ZoRaC Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Hadde en diskusjon med en fyr en dag og hvilken ledning av gul og rød som er hovedstrøm på en ISO-kontakt? Altså hvilken av de 2 bør man legge med litt ekstra dimensjon på og hvilken er det ikke så nøye med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
impreza_wrx Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Denne siden burde vel være litt til hjelp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZoRaC Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Tja, men den sier ikke hva som er hovedstrøm. :P Skal jeg la den røde være tilkoblet via den "originale" oppkoblinga da? (0,5mm2 kabel som går til tenning) og legge opp en 2,5mm2 fra batteri til gul? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZoRaC Skrevet Juli 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Jeg vet at den gule har konstant strøm og den røde brytes av tenning... Men, hvem av dem trenger større tverrsnitt og hvem av dem kan jeg la være 0,5mm2? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 ble litt feil i det innlegget jeg skrev, så slettet det. så først nå at du hadde svart men, hehe... :P jeg trodde at den med konstant strøm var hovedstrøm, men ut ifra det som står på bilradiospes så er den bare for å holde minne i spilleren. så da ble jeg litt usikker igjen ettersom jeg ikke har målt med noe ampere-meter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Gul er hovedstrøm. Det må den være. Min er bare koblet med gul (så en liten ledning fra gul over på den røde delen på ISO-kontakten). Dermed kan jeg ha på spilleren når tenninga er av. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Rød er hovedstrøm/tenning, gul er for å holde minnet på spilleren, vel og merke så har pioneer også en spiller (P80MP) som trekker strøm fra begge to, slik at begge faktisk bør ha en god tilførsel. Men dette er også forskjellig på noen biler, slik at man må koble den røde og gule sammen, bl.a VW har vel noe snodige greier der. Så det jeg anbefaler er at man legger opp f.eks en 8mm2 (siden den er lett å få tak i) som man kobler både den røde og gule til, om man ikke er helt avhengig av at spilleren skal slå seg av når man slår av tenningen. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Jeg har brukt samme løsningen (med all strøm fra gul) på flere biler også. BMW 316 E30 Daihatsu Charade 1986 Audi A3 2003 Toyota Camry 1986 Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg