Gå til innhold

Mitt lille golf prosjekt...

Ranger emnet

golfIII1,6

Anbefalte innlegg

Jeg er den stolte eier av en treer golf som jeg har gjort tilnærmet ingenting med. Nå begynner jeg i det små og starter med anlegg. Det jeg har gjort så langt er å bytte cd spiller til en litt heftigere enn den originale som stod i, nå har jeg gått til innkjøp av to 6x9 høyttalere som jeg skal montere i hattehylla. Det jeg lurer på er om noen har smarte tips til hvordan kablene best kan skjules. Har sett at det er en avtagbar list i "dørkarmen" som jeg tenkte kunne være en bra plass å gjemme de, men har folk bedre forslag er jeg åpen for det. Og før jeg begynner.. noen som har tips til hvordan jeg bør gå fram når jeg lager hull til høyttalerene i hattehylla? Tenker i retning tapetkniv jeg, men vil gjerne være sikker før jeg begynner å "skamfere" noe. Alt som gjøres med bilen vil jeg at skal se så bra som mulig ut. Ingenting skal være halvgjennomført.

Bilder av bil kommer med tid og stunder, samme gjelder for stereoprosjektet og eventuelle prosjekter videre.

Planer så langt er få og lite konkrete. Leker med tanken på å bytte hovedlykter og sveise igjen hullene til blinkers på frontfanger samt bytte ut grill til emblemfri lakket i bilens farge, men det koster penger og tar tid så det skjer ikke med det første. Men uansett hva som skjer skal ikke bilen lesses ned med japse-effekter. Keep it clean :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått inn noe særlig annlegg i golfen min enda, men har alltid lagt kabler under listene ved døra på andre biler jeg har vært med på å montere annlegg i.

Lagde hull til 6x9 i gamlebilen min, og borret der ut et stort hull som jeg tilpassa med kniv etterpå. 6x9 gir ikke den beste lyden, søk litt på bilstereodelen av forumet, så står det masse om det.

Planer om mer annlegg? Post et bilde av bilen din :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så ville jeg droppet de 6x9 høytalerne! har ikke smaken for dem. men det er smak og behag. tapetkniv duger om du er stø på handa. men en wippesag med et fint blad på er ikke så dumt. jeg har lagt alle kabler i lister. mye mere lettvint en å dytte de under teppet (som også vil bli synlig at du har gjort). Kjøp heller noen 6,5" høytalere å skjær ut hull til dem i siden bak.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil spare hatthylla di, så kan du få kjøpe en hatthylle av meg med ferdige hull for 6x9'ere! Har sprengt ene, og dropper derfor hele driten og setter tilbake hatthylle uten hull :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må takke for mange hyggelige og opplysende svar :pray Selvfølgelig skal det mer anlegg inn i bilen, bare må vente til august når kontoen vokser litt. Tenker det blir en litt hvass 12"sub med en hissig forsterker som jeg har på hånden som blir første update Har planer om sub og et nytt og bedre frontsett.

Skal poste bilde her om ikke så lenge, bare venter på at digitalkameraet skal komme hjem fra ferie i Tyskland :)

Må takke for tilbudet chris, og det er kanskje interessant. Åssen farge har du på hattehylla??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må takke for mange hyggelige og opplysende svar :pray Selvfølgelig skal det mer anlegg inn i bilen, bare må vente til august når kontoen vokser litt. Tenker det blir en litt hvass 12"sub med en hissig forsterker som jeg har på hånden som blir første update Har planer om sub og et nytt og bedre frontsett.

Skal poste bilde her om ikke så lenge, bare venter på at digitalkameraet skal komme hjem fra ferie i Tyskland :)

Må takke for tilbudet chris, og det er kanskje interessant. Åssen farge har du på hattehylla??

Tja, det er vel sort. Kan fikse bilde :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider