Gå til innhold

Streetmeet Arendal Lørdag 23. Juli

Ranger emnet

viper

Anbefalte innlegg

Jeg gidder hvertfall ikke opp dit, ender vel som mange andre plasser, blir bare fyll og faenskap og folk som ikke kan holde seg fra å legge igjen gummi over hele plassen slik at man aldri kan vise seg der igjen på kvelden. Bommer blir satt opp osv osv.

Nei, disse "streetmeetene" har vel ødelagt bilmiljøet mer enn det har bygget det opp.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig taktisk å legge streetmeet til "feriebyer" ca rett rundt vorspiel-tid på lørdager... Vertfall hvis en vil unngå fyll på streetmeets...

Har aldri fattet hvorfor det skal være slike "oppfordrene" plass/tids kombinasjoner.

Samma det, jeg stiller sikkert. ;)

Men dukker det opp flere av den typen som ravet rundt drit full, feit og svett på grimstad-treffet forrige helg... da tror jeg folk tar turen. Hørte forresten rykter om en Rx7 som fikk noe knust flaske greier på panseret - :mad:

Ses.

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dukker det opp flere av den typen som ravet rundt drit full, feit og svett på grimstad-treffet forrige helg... da tror jeg folk tar turen. Hørte forresten rykter om en Rx7 som fikk noe knust flaske greier på panseret - :mad:

Ses.

Det er ikke første gang folk får flasker på bilen, riper, osv osv.

Få ett slikt treff på DAGEN heller, selv om det er litt verre å finne plass så blir det enklere å konsentrere seg om ett BILTREFF og ikke en fyllefest.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke første gang folk får flasker på bilen, riper, osv osv.

Få ett slikt treff på DAGEN heller, selv om det er litt verre å finne plass så blir det enklere å konsentrere seg om ett BILTREFF og ikke en fyllefest.

Sant sant.

Men folk kommer ikke hvis det er klokken 1200 på søndag heller da.

Så det er nok enten eller mellom "harry-treff m/fjortisfyll og mye folk" og "seriøst bilinteriserte/utstilling av biler uten burning og fjortisfyll, men nesten ikke folk"...

Må nesten velge. ;) Er ikke lett.

Axel S.

[ ] Civic VTi 93'

[ ] Accord Sport 03'

[x] 200sx s14

[x] EJ6 VTI hybrid (97' Civic Coupè)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på hamar greide vi fint å få til "seriøst bilinteriserte/utstilling av biler MED burning og show.. lite fyll og.. og MASSE folk.. hjelper å søke litt hos kommunen og politiet på forhånd, slik at de vet om det.. tips til alle som skal arrangere streetmeet :D

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på hamar greide vi fint å få til "seriøst bilinteriserte/utstilling av biler MED burning og show.. lite fyll og.. og MASSE folk.. hjelper å søke litt hos kommunen og politiet på forhånd, slik at de vet om det.. tips til alle som skal arrangere streetmeet :D

Jepp, vi kaller det å organisere det litt, men det er visstnok ikke noe moro på sørlandet.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder hvertfall ikke opp dit, ender vel som mange andre plasser, blir bare fyll og faenskap og folk som ikke kan holde seg fra å legge igjen gummi over hele plassen slik at man aldri kan vise seg der igjen på kvelden. Bommer blir satt opp osv osv.

Nei, disse "streetmeetene" har vel ødelagt bilmiljøet mer enn det har bygget det opp.

Men herregud. Om du har noen bedre forslag på hvordan vi kan gjøre det, så kom med de. Ingen vil ta ansvar, som er forstålig. Så derfor blir det slik.

Det at du skal sitte hjemme å grine, er jo hylende uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud. Om du har noen bedre forslag på hvordan vi kan gjøre det, så kom med de. Ingen vil ta ansvar, som er forstålig. Så derfor blir det slik.

Det at du skal sitte hjemme å grine, er jo hylende uinteressant.

Jeg verken griner eller hyler, bare forteller de o'store fakta om slike treff, om du ikke var i sørlandsparken tidligere så skal jeg unnskylde din uvitenhet.

Men det faktum at hele parkeringsplassen til sørlandssenteret ble sperret av store steinblokker hadde kanskje ingenting med streetmeetet der?

Cluet er at når man arrangerer slike treff, så blir det mye faenskap fordi det ikke er organisert på noen måte, hvis dette også skjer i arendal, så ender det opp med at alle butikkene på området der, obs, elkjøp, rema1000, spar kjøp, posten, biltema, intersport og lampebutikken kommer til å spleise på bommer som de da setter opp nede ved biltema, og den andre rundkjøringen, vips så slipper man ikke inn der heller lenger, så flytter man til en ny parkeringsplass, og det samme skjer der...

Så da spør jeg deg, er dette positivt eller negativt på bilmiljøet og interessen for bil?

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo eneste måten å få øvrigheta til å innse at vi faktisk er en del som kunne trenge et sted å være? Er jo fantastisk lurt av politiet å fronte ungdom på den måten som gjøres her. Virker som om vi skulle være samfunnsfiender nr 1.

Vi er jo faktisk det, når vi bare tar oss friheter til å finne en plass som vi gjør hva vi vil med.

Faktisk det samme som å ta hagen til noen det, kan vel bare ha streetmeet der? Spole litt på plenen og sånnt :D

Om dere vil at "staten" eller det kommunale skal få svi for det, så får dere heller ta ett streetmeet på rådhusplassen, eller foran stortingen, slik at det faktisk er de som får svi, og ikke den vanlige mann i gata.

Jeg er selv veldig klar for ett eller flere skikkelig bra biltreff på sørlandet, men ikke av typen hvor man gjør som man vil, hvor man vil. Og det tror jeg nok flere av dere skjønner godt.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forøvrig at noen kanskje burde tenke tanken på å arrangere ett treff i forbindelse med bilutstillingen som er i byen(arendal) hvert år.

Mye folk, og kanskje en god mulighet for å få gjennomført noe bra :) som ikke er til bry for noen.

Og regner vel med at parkeringsplassen til obs er tv-overvåket, så om planen er å herje rundt på plassen så er vel ikke det så lurt..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da spør jeg deg, er dette positivt eller negativt på bilmiljøet og interessen for bil?

Vil si det er både positivt og negativt. Det positivet er at ungdom samles om en felles interesse, og viser at vi faktisk trenger en plass (bane o.l) å være. Det negative er selvfølgelig søpla og gummien. Dette har vi diskutert her så mange ganger, at hvis du ikke har fått med deg alle argumentene for og imot, så får du ta å søke litt.

Jeg var på sørlandssenteret sist jeg. Var utrolig å se så mange ungdom samlet. Søpla kommer uansett når så mange mennesker er på samme plass. Hvordan ser det ut i byen etter en lørdagskveld? Jo, masse søppel og knuste flasker. Det forferdelige vi gjør, er å legge igjen litt gummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider