Gå til innhold

Tyverisperre på Chrysler orginalradio

Ranger emnet


ksh

Anbefalte innlegg

Etter et verkstedopphold i fjor hvor batteriet ble koblet fra, skulle koden til radioen tastes inn (4 siffer). Så ikke da at displayet viste "CODE" og forsøkte å sette på radio, cd etc. Dette endte med at hele dr... låste seg. Nå står det "Wait 2-hours" i displayet. Har venta mye lenger enn det, men til ingen nytte. Snakket med merkeverkstedet å fikk da beskjed om at det ikke var noe å gjøre med. Radioen kunne kasseres, eller de kunne ta den og jeg kunne få en form for bytteradio men det var omtrent like dyrt som å kjøpe en ny sa de. Er det mulig å få denne radioen til å virke igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet har vært koblet fra over en lengre periode uten at dette hjalp.

 

Radioen har stått på sammenhengende i flere timer, også dette til ingen nytte. (Passet på dette ifm flere lengre bilturer både før og etter at batteriet hadde vært frakoblet).

 

Kan legge til at det helt i starten da problemet begynte stod "Wait 6hours", men etter en periode gikk det over til "Wait 2hours".

 

Jeg har aldri hatt radioen ute, så jeg har ingen formening om hvordan den ser ut på baksiden.

Det eneste jeg vet er at den har et "kjipt" og antagelig dyrt format (den er bred og høy), derfor har jeg ikke gjort kort prosess og bare kjøpt en ny standard radio som erstatning. Mulig det finnes frontdeksler som passer i konsollen på en Chrysler Stratus, men antagelig ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at det helt i starten da problemet begynte stod "Wait 6hours", men etter en periode gikk det over til "Wait 2hours".
Da vil jeg faktisk tro den prøver å si "12 hours". Tiden dobles for hver feiltasting av kode. Og siden det var 6 timer forrige gang...

 

Mulig det finnes frontdeksler som passer i konsollen på en Chrysler Stratus, men antagelig ikke.
Typisk nok har vi radiopaneler til et lass med Chrysler-modeller, men ikke Stratus ennå...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Motoren må gå med radioen på med "blinkende" varsel om å vente, ikke slå av motor for å fylle bensin etc! Etter litt over tiden som er angitt vil "code" komme tilbake og man taster inn rett kode og alt ok. Hadde samme tull etter batteribytte og slo feil. NB! Motoren må kontinuerlig være på hele tiden med radioen påslått!!!

 

Konsoll og ISO-kontakt fåes kjøpt på denne linken for tilsammen 270,- + frakt

 

Transmedia International - www.transmedia.no , skriv inn Chrysler i søkefeltet på startsiden " søk bilmerke" og delene kommer fram og du skal ha den til 175,-, bruk venstre meny for å trykke på kabel-ISO-overganger og du skal ha den til 95.- Chrysler iso-overgang ->01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren trenger ikke å være i gang men du må vri nøklen til første hakk, -men helt riktig som deportee sier at den må få konstant strøm tilførsel- du kan forresten dytte in en kasset pg høre at den går da kan du være 100% sikker på at den er i "riktig modus" for at telleren skal nullstille seg. Telleren for nullstillingen er ikke så vanskelig å reset men aldri prøvd på disse spillere. :angelsmili:

 

til stratus får du både frontdeksel og adapter til iso overgang, og fungerer 100%. kjører selv stratus :usa:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår