Gå til innhold

hjelp til installasjon av vacuum-meter

Ranger emnet


RedFox

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et sånt vacuum-meter eller eco-meter som det heter.. Men monteringsanvisningen er skikkelig dårlig.. ikkeno bilder, kun tekst.. Det står at jeg skal koble meg inn på innsugningsmanifolden på motoren min.. Har sett at det går 2 eller 3 slanger inn på trottelhuset og rundtomkring.. Lurer på om det er denne her jeg skal koble meg inn på:

 

motor.jpg

 

edit: får legge til at det følger med en ekstra slange og T-nippel .. må koble meg inn i mellom slangen med andre ord..

2001 Volvo V40

1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt)

x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt)

x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg bilen din, og vet ikke hvor hullet er. Men du skal koble deg inn på en slange, festet til et hull som går rett inn i manifolden uten noen ventiler eller lignende. Hva slangen går til spiller mindre rolle, men om det er flere av samme slag så ville jeg tatt den som går til den minst viktige deler (heller en som går til en utslippskontrollsak, enn til fordeleren f.eks).....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. menne det jeg lurer på er hvordan jeg finner vacuumtilkoblinga.. Jeg har ikke titta på det enda, men jeg titta i haynesmanualen min, og der er det en slange til MAP sensorn.. Kan jeg bruke t-nippelen i mellom denne ? Eller blir det som du sa litt risikabelt? Jeg har MAP sensor som ikke sitter på luftinnsuget, men som er kobla til med noen slanger og drit.. aner ikke hvordan det funker..

2001 Volvo V40

1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt)

x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt)

x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på min bil er det 3 vacuum slanger som er brukbar, jeg tok en som gikk til en ventil som stod i forbindelse med ABS sensoren av alle ting, gikk helt greit, det er fortsatt kun forhjulene som låser seg.... Kan ikke si noe annet enn prøv å se. MAP sensoren vil neppe merke forskjellen uansett, men du merker det! Koster deg bare en tier i slange om det går skevt, ingenting går i stykker.

 

 

Du kan finne en annen slange da! Det er sikkert mer enn 1 iallefall, jeg har 10 stk på min ca..... du har sikkert 2-3 stik tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Finn en slange, samme hvor den går, bare den er koblet til innsuget ditt på et vis. Da mener jeg etter gasserspjeldet og før ventilene, altså den store sølvfarga klossen du har merket. Klipp slangen og sett på t-koblingen. Resten skjønner du.

 

 

Jeg fikk streng beskjed fra noen engelskmenn om ikke å rote med vacuumen tilk fordeleren min av en eller annen grunn......... Noen anelse om hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det til i dag! Koblet meg i mellom MAP sensoren og trottelhuset. Det funker, men vet ikke om jeg har gjort det riktig da det står at jeg ikke må koble meg i mellom fordeler og forgasserens klokke ellerno sånt.. undres hva det siste er for noe..

2001 Volvo V40

1989 Peugeot 205 1,9 GTI -> 16v (Banebil prosjekt)

x 1992 Honda CRX Del Sol VTI (Solgt)

x 1991 Ford Escort 1.6i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Jeg fikk streng beskjed fra noen engelskmenn om ikke å rote med vacuumen tilk fordeleren min av en eller annen grunn......... Noen anelse om hvorfor?

 

er det ikke sånn på noen biler at fortenninga er styrt av vakuum da? kan jo være at den blir forstyrra på en eller annen måte...

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår