Gå til innhold

Innjustering av kam drev

Ranger emnet


Sonick

Anbefalte innlegg

Justere kamdrev bør gjøres på ruller. Du justerer-måler effekt, justerer-måler effekt, helt til effekten går ned, så justerer du tilbake til forrige setting.

 

Kan også gjøres med bredbåndslambda og logging, så kan du se på tiden du bruker fra feks 2000 rpm til sperra/6000 rpm for hver gang du endrer, juster helt til tiden går opp

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjøres dette ?

Må bilen på ruller ?

Vurderer å kjøpe meg drev ...

 

Du kan evt gjøre det så enkelt at du kaster pengene ut vinduet. Med den kammen du har er drevet 100% bortkastet... For annet enn looks...

 

Hvor kan jeg gå for å få justert inn alt slik det skal være på en g60 ?

( tenning , co , eventuelt kam drev, osv )

 

Hvilket som helst bilverksted...

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt gjøre det så enkelt at du kaster pengene ut vinduet. Med den kammen du har er drevet 100% bortkastet... For annet enn looks...

 

Hvilket som helst bilverksted...

 

Hver motor er jo forskjellig, skader jo ikke å prøve litt frem og tilbake for å se om det blir mer effekt. Runars G40 gikk fra 140 til 172 hk etter en dag på rulla med justering av tenning og kamdrev.Runar hadde da Schrick kam

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver motor er jo forskjellig, skader jo ikke å prøve litt frem og tilbake for å se om det blir mer effekt. Runars G40 gikk fra 140 til 172 hk etter en dag på rulla med justering av tenning og kamdrev.Runar hadde da Schrick kam

 

Hørtes jævla mye ut da, må ha vært litt på feil villspor i utgangspunktet?

 

Sonick har G60 med original topp og Schrick 268/276. Det jeg har erfart og hørt er at disse aldri trenger justering med mindre du har planet veldig mye. Det er det Rolf (RP) sier og. De gutta har ikke hatt for få G60'er på rulla med de kammene heller...

 

Sikkert en my å hente, men det er neppe mye effekt du får for pengene..

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår