Gå til innhold

Skru TILBAKE speedometer

Ranger emnet

Yokishima

Anbefalte innlegg

Skrevet: Tir 19 Jul, 2005 21:27 Tittel: Skru FREM (!) speedometer

--------------------------------------------------------------------------------

Måtte bytte speedometer på 740GL -87, da det andre stoppet nålen på-.

Men det "nye " eviser 30.000km mindre enn det originale

ogda stemmer ikke service hefte

Hva gjør jeg? Vet dett ikke er lov, men detter en bil jeg aldrii (!) kommer til å selge.

Kan liksom ikke komme på eu etterkontroll med et som vilser for LITE! :)

Oppgir gjerne reg nr på bilen her, slik at alle kan vite om det, slik at jeg ikke blir mistenkelig gjort ved eventuelle spm

Håper på svar, dette er er supert forum!

God sommer til ALLE!

Volvo 740GL -87 335.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ulovelig å justere speedometerstanden... Det som er ulovelig er å ikke oppgi feilaktig km-stand ved salg, samt å svindle kjørelengde på forsikring!

Det er hovedsakeligto måter å gjøre dette på. Den ene er å koble speedo-wiren til en drill/dremmel e.l, og la den gå til du har "rett" km-stand. Den andre er å pelle av glasset og skrue på telleren fysisk... :popcorn

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ulovelig å justere speedometerstanden... Det som er ulovelig er å ikke oppgi feilaktig km-stand ved salg, samt å svindle kjørelengde på forsikring!

Det er hovedsakeligto måter å gjøre dette på. Den ene er å koble speedo-wiren til en drill/dremmel e.l, og la den gå til du har "rett" km-stand. Den andre er å pelle av glasset og skrue på telleren fysisk... :popcorn

- Hvordan justerer jeg den fysisk? Regner med alt ikke er løsst er. Kastet det gamle, ja jeg er en dust.. :)

Volvo 740GL -87 335.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du gjør er å gå til merkeverksted slik at du får fikset serviceheftet slik at det er rett.

Så kontakter du forsikringsselskapet om at speedometeret er byttet, slik at du får korrigert ant km i henhold til forsikringen.

Da har du gjort det på den lovlige måten.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider