiller motor ingne rolle. selv om jeg gjerne vil ha flere

hester. men er som noen sa oppi her. alle driter ikke penger. :)

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alle har sine meninger om hva so mer fint eller ikke. Mange greier å holde støtende, krenkende, injurerende meninger for seg selv men mange, mange, MANGE sliter med å tenke litt konsekvensetisk ved ett utsagn basert på egne meninger. Vist folk åpner opp brødskuffa oppå halsen til mere en å bare stappe inn fiber og væske så kanskje dem også greier å tenke litt.

 

Om andre er misunnelig eller hva det er. Det kan bare kallest EN ting ... og det er MOBBING.

 

I pedagogisk-psykologisk ordbok (1984:22) defineres mobbing som: ?.. fysisk eller psykisk vold som en eller flere personer i fellesskap retter mot en enkelt. Aktiviteten er som regel ulovlig eller i strid med samfunnets normer, og har sjelden noe mål utover selve mobbingen. Den adferd hos den mobbede som er grunn til mobbingen, forsterkes gjerne ved de andres negative aktiviteter?

 

Til dere som ikke helt vet hvilken side dere skal ta så kan dere lese denne loven her som det virker som mange andre har lest og følger : http://www.jusshjelp.com/janteloven.htm

 

Det at du Beinkald eller beinhard eller hva du nå kallte deg ;) Ah ... kaldblod var det ja. Du liker ikke at andre skiller seg ut du? Kanskje når du var liten gutt på skolen så var du foreleska i ei jente som ikke likte deg for du var alt for normal? Hu likte kanskje den tøffe gutten i skolegården og nå har du mulighet til å ta igjen over internett på alle som på egen hånd skiller seg ut og tar vekk oppmerksomheten fra deg igjen?

 

Jeg skriver masse masse rols men regner med at poenget kommer frem. Mobbing og jantelov ... kort fortalt (men dette er da mine synspunkter og jeg synes sikkert ikke det samme som alle andre og da gjelder det ikke ...)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du Beinkald eller beinhard eller hva du nå kallte deg ;) Ah ... kaldblod var det ja. Du liker ikke at andre skiller seg ut du? Kanskje når du var liten gutt på skolen så var du foreleska i ei jente som ikke likte deg for du var alt for normal? Hu likte kanskje den tøffe gutten i skolegården og nå har du mulighet til å ta igjen over internett på alle som på egen hånd skiller seg ut og tar vekk oppmerksomheten fra deg igjen?

 

Jeg skriver masse masse rols men regner med at poenget kommer frem. Mobbing og jantelov ... kort fortalt (men dette er da mine synspunkter og jeg synes sikkert ikke det samme som alle andre og da gjelder det ikke ...)

 

Hahahahahaha..

Høres ut som at du snakker utifra egne erfaringer her... For the record, så er jeg ikke noe særlig mer spesiell enn andre på min alder. Bruker kanskje litt mer tid på bil enn gjennomsnittsungdommen fra kjipe Oslo, men.

 

Skjønte ikke helt hva poenget ditt var, da. Å diskutere over Internett er da akkurat som å diskutere i "det virkelige liv", både med kjente og med ukjente.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene du viser har bredding, sideskjørt, panserscoop og vinge. Er de ikke stylet da? (Jeg vet at dette godt kan være originale biler, men det ser du ikke av bildene) Du må huske at styling ikke nødvendigvis er synonymt med aluvinger og lexuslykter.

 

Bredding for å huse hjulene som er originalt bredere enn det de "kjipe" modellene ble levert med.

Panserscoop (evt. helt annet panser) for å ta inn luft til den STORE motoren.

Vinge og sideskjørt? Hm. Kanskje litt jall. På Audien har vel kanskje vingen en funksjon.

 

Det du kaller styling er altså deler som er byttet ut for å kunne dra mer effekt ut av bilen og bruke den slik den er ment å brukes.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredding for å huse hjulene som er originalt bredere enn det de "kjipe" modellene ble levert med.

Panserscoop (evt. helt annet panser) for å ta inn luft til den STORE motoren.

Vinge og sideskjørt? Hm. Kanskje litt jall. På Audien har vel kanskje vingen en funksjon.

 

Det du kaller styling er altså deler som er byttet ut for å kunne dra mer effekt ut av bilen og bruke den slik den er ment å brukes.

 

Dette skulle jeg også si, du hakke mye peil når du sier det der zlinky. M3'n ble jo laget for at BMW skulle kunne delta i DTM løp, da trengte den skjermer til å romme 10" breie felger. Jeg er for å gjøre bilen penere, men i de fleste tilfeller ville jeg brukt styling som merket selv har laget, M3'n som er på bildet har dette originalt og det er grisedeilig. Andre eksempler er hvis du har en 2.0 is og du styler den som RS500, eller du har en E30 og du slenger på M-tech 1 eller M-tech 2 styling. Dette blir pent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på om du mener det er mye lettere og style en bil en og trimme?

Selvfølgelig er det det. Enhver klovn kan, sitat: "smelle på lykter, plastkit, et sett felger og dekor", og dette er etter min mening 3000 ganger enklere enn å bygge opp en motor fra grunnen av med matchende deler og mappe hele dritten selv (sjekk bare f. eks. Snoopy sin tråd om motorombyggingen hans, og andre tråder vdr. kraftig trimming og ombygging). Du ser, når jeg snakker om trimming, så er det ikke bare snakk om chip, filter og eksos - dette er ikke engang begynnelsen på galskapen. Så jeg står fast ved det jeg har sagt; du får heller prøve å finne en annen tråd jeg har deltatt i for å prøve å sette meg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal vel drite en lang i hva som er lett eller ei? Er vel slikt hver enkelt vil ha det som teller eller?

 

Personlig driter jeg en lang i hva som er lett eller ei sålenge jeg får ting slikt som jeg vil ha det og ikke slikt andre vil ha det.

 

Fatter dere ikke at dere bare spyr ut deres EGNE meninger om hva som er tøff, hva som SKAL gjørest og sånnt? Har dere ikke vett til å la andre faktisk få gjøre det som dem SELV ønsker?

 

Har RDL ferie? Dette er jo tråden hans ...

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis delene som er byttet ut forandrer utseendet på bilen regner jeg det som styling, uavhengig av om det har en funksjon eller ikke. De fleste regner jo vinger som styling selv om de er der for å gi mer downforce. Jeg vet selvsagt hvorfor M3'en er breddet. Men, hadde du syntes bilen var like tøff om du visste at det f.eks. var en 1.6 under panseret, eller er det greit at den er forskjellig fra basismodellen fordi den er sprek?

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis delene som er byttet ut forandrer utseendet på bilen regner jeg det som styling, uavhengig av om det har en funksjon eller ikke. De fleste regner jo vinger som styling selv om de er der for å gi mer downforce. Jeg vet selvsagt hvorfor M3'en er breddet. Men, hadde du syntes bilen var like tøff om du visste at det f.eks. var en 1.6 under panseret, eller er det greit at den er forskjellig fra basismodellen fordi den er sprek?

 

Fortsatt tøff å se på, men allikevel ingen RÅ bil.

Allikevel er det ganske vanlig å bygge om bilene sine til å få de til å se ut som råere modeller (f.eks Audi S-biler og BMW M-biler). Da holder man seg stort sett til moderat styling.

 

Grunnen til at jeg viste den Audien og BMWen var fordi Eye Candy mente at ingen eldre biler med stor motor er "lekre".

 

VeilSide: Nei. Han har ikke ferie. Ser han stadig vekk. Kjører rundt i lastebilen.

(Hvis du ikke vet det, så er han bannet fra bilforumet.)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes altså styling er ok, så lenge det er styling du liker.

Du synes også at styling kan få bilen til å se bedre ut, selv om den ikke er sprek.

Når du i tillegg aksepterer at ikke alle har samme synspunkt som deg (eller meg) på hva som ser bra ut, er vi enige! Ingen vits å irritere seg over at andre har forskjellig smak fra deg. Gled deg heller over at din bil i dine øyne er bedre enn deres :)

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg viste den Audien og BMWen var fordi Eye Candy mente at ingen eldre biler med stor motor er "lekre".

 

Åja .. så vist du viser ham noen eldre biler så MÅ ha synes dem er lekre?

 

Ikke for å være slem men fatter du litt lite noenganger? Ser du poenget? Du illustrerer jo det motsatte gang på gang på gang på gang på gang ...

 

Slike ord som "lekre", "pene", "smakfulle", "stygg", "gjennomført", "plastikkrakett" osv er jo bare RELATIVE ord. Du må sette dem opp mot noe som DU SELV velger. Fatter du snart at andre kan ha forskjellig oppfatning en det du selv har? Tror ikke at det å komme med personlig eksempler vil få trådstarter til å gå vekk fra utgangspunketet i post nummer 1.

 

 

... gud det er kjedelig med ferie

 

 

:???: alacocaina :drive2

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes altså styling er ok, så lenge det er styling du liker.

Du synes også at styling kan få bilen til å se bedre ut, selv om den ikke er sprek

 

Dette er jo egentlig alle enige i, men vi snakker om forskjellig styling... Man ser jo forskjell på disse to bilene, begge har en form for styling...

 

141515.jpg

 

supra.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en og blir en evig diskusjon, akkurat som FWD mot RWD.

Hvorfor?

Jo, fordi folk har forskjellige meninger og forskjellige syn på ting og tang. Noen er ute etter kjøregleden man får i en bil som er optimalisert for mere kjøreglede, med diverse stag, senkesett, osv osv.. Andre er ute etter å skape noe folk snur seg etter, og som viser at man har gjort noe med bilen sin. Andre er stereofreaker som har lyst å høre pen lyd eller spille høyt i bilen sin..

 

Det går etter hva man har lyst til selv, og man søker etter et slikt miljø, man menger seg med folk med tilsvarende syn, og deler erfaringer og meninger.

 

Det jeg synes man skal bli bedre til, er å respektere andres valg, og heller glede seg over at andre folk hvertfall gjør ting, sånn at den delen blir dekt av noen.. :) Det som er problemet er at om ingen gjør det samme som deg selv, er dem teite, og idioter, og man skjønner ikke hvorfor, men disse personene skal jo selvsagt skjønne hva du driver på med? Og du ser jo selv Eye_candy, du er raskt ute å kritiserer de som er ute etter kjøreglede ved form av veiholdning og mye motor.. Så du er ikke noe bedre enn de som kritiserer for plastraketter osv..

 

En ting man burde tenke på er det at en bil er et framkomstmiddel i bunn og grunn, og den skal kjøres.. Det er liksom det som er poenget.. :) Men, det er selvsagt morro å se de som tar skikkelig av og har et chromma eksosanlegg som skinner like mye under bilen som de chromma sidespeilene skinner. Bremseskiver i gull og lignende.. Men, da er egentlig litt av prinsippet med å gjøre det med en bil borte, for da er den jo ikke lengere kjørbar...

- Akkurat som denne Chevy'en fra USA med 29tv skjermer, og alt det der.. Det sto i reportasjen i Bilsport at bilen rett og slett ikke var kjørbar. Da blir det litt for teit..

 

Og det med å style en bil som har lite motor, vel, på et vis er det selvsagt kult med en bil som skiller seg mere ut enn en orginal en, men man burde jo tenke på hva det er man styler den med, og hva disse delene egentlig har for en funksjon?

 

- Mindre og lettere speil? For å lette bilens vekt, og for å minske luftmotstand?

- Carbon-deler, som f.eks panser og bagasjeluke, for å lette bilen..

- Fangere med store luftinntak, hvorfor? For å få mere luft til en motor som trenger mere kjøling?

- Spoilere, for å få mere downforce etc

- osv osv..

 

Nå skal jeg ikke si så mye selv, da jeg setter på en fanger med større luftinntak, andre speil, en liten spoiler bake, større felger, senker den, osv osv.. Noe er for utseendets skyld og noe er for funksjonen.. Så selv prøver jeg å kombinere alt, utseende, motor og stereo.. Men, jeg har ikke så altfor mye penger og ikke så for mye kunnskap, så jeg kan ikke ta det helt ut på noen av delene egentlig.

 

Som jeg sier.. Kunnskap.. Du trenger det til alle de tre 'gruppene'.. Noe er innlysende når det er på det normale stadiet, men skal du gå litt lengere må du ha litt dypere innsikt i det. Og du må legge mere enn bare ei lønning i det f.eks..

 

- Det å trimme en bil er vel mere enn å sette på et større luftfilter som heller gir bedre looks og råere lyd enn så veldig mye mere power. Eller det å sette på en eksos som ser tøffere ut og gir fetere lyd. Men, det gir jo bonus på alle punkter.. Det ser bedre ut, det gir et bedre inntrykk ved form av råere lyd, og det gir kanskje litt mere effekt (hvertfall høres det ut som bilen går bedre :)) Også er det heller ikke så dyrt, og det er ikke så vanskelig å gjøre det selv. Man kan selvsagt utbedre denne lista litt, med å chippe, fjerne kat, osv osv..

Eller så kan man ta helt av, og legge 200k i motor, og bygge selv, eller sette den bort til en av trimguruene og gå løs på motor, senke kompresjon, nye kammer, datasprut, osv osv osv.. Men, for å legge 200.000kr i motor, så må det være en stor interesse for motorbygging og trimming.. Det er ikke noe man bare gjør for at det skal være kult.. Og da må man som oftest prioritere bort utseende og stereo for å gjøre det man selv har mest lyst til.. Sånn er det jo på de andre punktene også..

 

- Det å style en bil gjør man jo i forskjellige grader.. Man kan enten sette på lexuslykter på en orginal bil, som jeg ser mange gjør.. Eller en alu vinge på en bil med stålfelger.. Eller så kan man prøve å skape en helhet, og sette på litt nye fangere, kombinert med nye hjul, litt senking, nye lykter, og lignende som står i stil og gir et pent resultat.. Eller så kan man selvsagt gå hardere tilverks og faktisk gjøre 'kunst' av det, skape noe særegent som ingen har sett før, det er det jeg trur Eye_Candy appelerer til.. Og skal man gjøre noe slikt så må man vel legge sikkert 200.000kr i det og få store chrome spinners hjul, lambo dører, luftsenking, kutte i karosseri for å lage egne løsninger, osv osv.. Og da må man vel prioritere bort motor og stereo..

 

- Samme blir det på stereoen også.. For å ha det råeste frontsettet, med de råeste subbene, forsterkere i hytt og gæver, spillere som støtter alt av aktiv deling, osv osv.. tv skjermer til show, og alt mulig rart, så blir det for mye penger når man tilogmed skal ha fin finish på det..

 

Jeg selv har prøvd å hente litt fra alle disse kategoriene.. Lage en bil som først og fremst ser bra ut, da den går relativt godt i utgangspunktet, men så ut som en kjerring bil med orginale fangere, og slikt.. Ellers så har jeg investert i nytt senkesett både for utseende og kjøregledens del, jeg har investert i nye felger for kjøreglede og utseende.. Jeg har investert i subber og frontsett + forsterkere osv for å ha lyd også, også har jeg prøvd å bygge dette litt pent for at det rett og slett skal se litt pent ut også.. Litt chipping og grenrør og eksos blir det vel også..

 

Så jeg har gjort littegranne av hver del, men jeg har ikke tatt helt av, både fordi at jeg ikke har penger og kunnskap til alt.. Jeg har ikke kunnskap til turbokonvertere min motor så den får 800hk, jeg har ikke kunnskap til å modifisere karrosseriet mitt så jeg får lambo dører, osv osv, og jeg har ikke kunnskap til å bygge et stereoanlegg som spiller Hifi-lyd.. Derimot har jeg heller ikke behovet for så mye av dette.. Jeg skulle gjerne ha hatt et kompressorkit, grommere bremser, og diverse.. Men.. Nei, penger er problemet, hvertfall foreløbig..

 

Men, jeg må ærlig innrømme at når jeg ser den ene Civic HB'n i Max Power med LCD skjermer istedet for baklykter, så flirer jeg, det blir rett og slett for teit.. Hva faen har noe slikt å forekomme på en bil for? Ellers så synes jeg det er teit med en bil som er styla som faen og styra med, men som f.eks har et veltebur inni, men knapt blir kjørt med.. Hva er poenget med det? Sånn er det med mye av delene som blir benyttet på styling biler.. De har mye deler som de ikke har behov for, men delene gir bilen et mere racing-preg..

 

Men, jeg trur at de fleste egentlig er ute etter en bil som har noe fra alle de tre gruppene, om man ikke er hardbarka tulling på en av de da...

Alle vil vel ha en bil som går relativt greit, ser bra ut og har et relativt bra anlegg?

 

Nå vet jeg ikke om det blei mye piss i innlegget mitt, og jeg føler jeg avslutter nå før jeg sporer helt av.. :)

 

Men, det viktige er å kunne respektere andres meninger, interesse og syn. Og det trenger ikke være vanskeligere å trimme en motor enn å style en bil, det spørs helt på hvilket nivå man gjør det på, og skal man opp på et høyt nivå så trenger det mere kunnskaper enn ren og skjær forståelse egentlig.. Samme med stereo..

 

Men, det kuleste, det må være de folka som har en Fiat Punto og 500.000kr på bok, også setter de bort bilen for å få andre til å fikse på den.. For at de selv skal cruise rundt å motta creds :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo egentlig alle enige i, men vi snakker om forskjellig styling... Man ser jo forskjell på disse to bilene, begge har en form for styling...

 

Hvis det var meg du siktet til, så snakker jeg i denne tråden kun om styling generelt. Hva jeg liker og ikke liker av styling sparer jeg til en tråd som handler om det.

 

Legger inn dette inlegget på vegna av alle som driver mer med styling av biler enn trim, slik at dere som kjører rundt med vekt letta biler med alt for mye motor i og "optimale" bremser og understell skal se hvorfor noen bryr seg mer om utseende.

 

Denne tråden handler om at noen folk bryr seg mer utseendet til bilen enn hvor mange hk den har, og at de er lei hets fra folk som bryr seg mer om hvor godt bilen går istedenfor hvordan den ser ut.

Tror ikke Eye_Candy var ute etter å kritisere de som bryr seg mer om motor og kjøreglede, men heller få fram at styling er en likeverdig del av bilinteressen. Det får bli mitt siste ord i denne tråden.

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår