Gå til innhold

Hjelp! kommer ikke inn i bilen

Ranger emnet

TGS[]D[][]V[][]D

Anbefalte innlegg

Faen altså.. kommer meg ikke inn i bilen. Alarmknappen funker ikke. Har byttet batteri, men ingen reaksjon. Låsen virker ikke, noe som lixom har hoppa av eller. no inni der. Når jeg vrir nøklen rundt så skjer d ingenting. Tok motorvask igår, kan d hende at det er noe som har kortsluttet inne motorrommet??

Desperat!!

- Opel Vectra C 06 mod

- Opel Vectra B 96 mod *solgt*

- Toyota corolla 86 mod *solgt*

- Bmw 316i e36 91 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

D[][]V[][]D']Faen altså.. kommer meg ikke inn i bilen. Alarmknappen funker ikke. Har byttet batteri' date=' men ingen reaksjon. Låsen virker ikke, noe som lixom har hoppa av eller. no inni der. Når jeg vrir nøklen rundt så skjer d ingenting. Tok motorvask igår, kan d hende at det er noe som har kortsluttet inne motorrommet??

Desperat!![/quote']

Rart at det ikke skjer noe når du vrir om nøkkelen da... mulig det er noe galt med låsesylinderen din eller at et stag har hoppet av. Er ikke noe elektronikk i selve låsen. Tror forøvrig elektronikken til sentrallåsen ikke sitter i motorrommet, men i døra...

Har du forsøkt å låse opp bakluka?

Fjernkontrollen må ofte omprogrammeres etter batteribytte, skru bare på tenninga og trykk på en av knappene på fjernkontrollen så er den programmert igjen. (funker seff litt dårlig om du ikke kommer deg inn i bilen da..)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får låst deg inn igjennom noen av dørene på bilen vil jeg begynne å lure litt.

Kanskje han har tatt feil bil bare ;) Neida..

Går ut fra at det er en vectra B, da er det bare nøkkelhull på førerdøren og på bakluka.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...feil bil er d nok ikke..håper jeg.. låsen på bagasjerommet har jeg aldir greid å låse opp med nøkkel. Tror d er som du sier at d er et stag som har detti av inni døre. og er heller ingen låser på de andre dørene. Vet ikke annet å gjøre enn å ringe falken elle viking. regner med at de greier å komme seg inn. noen som vet hvor mye d koster??

- Opel Vectra C 06 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har samme problemet med bakluka mi også... ingen av de to nøklene jeg har funker der...

Om du er medlem av falken koster det vel ikke mer enn 0.300 kr. Hvis ikke blir det fort opp mot tusenlappen.

Om du er medlem av NAF skal du ha krav på gratis veihjelp der. (Hvis ikke du er medlem, er kanskje faren din det, men da må han ringe og si at det er hans bil)

Men, om du ikke har "dobbeltlåst" døra skal det ikke være allverdens å stikke ned noe ståltråd der og få opp låsen... Har du "dobbeltlåst" døra er forøvrig falken også sjanseløse. Dobbeltlåsing gjør du om du trykker to ganger på låseknappen på fjernkontrollen eller vrir nøkkelen om en ekstra gang. Da tror jeg du må ta ei rute..

Det var en tråd her på forumet hvor en fyr hadde falkens dirkemanualer, men den er slettet nå. Men det er sikkert en haug med folk som har lasta det ned og har det enda...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var jo teit da...

Du kan jo vente til imorgen og ringe opel og høre om de har noen tips.

I mellomtiden kan du forsøke å spraye litt crc eller noe inn i nøkkelhullet og vri frem og tilbake på nøkkelen... det kan hende det funker.

Jeg har hatt litt problemer med dørlåsen min en stund jeg også, det hender den er stuck, pleier bare å forsøke å vri om nøkkelen mange ganger (pass på så den ikke knekker) og til slutt går den opp.

EDIT: om du knuser ei rute er sjansen stor for at alarmen går også ja, det litt derfor den er der, er det ikke? ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D[][]V[][]D']da ringer jeg opel imorgen.
DE kan ihvertfall bekrefte om du virkelig må ta en rute' date=' og evt hvilken rute som er billigst...
D[][]V[][]D']no drit at jeg på sykle på jobb imorgen da :pisser:
Du kan jo forsøke oljetrikset en gang eller to da...

Har låsen vært vanskelig tidligere?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har vært vanskelig tidligere, når jeg har brukt nøkkel, men jeg har alltid fått den opp til slutt. Men nå vil den ikke opp, tror jeg sto ute en halvtime istad og vrei nøklen frem og tilbake

- Opel Vectra C 06 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D[][]V[][]D']ja' date=' har vært vanskelig tidligere, når jeg har brukt nøkkel, men jeg har alltid fått den opp til slutt. Men nå vil den ikke opp, tror jeg sto ute en halvtime istad og vrei nøklen frem og tilbake[/quote']

Oj, da må jeg sterkt vurdere å bytte min snart..

Tror ny låssylinder med noe stæsj inni døra koster over 1200 kr... :(

Men, Lykke til uansett... surt når sånn skjer

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det fortsatt er billigere enn å vente på at du må ta ei rute. I tillegg så slipper du å stå ute i -20 og banne over at den helvettes døra ikke vil opp :D

Hehe, godt poeng, Can't argue with that... :D

Har vel innsett at den bør byttes ja..Men der er så sinnsykt trangt å holde på inni døra der, så, har utsatt det litt av den grunn...

Tror du jeg må bytte nøkkel også?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider