Gå til innhold

En liten tanke vekker til alle som er negative til styling/show biler!

Ranger emnet


Eye Candy

Anbefalte innlegg

Noe som er synd er at i Norge blir det fort til at unge folk kjøper gamle vrak og "styler" dem for resten av småpengene de har igjen etter å ha betalt overpris for bilen, bompenger, reg-avgift osv osv.

 

Hadde avgiftene vært lavere hadde folk hatt råd til bedre utgangspunkt, og dermed et bedre sluttresultat. Da tror jeg færre hadde vært negative til styling.

 

Lavere avgift=Flere pene stylede biler :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Både styling og tuning krever sitt av den som skal utføre det.. Og man ser gjerne ikke så godt hva som er lagt i ting hvis man ikke interesserer seg for det selv.

 

Personlig liker jeg styling mer en motor.. Men likevel går jeg ikke rundt og kritiserer folk for å bruke masse penger på motor ol.

 

Jeg synes at hvis en f.eks. er intr. i motor og trimming, så kan man heller la være å prøve å rakke ned på enhver styla bil. Litt saklig kritikk er alltid en bra ting i mine øyne.

 

Og folk har forskjellige forutsetninger både økonomisk pg praktisk (plass, ferdigheter, osv). Kanskje derfor noen må lønne seg med dårlig tilpasset styling lakket med boks...

 

Det jeg sier her er altså at folk er intr i forskjellige ting, så derfor setter man pris på forskjellige ting. Og ting man ikke bryr seg så mye om, legger man gjerne ikke merke til detaljene like bra...(eller bryr seg om dem, for den saks skyld)

 

ToMMeN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du mobbet for stylingen din har du gjort noe feil... simple as that!

 

Styling trenden som herjer nå har sitt utspring i Japan... det er ikke mange årene siden folk lo så de grein over bilder som kom derfra... (noen gjør det ennå) ikke rart dere møter fordommer folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men greia med alle bilene her er at de er gjennomførte, uansett hvor stygge de er...

Jeg synes det er MYE, MYE verre med de som halvhjerta styler bilen din med wonderbaums, rullemaling, "dekor", laksetrapper, lakkerte stålfelger osv. Dere skjønner hva jeg mener... typisk harry. Folk sier de blir kvalme av lexuslykter etc. Jeg blir kvalm av harrybiler... samme hvor stygge disse showbilene er så har iallfall eieren lagt masse tid, arbeid og penger i de og fått et gjennomført resultat...

 

Avslutter innlegget med en Golf... stakkars Golf sier jeg.

Kan innrømme at jeg liker fargekombinasjonen, og spesielt sammen med felgene. Men resten, neeeh. Sjekk baklysa da!!! Og grillen!! puke

 

054.jpg

 

049.jpg

 

050.jpg

 

052.jpg

 

053.jpg

 

Men motorrommet er ikke så verst yodude

Kul stereo-installasjon også... baki og dørpanelene. Dashbordet var bare stygt!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

får vel si noe jeg oxo da..

 

En ting som ingen har nevnt er det faktum at å trimme bil i norge er svindyrt for de fleste.. Da i form av avgifter.. er bilen relativt ny eller importert etter 1.1.96, så koster det en formue å trimme.. Feks, motorbytte på min Mazda Mx3, fra 1,8 V6 til 2,5 V6 ville nok kommet på rundt 30 000kr bare i avgifter. Så kommer jobben og selve motoren i tillegg.. Regner da med groft regnet 50 000kr bare i motorbyttet.. så kommer bremser, understell osv etter det.. Grunnen til dette er det at den er importert i 99.. Derfor gidder ikke jeg trimme noe, av den enkle grunn at det er så dyrt..

 

Legger du 30 000kr i å style en bil kommer du langt.. Legger du 50 000+ i stylingen, kommer du lenger enn de fleste i norge, hvis du da velger riktig, og ikke overkill.. (kan jo bruke 50 000 bare i lakkering, 30 000 på hyraulisk senking osv osv)

 

En annen ting er jo det at å style bil er lettere enn å trimme.. Custom styling er masse jobb, og ikke så enkelt, men så sant du ikke har 10 000 tommeltotter, neglsprett og selbuvotter, så klarer man det med litt innsats.. Trimming av motor derimot krever ofte kunnskap om motorens oppbygning. Alle klarer å skru fra hverandre en motor, problemet er å skru den sammen igjen.. Derfor har mange av oss ikke tid, kunnskaper eller penger nok til å skru motor, da det kan gå skikkelig skeis, og du står det med en bil som har en motor som ikke vil starte og som vil koste mer enn bilen er verdt å få i orden igjen..

 

Jeg sier ikke at styling er gratis, langt i fra, men som de fleste her inne er enige i, så er det ultimate å ha en stylet bil som har kraftig motor..

 

Et sted må man starte, og for meg er valget enkelt: starte med stylingen, av de enkle grunnene at jeg ikke har råd til de vanvittige avgiftene, manglende kunnskaper å skru motor og derfor ikke har råd til å feile..

 

litt offtopic: Hvis noen kommer over en Mazda Mx3 med det nyeste dashbordet (det som har runde luftekanaler) som er registrert i norge før 1.1.96, så si i fra med en eneste gang.. Vurderer å bytte bilen i en tilsvarende, slik at jeg kan trimme bilen uten å blakke meg helt pga avgifter..

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår