Gå til innhold

GTI'n min kutter :(

Ranger emnet

Helios

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

Hvilke plugger bruker du? Har du skifta pluggledninger også? Hvor finner man noen som er bra, og finnes dem i annen farge enn svart?

Tenkte jeg skulle skifte plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk selv snart. Hvordan justerte du tenningen? Gjore det mye med bilen?

Jeg bruker Bosch Super4 plugger, har ikke skiftet pluggledninger fordi de kostet ca. 2000,- hos VAG :eek:

Jeg justerte tenninga med tenningslamp som du kobler på pluggledning nr1 så peker du med lampa ned i hullet (grønn plugg) i girkassa. Lampa blinker samtidig som det er gnist på plugg nr1 og så vrir du på fordeleren til slik at blinkinga går overens med merker på svinghjulet.Motoren skal være varm når man justerer tenninga.

Jeg kan ikke dette så bra, første gang jeg justerer tenninga så det er jo ikke sikkert den er på graden riktig. Men motoren ble i hvertfall mye stillere enn den var før.

Er jo mange butikker i England som selger silicone pluggledninger,

BigBoysToys har dem i rød, blå, sort og gul men da må man ringe å snakke engelsk og det er ikke min sterke side ;)

Noen som veit om butikker her i Norge/Sverige som selger fargede pluggledninger til 16v så er det bare å si i fra

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa.. men en gammel bil har ikke nødvendigvis KR motor.. er det som er dritt nemlig.. gudene vet hvorfor.. men OL motoren blei produsert og solgt fra 86 et sted

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider