Gå til innhold

støy i stereoen!

Ranger emnet


Peri

Anbefalte innlegg

hei hei!

 

har en sabla irriterende støy i bilstereoen min når jeg skifter sanger :/

 

er en sub + frontsett. 2 forsterkere... har sjekka signalkablene.. virka ikke som det var der problemet var. trakk en ny signalkable fra spilleren å på utsiden av bilen og direkte inn på forsterkeren i bagasjerommet.. ingen forskjell...

 

noen forslag her?

 

mvh Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm er nokså ny spiller da.. eller ikke eldre enn 1 år gammel hvertfall. men hadde ikkde dette problemet før jeg koblet frontsette mitt på forsterker. (hadde kunn sub før) mulighet for at forsterkeren styrker denne lyden som kommer når jeg skifter sanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hatt litt problemer med støy før på den gammle alpine spiller

og den la jeg opp en ekstra jording kabel i.. og da ble det stille :)

 

det er ikke altid det er bra nok jording punkt der iso koblinga sitter.

 

det kan også være feil på forsterkern som du bruker til frontsettet

siden du kun hadde subben før og ikke hørte noe da. eller har lyden vært der da og men den ligger så høyt i frekvens så du ikke hører de i subben.

 

 

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor henne la du opp gjoringskabel? kjøpte ny forsterker til sub`en og brukte den jeg brukte på sub`en før til frontsette nå...

 

jeg la opp en 1.5mm fra iso kantakten og festen den i den ene bolten i venstre døra.. for det ble enklest i bilen min.

 

har muligher til bytte om de forsterke. Har du da støy som kommer det mest trolig fra spillern, siden du har testet ut det med signal kablene.

men muligheten er dårlig jording på forsterkeren.

 

 

må nesten prøve deg frem.

 

 

Bonden

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår