Gå til innhold

t5r motor i volvo 240

Ranger emnet

Skyline_401

Anbefalte innlegg

søke funksjonen er et hett tips...ligger en del om det her inne...

er jo en del jobb..både rent mekanisk og ikke minst elektrisk..

men for å sitere suggen :

Du må sveise om bunnpanna, samt oljepickupen må flyttes litt. Oljefilteret må flyttes, ettersom dette blir laveste punktet på bilen... Motorfester må du lage selv, men det er en smal sak...Du skrur på vinkler på rammevangene, så er det stort sett bare å bore og skru 850'ns motorfester rett på. M90kassa fra 960 passer uten spesielle forandringer, bortsett fra giroverføring og mellomaksel, som må lages nytt/evnt lages fra en 240aksel der du også flytter over stussen fra M47kassa. Bruk M45aksel. Fordeleren sitter rett bakover når du snur motoren oppi, men det blir plass hvis du sager hull i torpedoveggen og sveiser på et "lokk" på baksiden. Videre må turboen "snus", sånn at innsugsrøret kommer foran istedenfor bak/inn mot torpedoveggen. Innsuget må også snus, så gasspjeldet kommer foran, eventuelt tilpasse et innsug fra 99-> 5'er turbo. Er en hel del jobb, men er stort sett bare rett fram jobbing...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en som har en slik motor til salgs.

mener den er på ca. 400hk. (trimmet)

Den er f. tilpasset RWD volvo! regner med han kan skaffe alt mulig annet du trenger også.

ps. det var han jeg kjøpte motor av.

PM meg om du vil ha nr hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men si mæ e det noen som har sote i en onklig t5r ??? alså med onklig så mener jeg den motoren som står i S60 t5r den med 300 hk orginalt det er likosom det jeg forbiner med "R" ikke det at di t5r`ene som sto i 850 v70 åså vider sån som den non la ut en link med en 242 med en sån motror =) men jeg lurer på om det er noen her i værden som har sote i en S60 T5 R motor i en 240 det hade jo vært jævlig kult da =)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men si mæ e det noen som har sote i en onklig t5r ??? alså med onklig så mener jeg den motoren som står i S60 t5r den med 300 hk orginalt det er likosom det jeg forbiner med "R" ikke det at di t5r`ene som sto i 850 v70 åså vider sån som den non la ut en link med en 242 med en sån motror =) men jeg lurer på om det er noen her i værden som har sote i en S60 T5 R motor i en 240 det hade jo vært jævlig kult da =)

Har du det da? for det er ikke noe som heter s60 t5r heller..

Derimot finnes s60 t5 og s60r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er "t5r" og "r" forskjellige motorer/biler.

For det andre er det ingenting som heter s60 t5r.men derimot "t5" og "r".

Når det gjelder 850 så har du: t5=225 hk

t5r=240 hk

r=250 (kun manuell tror jeg)

gammle v 70n:samme som 850 bortsett ifra at 98 mod "r" finnes med 265 hk

nytype v70: t5=250hk

r=300 hk

s60 skal være det samme som nytype v70

Er ikke så mange s60r motorer å oppdrive enda,men har sett en eller to tilsalgs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er "t5r" og "r" forskjellige motorer/biler.

For det andre er det ingenting som heter s60 t5r.men derimot "t5" og "r".

Når det gjelder 850 så har du: t5=225 hk

t5r=240 hk

r=250 (kun manuell tror jeg)

gammle v 70n:samme som 850 bortsett ifra at 98 mod "r" finnes med 265 hk

nytype v70: t5=250hk

r=300 hk

s60 skal være det samme som nytype v70

Er ikke så mange s60r motorer å oppdrive enda,men har sett en eller to tilsalgs..

hå det hva nu mye å legg seg bortig værtfal når dåker skjønte ka æ meinte ... værtfal vis det hva så vanskelig å skjøn så mente æ da en motor som står i nye volvo V70R og S60R den på 300 hk topp modelen til volvo den største å dyreste volvo V70R og S60R di med intligent understel med maser av sensora å støtdempera som juster sæ i fart å sån skjøna dåker ka æ mein e dåker fornøyd nu ?? VÆRTFAL det e sant som dåker sir at det ikke e bare å oppdriv en sån motor men det hade jo vært morsomt å set en sån en i en 240 eller no sånt spurte om det hva noen som har set no sånt ???

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet som sagt av en 850R motor.

Den er chippet til 330hk.

Kjørt 15.000km

selges: 16.000kr

selgeren kan skaffe turboer til bra pris også.

den er ferdig ombygget til RWD volvo (2/7/9-serie).

ps. det er billig!! bare 960 bunnpannen, skal volvohuggeren ha 2500 + mva for, samt fordeler, etc. er flyttet i fremkant av motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hå det hva nu mye å legg seg bortig værtfal når dåker skjønte ka æ meinte ... værtfal vis det hva så vanskelig å skjøn så mente æ da en motor som står i nye volvo V70R og S60R den på 300 hk topp modelen til volvo den største å dyreste volvo V70R og S60R di med intligent understel med maser av sensora å støtdempera som juster sæ i fart å sån skjøna dåker ka æ mein e dåker fornøyd nu ?? VÆRTFAL det e sant som dåker sir at det ikke e bare å oppdriv en sån motor men det hade jo vært morsomt å set en sån en i en 240 eller no sånt spurte om det hva noen som har set no sånt ???

Nå er det du som er kritisk,dette er en tråd angående disse motorene..

Tilførte kun opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider