Helios Skrevet Mars 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 HJELP!!! har en golf GTI 16v 86 mod med KR motor. problemet er at den kutter når den når 5500 rpm ca. dette skjer bare når motorn nærmer seg arbeidstemperatur eller har arbedistemperatur.. er den kald skytern avgårde som faen.. jeg skulle gjerne visst hva dette er.. ække no morro med en gti som ikke gjør mer enn 120 på 3dje. dette skjer uavhenig av bensinmengde på tanken. jeg har byttet pumpa som sitter under bilen. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2003 Kan være masse rart.. En fin start er å bytte plugger, bensinfilter, fordelerlokk og litt sånt hvis det er lenge siden sist... Prøv dyserens, gjerne dobbel dose.. Ting tyder på at den får litt lite bensin.. Hvis den klarer seg kald men ikke varm mener jeg (kald får den nemlig mer bensin).. Sjekk pluggene dine. Er de hvit, så tyder det på at den får for lite bensin. En ting som er viktig er at du kjører en tur og lar motoren bli god og varm før du sjekker dem. Ellers kan de være full i sot og du blir lurt. Ta deg en tur, ikke tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Sinsykt smart å trø en bil over 5500 o/min når den er kald da ? Men uansett - du kan sjekke rotoren i fordeleren - kan være at det er turtalssperr i den - og at fjære begynner å bli slakk... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 Originally posted by Sonick Sinsykt smart å trø en bil over 5500 o/min når den er kald da ? Men uansett - du kan sjekke rotoren i fordeleren - kan være at det er turtalssperr i den - og at fjære begynner å bli slakk... Og denne sperren kommer kun på når motoren er varm? Neppe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mars 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2003 en kompis av meg sin gti 16 hadde samme problemet,men det slo inn på 5000rpm, og da sa madsen at det var et elektrisk problem. men vet ikke helt hva de mente. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Mars 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 lurt og lurt å presse den så langt..heh.. ryker noe må man jo bare fikse det ;P uansett.. hadde jo håpet at noen kunne hjelpe ;P hakke lyst til å ha den på verksted i dyre timer liksom Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2003 Originally posted by HeliosGTI16v lurt og lurt å presse den så langt..heh.. ryker noe må man jo bare fikse det ;P uansett.. hadde jo håpet at noen kunne hjelpe ;P hakke lyst til å ha den på verksted i dyre timer liksom Du kunne jo begynt med mine forslag da...... Har du sjekket pluggene? Hvis ikke, sjekk dem, og si meg hvordan de ser ut, så har vi noe å jobbe ut ifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet April 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2003 jada.. nå gårn som den skal. byttet plugger og rotor.. var tydeligvis ikke mer so skulle til.. men.. jeg syns nå ikke bilen går no voldsomt bra uansett.. skal prøve å bytte dyser hvis ikke dyserens hjelper.. er jo mulig at en 16v faktisk ikke går bedre enn det min gjør.. isåfall..hehe TRIMME TRIMME TRIMME. går jo pokker så dårlig ;P Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet April 14, 2003 Rapporter Share Skrevet April 14, 2003 har du prøvd å justere på tenninga? mer fortenning,altså... det gjorde underverker for 16v'en min affall :) :) (men ikke kom til meg å klag dersom du ødelegger noe pga. tenningsbank :D:D ) før jeg justerte var den ikke no særlig til turtallsmaskin,men etter at jeg justerte tenninga ble den betraktelig hissigere! Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Originally posted by HeliosGTI16v jada.. nå gårn som den skal. byttet plugger og rotor.. var tydeligvis ikke mer so skulle til.. men.. jeg syns nå ikke bilen går no voldsomt bra uansett.. skal prøve å bytte dyser hvis ikke dyserens hjelper.. er jo mulig at en 16v faktisk ikke går bedre enn det min gjør.. isåfall..hehe TRIMME TRIMME TRIMME. går jo pokker så dårlig ;P Finn en annen 16v på motorveien, så prøver du og erte han litt :) Burde jo gi deg en pekepinn... :P Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet April 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Er litt vanskelig å vite om den andre 16v'n har KR motor eller ikke da..hehe.. kjører jeg fra han kan det jo være fordi det sitter PL motor i den bilen.. heh.. men takk for tipset :) Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Originally posted by TG1 har du prøvd å justere på tenninga? mer fortenning,altså... det gjorde underverker for 16v'en min affall :) :) (men ikke kom til meg å klag dersom du ødelegger noe pga. tenningsbank :D:D ) før jeg justerte var den ikke no særlig til turtallsmaskin,men etter at jeg justerte tenninga ble den betraktelig hissigere! Har alltid lurt på om hvordan tenningsbank høres ut. Etter at jeg byttet plugger, fordelerlokk, rotor og justert tenninga på 16v'n min så høres den ikke ut som en diesel lenger :D Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Originally posted by HeliosGTI16v Er litt vanskelig å vite om den andre 16v'n har KR motor eller ikke da..hehe.. kjører jeg fra han kan det jo være fordi det sitter PL motor i den bilen.. heh.. men takk for tipset :) Joda sant, var vel mest på kødd jeg sa det :P Jeg har en 16v KR og syns det drar mer en bra nok, men veit ikke hva du er vant med fra før av.. Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Originally posted by HeliosGTI16v Er litt vanskelig å vite om den andre 16v'n har KR motor eller ikke da..hehe.. kjører jeg fra han kan det jo være fordi det sitter PL motor i den bilen.. heh.. men takk for tipset :) Tja. Du kan vel se på bilen om den er gammel eller ny? Har den gamle lister som stikker litt ut og gamle dører f.eks.. Så er det ganske stor sannsynlighet for at det er en KR. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet April 15, 2003 Rapporter Share Skrevet April 15, 2003 Originally posted by Mk2-16v Har alltid lurt på om hvordan tenningsbank høres ut. Etter at jeg byttet plugger, fordelerlokk, rotor og justert tenninga på 16v'n min så høres den ikke ut som en diesel lenger :D Hvilke plugger bruker du? Har du skifta pluggledninger også? Hvor finner man noen som er bra, og finnes dem i annen farge enn svart? Tenkte jeg skulle skifte plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk selv snart. Hvordan justerte du tenningen? Gjore det mye med bilen? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.