Gå til innhold

En liten tanke vekker til alle som er negative til styling/show biler!

Ranger emnet


Eye Candy

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig er det det. Enhver klovn kan, sitat: "smelle på lykter, plastkit, et sett felger og dekor

 

ja. oki. da kan vel envhver klovn støpe eget styling kit da?

lage custom skjermbredding? tilpasse kit fra andre biler til og passe?

etc etc. ikke kom her og si at det er lett!

og nei.jeg sier ikke det er lett og trimme heller. men ekke

så mye værre som du skal ha det til

sitter fast nok nå eller? :)

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. oki. da kan vel envhver klovn støpe eget styling kit da?

lage custom skjermbredding? tilpasse kit fra andre biler til og passe?

etc etc. ikke kom her og si at det er lett!

Det har jeg da aldri hevdet. Jeg hevdet at det er lett å smelle på et plastkit; ikke custom karrosseri/plast-arbeide.

 

 

 

og nei.jeg sier ikke det er lett og trimme heller. men ekke

så mye værre som du skal ha det til

Det er slett ikke vanskelig å trimme, men når man begynner og trimmer, da har man lett for å hive en råde ut av blokka, samt grepsproblemer i femtegir. Skjønner du hvor jeg vil? Alle og enhver kan kaste på et turbokit, men å få haugen til å utvikle bøtter med effekt, få et kjørtbart register, samt å få den holde lengre enn til Statoil; dét er det straks hakket mere vanskelig å få til. (Red. Anm.: Jeg ser ikke på noe som akseptabel trimming før man minimum dobler effekten (FI), eller bruker tusener på tusener på en NA-kvern)

 

 

 

sitter fast nok nå eller? :)

Jeg hadde det værre i vinter med snøscooteren på fjellet da den plutselig hoppet opp i et enormt hull som det endte med at den måtte graves ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og der har vi litt av den vanlige feilen

mange folk tror showbiler er satt sammen av bolt on kit og

fancy lakk.mens det ligger MYE mere arbeid bak

ingen "Show" biler. bruker kun bolt on deler! det er "Juks"

mye må støpes,sveises,pusses etc selv.

så og bygge en showbil er ikke lett i det hele tatt. :)

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ord som "lekre", "pene", "smakfulle", "stygg", "gjennomført", "plastikkrakett" osv er jo bare RELATIVE ord. Du må sette dem opp mot noe som DU SELV velger. Fatter du snart at andre kan ha forskjellig oppfatning en det du selv har? Tror ikke at det å komme med personlig eksempler vil få trådstarter til å gå vekk fra utgangspunketet i post nummer 1.

 

"Men dette er FINE biler. Og jeg deler mening med mange!"

 

Jeg vet at folk har forskjellige meninger.

Noen liker eldre biler, noen liker nye. Noen liker begge.

 

Vi er vel egentlig alle like. Alles mening er best.

 

Jonte: skitbra innlegg! :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd.

Her klager folk på at de blir mobbet for stylingen på bilene sine.

Styling er vel satt på for å trekke oppmerksomhet til bilen. Da må man regne med både positive og negative kommentarer.

Grunnen til at biler med styling ofte blir disset for lite matchende motor er at styling ofte er forsøk på å kopiere aerodynamikk og løsninger som stammer fra racing: brede hjul, vinger, senking, streamere, store hjul og bremser, luftinntak.

 

Jeg prøver å være åpen for nye impulser og tenke på hvor mye arbeid som ligger bak når jeg ser på utstillingsbiler men det er ikke alltid like lett.

Grensen mellom kult og gay er liten for å si det slik.

 

Noe av det mest patetiske jeg ser er: (min personlige mening)

- Bredding bak på en FWD

- Luftinntak uten funksjon

- Vinge på bagasjelokk ( med noen unntak..)

- Store hjul med en liten trommelbrems innenfor

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten gir jeg totalt f-... hva andre syns om bilene vi bygger så lenge kundene er fornøyd...men når jeg hører folk som blir bytter til orginale baklykter fordi man blir mobba med lexus lykter ol syns jeg det går litt langt...er ikke alle sjeler der ute som er like sterke....

får ikkje kundene selv velge om de skal ha lexuslykter? :wonder

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må innrømme at tilog med jeg har styla bilen min... jeg har satt på en jælig fet frontleppe på saaben min... men jeg husker ikke hvordan den ser ut... fordi jeg KJØRER bilen min jeg... å stå å se på frontleppa blir for dumt... tenkte jeg skulle kjøpe meg et kamera å ha en tv inne i bilen sånn at jeg kan se stylinga mi...

tenkte jeg skulle trimme bilen... men det er jo ikke noe vits.. fordi motoren som er under panseret er det jo ingen som kan se... å da er jo poenget med trimmingen borte...

 

NEI... gi faen alle sammen... det er ikke noe å diskutere engang..

noen liker å kjøre fort å he det gøy med bilen sin... andre liker å sitte å se på den... jeg liker å slå bilen hver gang noe går til helvete...

 

morra mi sa til meg en gang... det er 2 ting du ikke diskuterer med en mann...

å det er bilen han å dama hans...

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd.

Her klager folk på at de blir mobbet for stylingen på bilene sine.

Styling er vel satt på for å trekke oppmerksomhet til bilen. Da må man regne med både positive og negative kommentarer.

Grunnen til at biler med styling ofte blir disset for lite matchende motor er at styling ofte er forsøk på å kopiere aerodynamikk og løsninger som stammer fra racing: brede hjul, vinger, senking, streamere, store hjul og bremser, luftinntak.

 

Jeg prøver å være åpen for nye impulser og tenke på hvor mye arbeid som ligger bak når jeg ser på utstillingsbiler men det er ikke alltid like lett.

Grensen mellom kult og gay er liten for å si det slik.

 

Noe av det mest patetiske jeg ser er: (min personlige mening)

- Bredding bak på en FWD

- Luftinntak uten funksjon

- Vinge på bagasjelokk ( med noen unntak..)

- Store hjul med en liten trommelbrems innenfor

 

 

jævlig bra skrevet... bli med å ta et par pils å så kan vi sitte å se på den flotte frontleppa mi.....

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind :

Om du synes det er lett å "hive på ett plastkit" så trenger ikke andre synes det? Lett å "hive på ett rubokit"? Det er vistnok mye du synes men betyr det at det er slikt? Er opp til hver enkelt å synes hva som er lett eller ei. Vist jeg skal trimme så skal jeg sende bilen min til deg for du synes det er så lett. Jeg skal bare oppgi ønsket hk så vips er det gjort.

 

arildh :

Jeg har ikke styling på min bil men ja jeg er med i "klagekoret". I mine øyne så går denne diskusjonen mere på holdninger til folk en noe annet. Folk sliter stort med å respektere andre sine meninger og utfoldelser på sin bil. "Grensen mellom kult og gay er liten for å si det slik." Det er vel fremdeles bare din mening?

 

"Grunnen til at biler med styling ofte blir disset for lite matchende motor er at styling ofte er forsøk på å kopiere aerodynamikk og løsninger som stammer fra racing" <- NEI. Grunner er at ha nsom SER på bilen IKKE liker det som har blitt gjort.

 

Alt dette er jo bare jantelov og atter jantelov. Og noen sier at "HAHA ... ALLE har jo slikt" Noen gang tenkt på at det da er mange som liker det samme og faktisk, NEI, folk kopierer ikke hverandre. Førstemann traff bare spikeren med en gang.

 

Se så tøfft. Går nok ikke som noen rakett i det heletatt men skikkelig diggbart :

3.JPG

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Synes det er ganske utrolig at folk gidder å krangle om slike ting. Bilmiljøet i Norge er ikke akkurat stort nok til at vi bør krangle med de som ikke driver med akkurat det samme som oss selv.

 

Ser dette går igjen flere steder, folk som driver med drifting blir sure fordi folk kjører grip på banen, og omvendt. Synes vi burde fokusere litt mer på samhold i bilmiljøet i Norge, de fleste som driver med bil i norge har vel ganske mye samme mål; flere baner, mindre avgifter, etc. Det er nok av folk som vi heller kan samarbeide for å jobbe imot (*host* skogsholm *host*).

 

Dette går som mange har nevnt på å akseptere at folk driver med forskjellige ting, noe vi alle bør ta oss i nakken på å etterstrebe i høyest mulig grad.

 

Ha en fin dag! :)

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

styling eller ikkje.. somrelgel er det mykkje finare med litt diskret styling, med feite hjul og bra senking...

Ka folk her synes e finast av en bil med alt for masse og spessiel styling eller litt styla og feit hjul...

805327-bilde1-9_1045422620%5B1%5D.jpg

805327-bilde3-9_-1697782849%5B1%5D.jpg

DSC_4536.JPG

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind :

arildh :

 

"Grunnen til at biler med styling ofte blir disset for lite matchende motor er at styling ofte er forsøk på å kopiere aerodynamikk og løsninger som stammer fra racing" <- NEI. Grunner er at ha nsom SER på bilen IKKE liker det som har blitt gjort.

Litt enig. Jeg holder som regel meningene mine for meg selv angående andre folks smak og stil men noen ganger bør man si i fra for deres egen del:

Gatebil_Rudskogen_09_07_2005_009.sized.jpg

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig. Jeg holder som regel meningene mine for meg selv angående andre folks smak og stil men noen ganger bør man si i fra for deres egen del:

Gatebil_Rudskogen_09_07_2005_009.sized.jpg

Enig, den er grusom... er absolutt ingen 240-fan fra før, men den fortjener bedre enn det!!! :( Huff...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår